Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -نخست‌وزیر ایتالیا گفت: بازپرداخت زودتر از موعد وام‌های گران‌قیمت صندوق بین‌المللی پول، گام بزرگی برای یونان است و شرایط مطلوبی برای اقتصاد این کشور ایجاد خواهد کرد.

به گزارش رویترز، آلکسیس تسیپراس، نخست‌وزیر ایتالیا، گفت: بازپرداخت زودتر از موعد وام‌های گران‌قیمت صندوق بین‌المللی پول، گام بزرگی برای یونان است و شرایط مطلوبی برای اقتصاد این کشور ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسیپراس در مصاحبه تلویزیونی با شبکه آنتنای یونان گفت: ما در حال به دست آوردن امتیاز آزادی اقتصادی هستیم.

یونان در نظر دارد این هفته درخواستی به صندوق کمک مالی اروپا (ای‌اس‌ام) ارسال کند تا موافقت این صندوق را برای بازپرداخت زودتر از موعد وام‌ها به دست آورد.

تسیپراس همچنین در مصاحبه تلویزیونی خود گفت که آستانه معافیت از مالیات، که با بانک‌های بین‌المللی برای افزایش درآمد مالیاتی این کشور توافق شده، در زمان دولت او کاهش نخواهد یافت.

تسیپراس گفت: انتظار می‌رود یونان امسال دوباره به اهداف مالی خود برسد و هرگونه عملکرد خوب مالی، دوباره به اطلاع عموم خواهد رسید.

آقای نخست‌وزیر گفت: پس از تعطیلات عید پاک، من با وزیر مالی دیدار خواهم کرد تا بررسی کنیم چه اقدامات مثبتی را می‌توانیم ارائه کنیم. این یک هدیه قبل از انتخابات نخواهد بود، بلکه به صورت تسهیل دائمی شرایط ارائه خواهد شد، چراکه اقتصاد یونان درحال بهبود است.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم رشد اقتصادی و کاهش تورم در سال ۲۰۲۴ (+اینفوگرافی)

بعد از کاهش ۴.۵ درصدی تورم سالانه در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته میلادی، آخرین داده‌های صندوق بین‌المللی پول حکایت از تدوام این روند برای ۳ سال آینده دارد.

به گزارش ایرنا، رشد اقتصادی کشور نیز بعد از ثبت رکورد منفی ۱.۸ در سال ۲۰۱۸، روندی صعودی را طی کرده و در سال ۲۰۲۳ رشدی ۴.۷ درصدی ره به ثبت رسانده است. بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی مثبت ایران برای سال‌های آینده نیز تداوم خواهد داشت.  

اقدامات دولت سیزدهم در زمینه افزایش انضباط مالی، کنترل نقدینگی و پایه پولی کشور، حمایت از تولید و افزایش همکاری‌های بین‌المللی نقش قابل توجهی در کاهش تورم و رشد اقتصادی مثبت کشور داشته است.

علاوه بر صندوق بین‌المللی پول، بررسی گزارش‌های عموم مؤسسات و نهاد‌های پولی و بانکی جهان، حکایت از بهبود بسیاری از شاخص‌های اقتصادی جهان دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • پژو پارس، ۱۵۰میلیون تومان گران شد/ وزیر صمت واکنش نشان داد
  • تداوم رشد اقتصادی و کاهش تورم در سال ۲۰۲۴ (+اینفوگرافی)
  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قیمت‌ها در اسرائیل هر ۵ دقیقه بالا می‌رود
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار| ابزارهای گروه مالی تکمیل می شود
  • خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟
  • صندوق بین المللی پول به آمریکا هشدار داد | قیمت بیت کوین به کدام سو می رود؟