Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:32:08 GMT

جوشش دوباره۶۰۰ چشمه خشکیده

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۲۲۷۰

جوشش دوباره۶۰۰ چشمه خشکیده

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی بارش‌های اخیر ۶۰۰ چشمه خشکیده در این استان دوباره جوشیدند.

علی داودی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: از مجموع ۵ هزار جوشش دوباره ۶۰۰ چشمه خشکیده، ۱۰۰ دهنه چشمه ، در سه سال گذشته حدود ۶۰۰ چشمه خشکیده و کم آب شده بودند که به برکت بارش رحمت الهی در سال زراعی جاری دوباره جوشیدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به منابع آبی مطلوب استان اظهار کرد: ۶۰ دهنه قنات نیز در استان پرآب شدند .

مدیر عامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۵ رودخانه دائمی و ۵۱ رودخانه فصلی نیز پرآبند و ۱۳ آبشار فصلی نیزسرشار از آب همچنان فرو می‌ریزند.

داودی تصریح کرد: 20 میلیون متر مکعب بارندگی ذخیره آب زیر زمینی از طریق طرح های تغذیه مصنوعی داشته ایم.

وی ادامه داد: 560 میلیون مترمکعب مهار آبهای سطحی و سیلابها از طریق سدهای مخزنی شاه قاسم یاسوج و کوثر گچساران ذخیره شده است.

مدیر عامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین طبق برآورد انجام شده بیش از 5 میلیارد متر مکعب آورد رودخانه های استان حاصل از بارش های سال آبی استان بوده که آمار دقیق آن در دست اقدام است.

داودی با بیان اینکه متوسط بارندگی در سطح استان از ابتدای سال آبی تاکنون قریب به یک هزار میلی متر بوده است، بیان کرد: بیشتر بارش را منطقه "سپیدار" بویراحمد با دوهزار میلی متر و ایستگاههای "دهنو" بخش "لوداب"، "آبدهگاه" شهرستان باشت و "قلعه رئیسی" مرکز بخش "چاروسا" با میانگین یک هزار میلی متر بوده اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استان کهگیلویه و بویراحمد امسال با خشکسالی مواجه است؟ اضافه کرد: این استان امسال مشمول خشکسالی نیست اما انتظار داریم که مصرف کنندگان و مردم الگوی مصرف بهینه را رعایت کنند و در سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش هواشناسی استان، میزان بارندگی سال زراعی جاری در 6 ایستگاه اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد شامل یاسوج 1213 میلی متر، سی سخت 1080.2 میلی متر، دهدشت 819.1 میلی متر،  امامزاده جعفر 746.9 میلی متر، دوگنبدان 668 میلی متر و لیکک  698.3 میل متر بوده است.

لازم به ذکر است که بر همین اساس میزان بارندگی سال زراعی جاری استان( از مهر ماه سال 97 تا کنون) بطور میانگین 870.9 میلی متر بوده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل 234 میلی متر بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش

فرمانده ارتش ایران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد وارد شهر گچساران شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، صبح امروز _ پنجشنبه، ششم اردیبهشت_ جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد وارد شهر گچساران شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح، فرمانده انتظامی استان، فرمانده تیپ فتح ۴۸، منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دادستان گچساران در فرودگاه گچساران از فرمانده کل ارتش استقبال کردند.

اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد اولین برنامه از دومین کنگره دو هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد است که در شهر گچساران از صبح امروز آغاز به کار کرده‌است.

کد خبر 747761

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد