Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیما سادات لاری، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مسابقات کتبی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با شرکت 980 نفر از دانشجویان، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.
لاری با بیان اینکه بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در۶ بخش آوایی، معارف قرآنی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه650 دانشجو، 50 استاد و 280 نفر از کارمندان در این دور از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: بخش کتبی این دور از مسابقات در مرحله دانشگاهی روز گذشته 27 فروردین ماه در سه بخش دانشجویان، اساتید و کارکنان روز گذشته برگزار شد.
لاری گفت: شرکت کنندگان بخش کتبی جشنواره قرآنی، در 9 رشته شامل آشنایی با احادیث اهل بیت، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیرقرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان قرآنی و سبک زندگی قرآنی به رقابت با یکدیگر پرداختند.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه امسال آمار شرکت کنندگان در جشنواره نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدی داشته است، گفت: سال گذشته حدود 700 نفر در جشنواره قرآنی ثبت‌نام کردند که امسال این تعداد به 980 نفر رسیده است.
لاری ادامه داد: بخش آوایی بیست و چهارمین جشنواره قرآنی نیز در 14 رشته 10 و 9 اردیبهشت ماه به صورت شفاهی برگزار خواهد شد، 4 بخش پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد قابل ذکر است ثبت نام در 4 رشته ذکر شده تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شده است.
وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی همدان 4 حافظ کل و 40 حافظ 1 تا 30 جز وجود دارد گفت: علاوه بر جشنواره قرآنی، در راستای ترغیب و تشویق هرچه بیشتر دانشجویان به قرآن، طرح حفظ یک جز در حال برگزاری است که به کسانی که بتوانند حافظ یک جز شوند هدیه نقدی به مبلغ 300 هزار تومان اهدا می‌شود.
قرآن‌پژوهان ابعاد مختلف قرآن را از این کتاب الهی استخراج کنند
لاری اشاره ‌ی به افتخارات دانشگاه در دوره قبل جشنواره داشت و ابراز کرد: در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی توانست 5 رتبه برتر در بخش دانشجویان، اساتید و کارکنان را کسب نماید.
وی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی همدان میزبان بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت است گفت: طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته کلاس‌های آموزشی خوبی با حضور اساتید مجرب در رشته‌های مختلف قرآنی در راستای توانمند سازی دانشجویان برای حضور در مسابقات انجام گرفته است.
لاری با بیان اینکه خواهران سهم بالایی از شرکت کنندگان در جشنواره را تشکیل داده اند گفت: روحیات معنوی در زنان بالا است که این موضوع مهم و موثر است چرا که هر اندازه یک زن از نظر ذخایر قرآنی غنی باشد می‌توانند در تشکیل خانواده و جامعه‌ای سالم نقش داشته باشد.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه این دانشگاه برای دومین بار است که میزبان جشنواره قرآنی وزارت بهداشت است عنوان کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، این دانشگاه با برخورداری از امکانات و فضای کافی و خوب توانست گوی سبقت را از بسیاری رقبا برباید و خود برای بار دیگر میزبان قرآنیان وزارت بهداشت باشد.
وی با بیان اینکه استان همدان یکی از استان‌های فعال کشور در زمینه قرآن است که حرف برای گفتن دارد گفت: حیف است که از این ظرفیت و پتانسیل خوب قرآنی استان استفاده نشود لذا این دانشگاه بر آن است تا با برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی موجب ایجاد شور ونشاط قرآنی در میان دانشگاهیان شود.
لاری با بیان اینکه متاسفانه قرآن در جامعه مهجور است عنوان کرد: قرآن کتاب نجات و سعادت بشر است اگر آدمی به دنبال تشخیص راه حق از باطل است باید به دنبال تقوا باشد که تقوا نیز در قرآن است.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: حیف است که با وجود چنین کتاب ارزشمندی، ما همچنان به دنبال کتاب‌های دیگر هستیم در این بین کارشناسان و قرآن پژوهان باید کمک کنند تا با استخراج ابعاد مختلف قرآن در جهت انس هرچه بیشتر مردم با این کتاب اسمانی گامی بردارند.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان دانشگاه علوم پزشکی مسابقات قرآن جشنواره قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حوریه محمدی با اعلام این خبر افزود: بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی، هفدهمین جشنواره شهید مطهری و ششمین جشنواره ایده های نوآورانه آموزشی ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت، با اشاره به همکاری دانشگاه های کلان منطقه یک در این رویداد گفت: این جشنواره با شعار «آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه» و با محوریت پاسخگویی اجتماعی و کاربردی کردن آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را تجلیل و تکریم اساتید عرصه آموزش پزشکی، شناسایی و معرفی فرآیندهای آموزشی مطلوب کشوری و همچنین تقدیر از افرادی که برای ارتقای کمی و کیفی آموزش در دانشگاه ها تلاش می کنند، برشمرد و اضافه کرد: امسال از پژوهشگران برتر دانشجویی، مقالات برگزیده و پایان نامه های آموزش پزشکی برگزیده در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت جانبی تقدیر خواهد شد.

محمدی، به اهمیت پاسخگویی اجتماعی اشاره کرد و آن را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: توسعه و بازنگری در کوریکلوم های آموزشی بر اساس نیاز جامعه، کیفیت آموزش بالینی، آموزش دانشجو محور، اخلاق حرفه ای و استفاده از فناوری های نوین آموزشی از جمله محورهای این همایش خواند که موجب افزایش کیفیت آموزش می شوند تا فراگیران بتوانند مهارت های لازم را برای ارائه خدمت به کشور به دست بیاورند.

وی بر ضرورت مشارکت جدی تر دانشگاه ها در این رویداد تاکید کرد و یادآور شد: حضور جدی تر دانشگاه ها می تواند به رونق جشنواره بیافزاید. این همایش همچنین از امتیاز آموزش مداوم برخوردار بوده و محتوای برنامه ها به گونه ای تنظیم شده که برای اعضای هیات علمی علوم پایه و بالینی و تمامی دانشجویان علوم پزشکی در تمامی مقاطع قابل استفاده خواهد بود. همچنین بخش دانشجویی این جشنواره به صورت موازی در کنار رویداد اصلی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6085286

دیگر خبرها

  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود