Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری ونزوئلا از پرتغال خواسته تا ۱.۷ میلیارد دلار از منابع مالی ونزوئلا را که بلوکه کرده، آزاد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این درخواست از سوی نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در حالی صورت گرفته که وی گفته می‌خواهد از این پول برای خرید دارو استفاده کند.

مادورو گفت: در یکی از بانک‌های پرتغال، آنها ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۲۶ میلیارد دلار ما را بلوکه کرده‌اند و ما این پول را برای خرید دارو و غذا می‌خواهیم. من از دولت پرتغال می‌خواهم تا این پول را آزاد کند. چرا آنها ما را بدون پول گذاشته‌اند؟ این پول برای ماست.

در ژانویه سال جاری میلادی، خوآن گوآیدو، رهبری اپوزیسیون ونزوئلا که خود را به عنوان رئیس جمهوری خودخوانده این کشور اعلام کرده، مورد حمایت آمریکا و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین و اروپایی قرار گرفت.

مادورو، دولت آمریکا را به تلاش برای انجام یک کودتا در ونزوئلا متهم کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرتغال مادورو ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

به گزارش صدای ایران از وزارت علوم، نیکلاس مادورو در ملاقات با معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) که به ونزوئلا سفر کرده اند با ابراز خوشحالی از سفر هیات ایرانی به این کشور، روابط ایران و ونزوئلا را برادرانه، عمیق و قدیمی خواند و تاکید کرد: این رابطه باید در راستای ارزش‌ها و حفظ اصول باشد.

وی با بیان اینکه در جهانی زورگو زیست می‌کنیم، خاطرنشان کرد: هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا قرن ۲۱ را قرن ملت‌ها می‌دانست و ما بخشی از قرن ۲۱ هستیم.

رئیس جمهور ونزوئلا ادامه داد: قرن ۲۱ قرن ماست و هیچکس نمی‌تواند حق آزادی و استقلال و زندگی در صلح و حق پیوند معنویت و فرهنگ و دین را از ما بگیرد.

نیکلاس مادورو در ادامه این دیدار که با حضور رئیس کمیسیون ونزوئلایی همکاری با ایران، وزیر حمل و نقل ونزوئلا، وزیر امور خارجه ونزوئلا، معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا در امور فرهنگی و گردشگری و وزیر ارتباطات ونزوئلا همراه بود، ضمن ابراز خوشحالی از سفر دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) به ونزوئلا، روابط دو کشور را برادرانه، عمیق و قدیمی خواند و افزود: این رابطه باید در راستای ارزش‌ها و اصول باشد.

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به اهمیت ارتباط میان ملت‌ها با یکدیگر تاکیدکرد: دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت.

وی همچنین با اشاره به ملاقات‌های خود با رهبر معظم انقلاب، ایشان را فردی خردمند و فرزانه دانست و تصریح کرد: آیت الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از جهان و تحولات آن دارند و ما همواره از رهنمود‌های ایشان استفاده می‌کنیم.

مادورو با بیان اینکه جهان وارد تحول جدیدی شده است، گفت: حدود صدسال از نازیسم و فاشیسم می‌گذرد، اما امروز همین جریان نازیستی و فاشیستی در آمریکا و غرب وجود دارد.

وی افزود: همه مشکلات امروز جهان ناشی از همین نگاه فاشیستی و نازیستی است که در همه ارکان آن نفوذ دارد. امروزه صهیونیست‌ها آمریکا را اداره می‌کنند و قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی و حتی کنترل هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در دست آنها است.

نیکلاس مادورو همچنین گفت: صهیونیست‌ها دو قدرت اصلی نظامی و شبکه‌های اجتماعی را کنترل می‌کنندو با قدرت نظامی صلح را به خطر انداخته اند و با قدرت شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک و توییتر افکار عمومی را دست کاری می‌کنند.

وی اظهارکرد: البته ما امروز وارد جهان چندقطبی شده ایم که قطب‌های مختلف قدرت مانند چین، روسیه و ایران در آن شکل گرفته اند.

رییس جمهور ونزوئلا با اذعان به اینکه، ایران در حوزه نظامی پیشرفت‌های خوبی داشت است، افزود: ایران در حوزه شبکه‌های اجتماعی نیز باید مقتدرانه وارد شود.

مادورو تصریح کرد: ما نیز گام اول خود را توسعه علم و فناوری قرار داده ایم و تبادلات علمی با ایران را آغاز کرده ایم که امیدواریم گسترش یابد.

اکنون ایران از یک قدرت منطقه‌ای به قدرتی جهانی تبدیل شده است
دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) نیز در این نشست به تبیین جایگاه ایران در تولید علم جهانی پرداخت و گفت: توانمندی‌های ایران در حوزه‌های مختلف ناشی از رشد و قدرت علمی آن است.

آیت الله رضا رمضانی با بیان اینکه ایران در برخی از حوزه‌های علمی جزء ۱۰ کشور برتر جهان بوده و در رتبه بندی علمی جهانی رتبه ۱۶ را داراست، افزود: ایران آمادگی دارد که تجارب و دستاورد‌های علمی خود را به اشتراک بگذارد.

وی همچنین روابط ایران و ونزوئلا را عمیق و راهبردی دانست و تأکید کرد: بر اساس مبانی دینی ما «ظلم کردن» و «پذیرش ظلم» نکوهش شده است و در مقابل بر کرامت و عدالت تاکید شده است.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) یادآور شد: امام خمینی (ره) درس بزرگی به ملت ایران و ملل جهان داد و این درس این بود که ما می‌توانیم در برابر ظلم بایستیم و در مسیر تمدن سازی قرار گیریم.

وی با بیان اینکه، امام خمینی (ره) به چهار اصل باور و ایمان داشت؛ ایمان به پروردگار، ایمان به هدف، ایمان به مسیر و ایمان به مردم را به عنوان این چهاراصل نام برد و افزود: امام (ره) بر اساس این چهار باور و رکن ایمانی انقلاب کرد و تغییراتی را در ایران و جهان بوجود آورد و معادلات موجود جهانی را برهم زد.

رمضانی با اشاره به ظلم‌هایی که در جهان از طرف برخی از دولت‌ها صورت می‌گیرد، اذعان کرد: شرایطی که اکنون در جهان است؛ به نوعی مفهوم «بردگی مدرن» به خود گرفته و باید بساط آن را برچید. در گذشته یکصد یا هزاران نفر را به بردگی می‌گرفتند، اما امروزه ملت‌ها را به بردگی می‌گیرند از این رو باید به حقوق انسان‌ها به معنای واقعی احترام گذاشت.

وی ادامه داد: در تفکر شیعی عدالت جایگاه محوری دارد که سمبل آن امام علی (ع) است. بطوریکه متفکرانی نظیر جرج جرداق به آن توجه کرده اند.

رمضانی با بیان اینکه عقلانیت، معنویت و عدالت سه ضلع تفکر شیعی بوده که برخاسته از معارف اهل البیت (ع) هستند، گفت: مسیح (ع) نیز برای اقتدار ملت‌ها خواهد آمد. چه آنکه ما شیعیان نیز معتقدیم حضرت مهدی (عج) برای اقتدار ملت‌ها خواهد آمد و حکومت دست صالحان خواهد افتاد و مستضعفان که تحت ستم قرار گرفتند حاکم خواهند شد و ظالم و مستکبر و ستمگر حذف خواهند شد.

دبیرمجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: آماده ایم تا تجاربی که در طول این سالیان در شرایط تحریم بدست آورده ایم در اختیار کشور ونزوئلا قرار دهیم.

رئیس جمهور ونزوئلا نیز از دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) تقاضا کرد که سلام ویژه وی را به رهبر معظم انقلاب برسانند.

لزوم تعمیق روابط علمی وآکادمیک ایران و ونزوئلا
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در دیدار با معاون علمی رئیس جمهور ونزوئلا بر لزوم تعمیق روابط علمی و آکادمیک ایران و ونزوئلا تاکید کرد.

عبدالحسین کلانتری اظهارکرد: توافقات و تفاهم نامه‌های منعقد شده در حوزه علم و فناوری باید به مرحله عملیاتی برسند تا هر دو کشور از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: تبادلات علمی و آکادمیک موجود، متناسب با عمق روابط راهبردی دو کشور نیست و باید اقدامات ویژه و مهمی در این راستا انجام گیرد.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا