Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:55:20 GMT

ارسال کمک های بشردوستانه ایتالیا به سیل زدگان ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۲۵۷۸

ارسال کمک های بشردوستانه ایتالیا به سیل زدگان ایرانی

تهران-ایرنا- آژانس توسعه و همکاری و دپارتمان مدیریت بحران ایتالیا، با هدف مقابله با بحران انسانی ناشی از سیل‌های ویرانگر در ایران، کمک های بشردوستانه خود را به کشورمان ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،هواپیمای حامل کمک‌های انسان‌ دوستانه آژانس توسعه و همکاری ایتالیا ( Cooperazione ) دپارتمان مدیریت بحران ایتالیا، با هماهنگی و حمایت سازمان مدیریت بحران اتحادیه اروپا، به ایران ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هواپیمای حامل کمک ها از پایگاه کمک‌های فوری انسان ‌دوستانه سازمان ملل متحد در شهر بریندیزی ایتالیا به مقصد ایران پرواز کرده است.
این کمک‌ها با هدف مقابله با بحران انسانی ناشی از سیل‌های ویرانگری که بسیاری از نقاط ایران را درنوردیده و با توجه به درخواست‌های دولت ایران از اتحادیه اروپا، به ایران ارسال شده است.
«امانوئلا دل ره» معاون وزیر امور خارجه ایتالیا در روزهای گذشته، از ارسال کمک های این کشور به سیل زدگان ایران خبر داده بود.
در همین زمینه وطی روزهای اخیر با حضور «مائورو کنچاتوری» سفیر ایتالیا در تهران، 40 تن اقلام کمک ‌رسانی شامل کیت کمک‌های اولیه، کیت بهداشتی، قایق بادی، چادر و ژنراتور به ارزش 321 هزار دلار به عنوان هدیه به جمعیت هلال احمر ایران، به منظور حمایت از تلاش‌های این سازمان در کمک ‌رسانی به سیل زدگان، تحویل داده شد.
به گزارش ایرنا و به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، تاکنون کشورهایی همچون کویت، آلمان، آذربایجان، فرانسه، پاکستان، ترکیه و ارمنستان و همچنین آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جائیکا) محموله کمک های بشردوستانه را برای سیل زدگان ارسال کرده اند.
‌سیام**9402**2021**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سيل 98 هلال احمر ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برچیده شدن کامل پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران (میان رود) و رفع یکی از نقاط گلوگاهی و خطرآفرین سیلابی شهر تهران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی نصیری اظهار کرد: پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک به طور کامل برچیده شد و از یکی از نقاط خطرناک و گلوگاه‌های سیلابی غرب شهر تهران رفع خطر شد.

نصیری تصریح کرد: پارکینگی که به صورت غیرمجاز بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک احداث شده بود و به عنوان یکی از موانع و گلوگاه‌های سیلابی غرب تهران به‌شمار می‌رفت، با  پیگیری‌های مستمر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه 5  و با همکاری خوب مجموعه پارک ارم و نهادهای مربوطه به طور کامل برچیده شد.

وی افزود:  با بازگشایی این مسیر، خطر سیلاب‌زدگی و خسارات احتمالی برای خط متروی تهران ـ کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. از این رو پارکینگ احداث شده که برای کارمندان مجموعه درنظر گرفته شده بود تخریب و دال‌های بتنی سقف کانال برداشت شد و همچنین به منظور حفظ ایمنی اقداماتی از جمله اجرای جان پناه در اطراف کانال انجام شده است.

هشدار وقوع سیلاب در ارتفاعات شمال تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: کانال سیل برگردان غرب یکی از کانال‌های اصلی و حیاتی شهر تهران برای کاهش خطر سیلاب است که آب‌های سیلاب و رواناب رودخانه‌های درکه، فرحزاد و باکری (وسک) را جمع‌آوری کرده و در نهایت در نزدیکی پارک ارم به رودخانه منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: پیش از این سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مکررا برای برچیدن پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران اعلام هشدار و مهلت اقدام مناسب تعیین کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد
  • فوتبالیست دورگه ایرانی - دانمارکی که در ایتالیا عاشق «تراکتور» است
  • اسرار زندگی خاص‌ترین فوتبالیست ایرانی ساکن ایتالیا؛ دیوید قره‌باغی کیست؟
  • ارسال هوایی کمک‌های انسانی به غزه بازهم قربانی گرفت
  • کامرون: بحران انسانی در غزه همچنان شدید است
  • ورود ۲۰۳ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه
  • ایرلند: اسرائیل در حال استفاده از قحطی به عنوان یک سلاح جنگی است
  • گفتگو با خاص ترین بازیکن ایرانی ساکن ایتالیا