Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بیمارستان سیار فرماندهی بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه به منظور امداد رسانی به سیل‌زدگان در شهر بستان افتتاح شد.

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ مراسم افتتاحیه بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه به منظور امدادرسانی به سیل‌زدگان در شهر بستان استان خوزستان برگزار شد.

در این مراسم سردار اخوان فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه و ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایرج حریرچی سردار اخوان نیروی زمینی سپاه نزسا امدادرسانی به سیل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سپاه نبود

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته مهم‌ترین و بیشترین نقش‌ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده و بسان شجره طیبه‌ای در جای جای ایران اسلامی و فراتر از آن در کل منطقه غرب آسیا سایه افکنده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، حسن رشوند در یادداشتی نوشت: دوم اردیبهشت سالروز صدور فرمان حضرت امام (ره) برای تأسیس بزرگ‌ترین نیروی حافظ انقلاب اسلامی در سال 1358 است. نیرویی که در طول 45 سال گذشته مهم‌ترین و بیشترین نقش‌ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده و بسان شجره طیبه‌ای در جای جای ایران اسلامی و فراتر از آن در کل منطقه غرب آسیا سایه افکنده است. تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود، امروز بحمدالله به مثابه «کَشَجَرَه طَیبَه أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ»، با حضور بی‌مانند و بابرکت خود در عرصه‌های گوناگون و مورد نیاز کشور، به یک نیروی نظامی، امنیتی، اطلاعاتی، فرهنگی و سازندگی کارآمد و خستگی‌ناپذیر برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

 آنچه امروز ما از توانمندی و خدمات سپاه در داخل کشور و منطقه می‌بینیم آن پیر خوش ضمیر از همان آغازین روز فرمان تشکیل سپاه در این نهاد مقدس می‌دیدند. به تعبیری امام راحل مصداق بارز ضرب‌المثل معروف «آنچه جوان در آینه بیند، پیر در خشت خام بیند» بودند. امروز که 44 سال از تشکیل سپاه گذشته و ما رشد و بالندگی و قد کشیدن این درخت تنومند را دیده ایم، شورش‌ها و تحرکات ضد انقلاب در سال‌های اول انقلاب در گنبد، کردستان، تجزیه طلبی خلق عرب در خوزستان و ده‌ها حوادث ریز و درشت آن سال‌ها و جمع شدن بساط آن به دست سپاه را دیده ایم، جنگ هشت ساله حزب بعث عراق علیه کشورمان را با مشارکت ده‌ها کشور و قدرت‌های بزرگ پشت سر گذاشته ایم و حتی یک وجب خاک پاک ایران عزیز را ندادیم و با دست توانمند سپاه و ارتش دشمن متجاوز را بیرون رانده و پوزه امریکا و قدرت‌های حامی دشمن متجاوز را به خاک مالیده ایم، چندین فتنه بزرگ از کوی دانشگاه گرفته تا فتنه تقلب در انتخابات 1388 و اغتشاشات 1401 را با درایت و توانمندی سپاه خنثی کرده‌ایم، تازه متوجه کار بزرگ امام عزیزمان در تشکیل سپاه می‌شویم. ما 44 سال همه این ایثار‌ها و از خود گذشتگی‌ها را دیدیم و به باور توانمندی امروز سپاه رسیدیم ولی امام راحل پس از گذشت دو سال از تشکیل آن، فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود». 

آنچه برای سپاه اهمیت دارد حرکت در قالب گفتمانی است که امامین انقلاب تعریف کرده‌اند. انقلاب اسلامی، یعنی نفی حاکمیت طاغوت و هر تجاوزگری که با استقرار حاکمیت خدا و ارزش‌های آن مخالف است. اگرچه سپاه هویتی نظامی دارد، اما نظامی‌گری در واقع یک بعد از ابعاد این نهاد مکتبی است. سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است و حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومت اسلامی مهم‌ترین رکن آن را تشکیل می‌دهد. سپاه پاسداران انقلاب در افقی فرازمند، دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهان‌شمول است که باید همیشه حرکت خود را به آن سو جهت دهد که این 44 سال حرکت سپاه نشان از حرکت درست آن در این مسیر دارد. اما یکی از ابعاد هویتی سپاه که بار‌ها از جانب رهبر معظم انقلاب مورد توجه و تحسین قرار گرفته شده است، انقلابی‌بودن این نهاد در عرصه‌های مورد نیاز برای کشور و مردم است. از قله‌های این حرکت و اقدامات انقلابی، رویکرد سپاه در صنعت دفاعی و تولید موشک و پهپاد است. 

رهبر معظم انقلاب در آبان سال گذشته در بازدید آخرین دستاورد‌های نیروی هوافضای سپاه، شیوه و فرایند کار‌های صورت گرفته در این مجموعه را به عنوان الگوی کارآمد در نظام جمهوری اسلامی معرفی و مهم‌ترین ویژگی این دستاورد‌ها را «نیازسنجی صحیح»، «تمرکز علمی و تحقیقاتی بر نیازها»، «ابتکار و نوآوری» برشمردند و رسیدن به چنین دستاورد‌های علمی را ناشی از «انگیزه متکی بر عزم و ایمان» دانستند. اتفاقی که در 26 فروردین ماه در حمله برق آسای پهپادی و موشکی علیه رژیم متجاوز صهیونیستی از سوی هوا فضای سپاه دیدیم و جهانی را «وعده صادق» شوکه کرد، عمل به آن تأکیداتی بود که رهبر انقلاب به فرماندهان و مسئولان هوافضای سپاه در بازدید از آخرین دستاورد‌های این مجموعه در سال گذشته داشتند. 

راز سپاه هراسی دشمنان اعم از امریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌های آن‌ها هم در همین نکته حرکت سپاه در مسیر گفتمان انقلاب و تبعیت صرف از ولایت فقیه و پیشرفت‌های محیرالعقول و تحمیل اراده خود که منبعث از اراده الهی است، نهفته است و البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که بخش عمده‏ حفاظت از عمق راهبردی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان بر عهده سپاه است. از همین رو، عمده علل سپاه هراسی را چنین می‏توان برشمرد:

1- سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی در همه جا و همیشه بوده و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است. 

2- سپاه نیروی مولد انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها بوده و هست. امروز بخش‌های بسیاری ازدستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی به دست نیرو‌هایی است که در سپاه رشد یافته و بالیده‏اند و اکنون در سنگر‌های دیگر مشغول خدمت‌اند. 

3- سپاه، زمینه ‏ساز تشکیل و مشاور امین و هدایتگر اصلی نیرو‌های مختلف مقاومت در منطقه و جهان اسلام بوده و رشد تفکر مقاومت بستگی به این نیروی الهی داشته و دارد. 

4- تجربه اقدامات سپاه تاکنون به ویژه در عملیات «وعده صادق» نشان داد که سپاه نماد اقتدار، قدرت و پایداری مردم ایران و نظام اسلامی است. 

5- سپاه با داشتن قرارگاه‌های سازندگی و دیگر قرارگاه‌های جهادی امروز نماد کارآمدی و سازندگی و عمران و آبادانی در کشوراست. 

6- شادابی و طراوت معنوی و تعالی روحیه انقلابی سپاه به شعله‏ور بودن روحیه جهاد و سلحشوری و ایثارگری و درخشندگی رنگ خون و فرهنگ شهادت در این نهاد مقدس است. نمونه بارز آن شهدای کم نظیری همچون شهیدان سرادر سلیمانی، محسن حججی، محمد رضا زاهدی، سردار رحیمی و هزاران شهیدی است که مایه استحکام نظام و شعله ور شدن جریان مقاومت در منطقه و چه بسا جهان شده‌اند. 

اکنون با گذشت 44 سال از عمر سراسر خیر و برکت این نهاد مردمی و خدوم می‌توان آن جمله معروف و ماندگار امام راحل را که فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» درک کرد.

منبع: جوان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • آب رسانی به ۷ روستا در بم
  • افتتاح نمایندگی میوند بانک در کابل
  • افتتاح بیمارستان دامپزشکی در شهرستان اردل
  • اگر سپاه نبود
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان
  • تغذیه بیش از ۲۵۰ هزار متر مکعب آب به سفره‌های زیر زمینی ریگان
  • عملیات وعده صادق باعث اقتدار و سربلندی ایران در دنیا شد