Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@05:16:35 GMT

خوردن پنیر چه تاثیری در کنترل دیابت دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۲۹۷۳

خوردن پنیر چه تاثیری در کنترل دیابت دارد؟

بررسی های جدید محققان کانادایی نشان می‌دهد که مصرف پنیر، حساسیت به انسولین را در موش‌های مبتلا به پیش دیابت بهبود می‌بخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش دیابت حالتی است که در آن بدن نسبت به اثر انسولین مقاومت پیدا کرده و در نتیجه عملکرد طبیعی انسولین (انتقال قندخون به داخل سلول‌ها) به خوبی صورت نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مسئله منجر به افزایش سطح قندخون بالاتر از حد نرمال می‌شود. در دیابت نوع دوم، بدن افراد قادر به استفاده صحیح از انسولین برای انتقال قند از خون به داخل سلول‌ها نیست. اما آیا مصرف پنیر برای افراد مبتلا به دیابت مفید است یا خیر؟

به دلیل اینکه پنیر سرشار از چربی و نمک است، مصرف این ماده غذایی برای مبتلایان به دیابت موضوعی بحث‌انگیز است. بسیاری افراد از خوردن پنیر به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود لذت می‌برند اما همواره مصرف انواع کم چرب آن توصیه می‌شود.

مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه "آلبرتا" صورت گرفت، نشان می‌دهد که هر دو پنیر معمولی و کم چرب، باعث افزایش حساسیت به انسولین در موش‌های مبتلا به پیش دیابت می‌شود. محققان کانادایی موش‌های مبتلا به پیش‌دیابت را مدتی پس از تغذیه با پنیر معمولی و کم چرب مقایسه کردند. این گروه به مدت چهار هفته به موش‌ها غذای پر چرب دادند تا آن‌ها را مبتلا به پیش دیابت کنند.

 سپس طی ۱۰ هفته، هر دو پنیر معمولی یا کم چرب را به رژیم غذایی برخی از موش‌ها اضافه کردند؛ موش‌های گروه کنترل شده، یک رژیم غذایی کم چرب دریافت کردند. نتایج تحقیق نشان داد که در سطح گلوکز خون ناشتا یا سطح انسولین ناشتای موش‌ها، تفاوت قابل توجه مشاهده نشد.

همچنین موش‌هایی که پنیر را در کنار رژیم غذایی پرچرب دریافت کردند، نتایجی مشابه با موش‌های تغذیه شده با رژیم غذایی کم چرب نشان دادند. یافته‌های به دست آمده حاکی از این است که مصرف پنیر اثرات انسولین را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد و کم چرب یا پر چرب بودن پنیر تاثیری بر این امر ندارد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های پزشکی دیابت رژیم غذایی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شهامت ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج افزود: روزانه ۳ نفر در استان به شکل میانگین به سرطان مبتلا می‌شود.

وی ابراز داشت: تغذیه، محوری ترین مسئله در بحث سرطان است.

شهامت با تاکید بر نظارت بر تولید محصولات غذایی، تصریح کرد: مواد غذایی که به عنوان ضد سرطان و آنتی اکسیدان مطرح است، خود عامل سرطان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: چرا در بخش سلامت فقط دانشگاه علوم پزشکی محور است و باید دید نقش سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها به چه شکل است؟.

شهامت تصریح کرد: نقش جهاد کشاورزی ما و بخش‌های متولی در سلامت غذایی چگونه است؟.

شهامت خواستار تشکیل کارگروهی در محور سلامت شد و ابراز داشت: کمبود این کارگروه در استان احساس می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: در بحث مطالبات بیمه‌ای باید اقدامات مطلوب و مناسبی شکل بگیرد و مشکلات و موانع برطرف شود.

شهامت با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات معوقات پرنسل بیمارستان‌ها، گفت: در بخش کارانه ها و معوقات بروزرسانی از مواردی است که هدفگذاری شد.

کد خبر 6085206

دیگر خبرها

  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند