Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@15:11:58 GMT

کاهش شش تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در سواحل شمالی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۲۹۲۰

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی امروز (۲۸ فروردین‌ ماه) در شمال غرب و غرب کشور بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در این روز برای دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و سواحل شمالی کشور در برخی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی روز پنج‌شنبه (۲۹ فروردین‌ ماه) در جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و مرکز کشور بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد همچنین در این روز به‌تدریج در غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور و در اواخر وقت دامنه‌های البرز مرکزی نیز شاهد بارش پراکنده باران خواهند بود.

وظیفه با اشاره به اینکه طی روز جمعه (۳۰ فروردین‌ ماه) با تقویت بارندگی‌ها اکثر مناطق کشور به جز بخش‌های جنوب و جنوب شرق ابرناکی، بارندگی و افت دما خواهند داشت، گفت: طی امروز (۲۸ فروردین‌ ماه) در شمال غرب، غرب و جنوب غرب و دامنه‌های البرز غربی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که این شرایط می‌تواند برای جنوب غرب کشور خیزش گرد و خاک به همراه داشته باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از بعد ازظهر امروز (۲۸ فروردین‌ ماه) بخش‌های شرقی دریای خزر و روز پنج‌شنبه (۲۹ فروردین‌ ماه) کل دریای خزر مواج است، تصریح کرد: از بعد ازظهر امروز و طی فردا خلیج فارس نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه امروز (۲۸ فروردین‌ ماه) دمای هوا در شمال شرق کشور بین هفت تا ۱۰ درجه افزایش یافته است سپس از اواخر وقت فردا (۲۹ فروردین ماه) و طی روز جمعه (۳۰ فروردین‌ ماه) کاهش مجدد دما در این مناطق پیش‌بینی می‌شود همچنین در سواحل شمالی کشور طی فردا و پس‌ فردا نسبت به امروز افت محسوس دما بین شش تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۹ اسفندماه) نیمه‌ابری تا ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۳۰ فروردین‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای استان بوشهر گرم‌تر می‌شود

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی امروز در برخی ساعات وزش باد و احتمال نفوذ گرد و خاک فرامنطقه ای در مناطق شمالی استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: به سبب افزایش نسبی سرعت وزش باد شمال غربی در سواحل جنوبی و فراساحل شمالی و مرکزی استان، دریا در این نواحی در ساعاتی از ظهر و بعد از ظهر امروز به نسبت متلاطم خواهد بود.

وی گفت: طی روز چهارشنبه، در ارتفاعات شرقی و جنوب شرقی استان امکان رشد ابر و ناپایداری موقت به صورت وزش تندباد لحظه‌ای و بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

محمدی اضافه کرد: از روز جمعه نیز دمای هوا افزایش محسوس خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: آسمان غالباً صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا شمال غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی و فراساحل مرکزی و شمالی استان در ساعاتی از روز ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ و در فراساحل تا ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل و فراساحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و از امشب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر خواهد بود.

کد خبر 6086225

دیگر خبرها

  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • هوای استان بوشهر گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا