Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - گام های مصمم، نگاه های امیدوار، روحیه عاشورایی؛ نیروهای جهادی دستگاه های خدمات رسان و خیران، پلدختر را از بحران خارج کرده و نوید زندگی دوباره در این شهر سیل زده را می دهد.

به گزارش خبرنگاران اعزامی ایرنا ،بیشتر خیابان ها و راه های درون شهری توسط جهادگران، نیروهای سپاه ، ارتش و شهرداری از رسوبات و آورده های سیل پاک ، معابر باز و جریان زندگی عادی مردم نیز کم و بیش آغاز شده طوری که مردم پلدختر به کسب و کار روزانه خود مشغول شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما آنچه که در کنار تلاش مسوولان، فضای امیدواری در شهر را تقویت می کند و بیشتر به چشم می آید اتحاد و بهره گیری از الگوی موکب های اربعین و ایام محرم برای خدمت رسانی به سیل زدگان است که مردم، هیات های مذهبی، خیران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشتاز خدمات رسانی در این خیمه ها به سیل زدگان و امدادگران هستند.
فرماندار شهرستان پلدختر با بیان اینکه زندگی عادی در پلدختر از سر گرفته شده و ادارات بازگشایی شده اند به خبرنگار ایرنا گفت: در ضلع شرقی شهر که گاز و برق قطع شده و آب برخی دیگر از نقاط قطع شده بود، وصل شده است.
نعمت دستیاری همچنین افزود: برای کمک رسانی درست به سیل زدگان شهرستان به هشت بلوک تقسیم شده است.
وی ادامه داد: 2 بلوک سهم سپاه، 2 بلوک سهم ارتش، 2 بلوک در اختیار بنیاد مسکن استان اصفهان و 2 بلوک هم به شهرداری تهران برای ارایه خدمات و امدادرسانی واگذار شده است.
مسوول موکب قرارگاه مردمی امام خامنه ای شهرستان خرم آباد در پلدختر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از 10 روز پیش کمک رسانی به مردم سیل زده پل دختر را آغاز کردیم و روزانه 2 تن خرما، هشت هزار وعده غذای گرم و بیش از 400 بسته اقلام ضروری مردم شامل برنج، قند، خرما، انواع کنسرو، مواد خوراکی، مواد شوینده، بهداشتی و جیره خشک بین سیل زدگان شهری و روستایی توزیع می شود.
امین خورشید وند اظهار داشت: خیران ارتباط مستقیم با قرارگاه امام خامنه ای دارند و اعضای موکب نیز دست به خیر هستند به طوری که حدود 150 نیروی جهادی در چهار گروه وابسته به قرارگاه فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه برای تحقق فرمایشات رهبرمعظم انقلاب قدم به این راه گذاشتیم، افزود: معتمدهای محلی نیز شناسایی شده که در توزیع اقلام به اعضای قرارگاه کمک می کنند تا بسته های اقلام ضروری هدفمند و درست به دست مردم برسد.
وی ادامه داد: بر اساس بلوک بندی های انجام شده در شهر، کمک رسانی ها انجام می شود و یک گروه 16 نفره نیز در روستای «چمر» به علت نیاز مردم به کمک مستقر شدند.
خورشید وند ادامه داد: این موکب سالانه در ایام اربعین برپا می شود اکنون نیز واجب دانستیم با مشکلات به وجود آمده و با تاسی از اهل بیت (ع) اقدام به کمک رسانی به مردم نیازمند و سیل زده کنیم.
حمید سیاهپور عضو قرارگاه امام خامنه ای نیز به ایرنا گفت: آشپزخانه نیز در مجاورت این قرارگاه برپا شده و غذای گرم علاوه بر توزیع در محل استقرار، به مناطق سیل زده و مردم نیازمند نیز ارسال می شود.
مسئول موکب شهید مدافع حرم حاج «ذاکر حیدری» اعزامی از تبریز نیز به ایرنا گفت: 20 نفر از اعضای سپاه عاشورای آذربایجان شرقی یک هفته است که در شهرستان پلدختر حضور دارند و 15 روز دیگر نیز خدمات رسانی شبانه روزی خود را ادامه می دهند.
حسن نجفی ادامه داد: تاکنون حدود 32 هزار وعده غذای گرم، هفت هزار وعده صبحانه و 40هزار میان وعده و سیب و میوه بین مردم سیل زده توزیع شده که از اعتبار دو میلیارد ریالی احتصاصی تامین شده است.
وی همچنین با اشاره به برنامه های روزانه موکب سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در پلدختر گفت: اجرای برنامه های فرهنگی شامل جنگ شادی، اهدای جوایز، کلاس احکام و توزیع روزانه چای و نوشیدنی های گرم از ساعت 8 صبح تا پاسی از شب از جمله فعالیت های این موکب ها است.
او همچنین یادآور شد: روزانه 400 تا 500 میان وعده شامل سالاد اولویه و فلافل بین گروه های فعال امدادرسان در مناطق سیل زده توزیع می شود.
طلبه جهادگر اعزامی از خراسان جنوبی نیز به ایرنا گفت: 45 نفر از طلبه های اعزامی این استان در روستاهای سیل زده پلدختر به آسیب دیدگان سیل امدادرسانی می کنند.
امیرمحمد فاطمی با اشاره به اینکه شرایط زندگی مردم رو به بهبود است، اظهار داشت: کمک به زدودن و پاکسازی رسوبات انباشته شده از سیل در روستاها، لایروبی جدول های آب، کمک به جمع آوری رسوبات واحدهای مسکونی و تمیز کردن منازل از جمله کمک های طلاب اعزامی است.
وی یادآور شد: موکب های برپا شده نیز دغدغه تهیه غذا را در این شهر از بین برده اند.
شهروند سیل زده پل دختری نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعیت هلال احمر، چادر برای اقامت موقت در اختیار سیل زدگان قرار داده است اما برخی هنوز مشکل پتو و زیرانداز داریم.
عجم آقاخانی گفت: گاهی صف تحویل پتو و چادر آن قدر طولانی است که از خیر تحویل آن می گذریم تا در فرصت دیگر مراجعه کنیم در صورتی که باید خودشان آن را توزیع کنند و نیازی به مراجعه حضوری نباشد.
وی در خصوص نحوه توزیع غذا نیز گفت: به رغم اینکه موکب ها در منطقه حضور دارند و به لحاظ تغذیه مشکلی نیست اما با ترک چادر جهت تهیه غذا احتمال سرقت اموال وجود دارد.
وی ادامه داد: بر این اساس منتظر سهمیه غذای سیل زدگان می شویم که متاسفانه از 11 شب به بعد تحویل داده می شود که در واقع از وقت شام گذشته است.
امیر محمدی از کسبه پلدختر نیز گفت: وضع زندگی مردم بهبود پیدا کرده و نگرانی آنها کمتر شده است.
وی ادامه داد: اما به علت نامناسب بودن وضع اقتصادی مردم منطقه توان خرید ندارند بر این اساس وضع کسبه هم خوب نخواهد شد.
آقاخانی یادآور شد: مسوولان باید به فکر تقویت وضع اقتصادی مردم منطقه در کنار تسریع در بازسازی ها و جبران خسارت های سیل باشند.
سیل اخیر پلدختر بر پایه تازه ترین برآورده ها، سبب تخریب کامل سه هزار خانه و خسارت به هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان شد.
سیل علاوه بر تخریب کامل سه هزار خانه و خسارت به هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان 550 میلیارد تومان به بخش کشاورزی پلدختر آسیب زد و به 550 مغازه و فروشگاه خسارت کلی و جزیی وارد کرد.
6033 /3093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل پلدختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛حسن ناهیدی در اولین جلسه ستاد اربعین استان ضمن اشاره به نامگذاری امسال و تاکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت نقش مردم در اجرای امور، گفت: رویداد عظیم مذهبی اربعین، مردمی است و افزایش میزان مشارکت مردم در برنامه ریزی ها و کمیته ها و برگزاری اربعین امسال در دستور کار باشد.
وی افزود: نیرو‌های مردمی همواره نقش موثری در مدیریت و برگزاری باشکوه اربعین داشته اند بنابراین باید این نقش بیش از گذشته پر رنگ شود.
ناهیدی با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین در سال گذشته با کیفیت خوبی برگزار شد، افزود: با هم افزایی و هماهنگی هر یک از نهاد ها و کمیته های مرتبط برای برگزاری هر چه بهتر اربعین در سال جاری نیز اقدام شود.

موانع امور زائران پیاده روی اربعین امسال رفع شود
وی بر برنامه ریزی برای رفع موانع و تسهیل امور زائران در مراسم معنوی اربعین سال جاری تاکید کرد و اهمیت و سلامت این جریان، فراهم سازی هر چه بهتر زیرساخت ها، ظرفیت و امکانات، برگزاری کمی و کیفی و کار فرهنگی، استقرار خدمات و مواکب ،ساماندهی خودرویی و تامین امنیت و... را مورد توجه قرار داد.

دیگر خبرها

  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد
  • برپایی موکب پذیرایی هیات بابل در غزه فلسطین
  • وعده صادق به الگوی مبارزه با ظلم و استکبار تبدیل شد