Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@10:11:07 GMT

حرکت قطار‌های شاهراه ریلی ایران بر ریل توسعه و پیشرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۲۸۶

حرکت قطار‌های شاهراه ریلی ایران بر ریل توسعه و پیشرفت

تین‌نیوز | 

استان یزد با دارا بودن هزار کیلومتر خطوط ریلی، رتبه نخست حمل بار را در کشور دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه سفر کردن یکی از گزینه‌هایی است که برای فرار از روزمرگی ها، کسب تجربه‌ای شیرین و ثبت لحظاتی بیاد ماندنی  در دفتر خاطرات، پیش روی ماست. برای این کار کافی است دست خانواده و یا دوستانتان را بگیرید، چمدانتان را ببندید و به نزدیک‌ترین دفتر تهیه بلیط هواپیما، اتوبوس و یا قطار مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید وسیله نقلیه انتخابی شما برای سفر قطار باشد چراکه این وسیله نقلیه در چندین دهه‌ی اخیر به علت ایجاد حس امنیت و اطمینان در بین شهروندان، به عنوان یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه بین مردم به شمار می‌آید.

جابه جایی بیش از چهار میلیون مسافر از طریق راه آهن یزد (راه آهن یزد، پرترافیک‌ترین منطقه ریلی کشور)

سیدمصطفی داوودی مدیرکل راه آهن یزد  گفت: در سال گذشته بیش از چهار میلیون مسافر از طریق راه آهن یزد جابه جا شده اند که از این تعداد یک میلیون نفر از آن‌ها مبداء یا مقصدشان یزد بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد هشت درصدی داشته است.

داوودی با بیان اینکه راه آهن یزد رتبه پنجم جابه جایی مسافر را به خود اختصاص داده است افزود: راه آهن استان یزد به علت انطباق بر مرکز جغرافیایی کشور، پرترافیک‌ترین منطقه ریلی کشور است بطوریکه در هر شبانه روز ۱۲۰ رام قطار در شبکه ریلی استان تردد می‌کنند که از این تعداد، ۳۰ رام آن مربوط به حمل و نقل مسافر است.

مدیرکل راه آهن یزد با بیان اینکه درصدد به صفر رساندن تاخیر از مبداء در ایستگاه یزد هستیم ادامه داد: در حال حاضر تاخیر در قطار‌ها از مبدا یزد به طور میانگین به کمتر از پنج دقیقه رسیده است.

وی اظهار داشت: استان یزد با دارا بودن حدود هزار کیلومتر خطوط ریلی که در واقع این میزان؛ تنها هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور است بیش از ۳۰ درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی وبهره وری این بخش به نسبت سایر نواحی را دارد.

داوودی با بیان اینکه در حال حاضر رویکرد اصلی ما تقویت خدمات دهی به مسافران است ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در راستای ارتقاء خدمت رسانی به مسافران، طی نظرسنجی‌ها از دیدگاه مردم رضایت ۸۰ درصدی را کسب نموده ایم.

رتبه نخست یزد در حمل ریلی بارکشور

علیرضا سامعی معاونت فنی و زیربنایی اداره کل  راه آهن یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: استان یزد یک استان صنعتی با بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تنوع معدنی فراوان هستیم بنابراین برای حضور فعال و گردش چرخ اقتصاد کشور تعامل این بخش، با ناوگان ریلی منطقه نقش موثری جهت شکوفایی این پتانسیل و ظرفیت‌های استان خواهد داشت.

سامعی افزود:در ۱۰ ماهه سال گذشته حدود ۱۹ میلیون و ۸۳ هزار تن مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله‌ها در این اداره کل تخلیه  بارگیری شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن هفت درصد رشد داشته است.

حرکت قطار‌های شاهراه ریلی ایران برریل توسعه و پیشرفت

معاونت فنی و زیربنایی اداره کل  راه آهن یزد ادامه داد: در این مدت ۱۴ میلیون و ۹۵۶ هزار تن موادمعدنی، کنستانتره و گندله از مبادی سنگ آهن مرکزی ایران، گندله سازی اردکان ومعدن چادرملو توسط ۱۹۴ هزارو ۱۶۶ واگن به مقاصد فولاد اصفهان، فولاد خوزستان وقسمتی نیز جهت صادرات به بندر عباس بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶، ۸.۸۴ درصد رشد داشته است.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اتوبوس ایران توسعه و پیشرفت هواپیما یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم

علی‌ اکبر‌ حسینی‌ محراب استاندار خوزستان گفت: برای طرح توسعه غرب استان بایست با قدرت کار کنیم؛ با توجه به اینکه عملیات اکتشاف، استخراج، پالایش و انتقال نفت حرکت جدیدی در آن منطقه است متناسب با آن باید به مسائل مرتبط بپردازیم.

او می‌گوید: طرح توسعه غرب استان با توجه به صنایع تکمیلی بخش انرژی و توانمندی‌های حوزه کشاورزی و تجارت تدوین شود.

حسینی محراب ادامه داد: در شرق استان بیشتر به کشاورزی توجه شده است با توجه به مشکلات خشکسالی در سال‌های اخیر صنایع تبدیلی کشاورزی و کسب و کارهای خانگی شکل نگرفته و به نظر می‌رسد لازم است یک بازنگری در مطالعات توسعه ای شرق استان صورت گیرد تا سرمایه‌گذاری ها در این بخش به سمت و سوی درستی حرکت کند.

استاندار خوزستان گفت: در سفر رییس جمهور به ایذه که با استقبال مردمی فوق العاده همراه بود درخواست های مردمی در زمینه توسعه روستاها، راه‌ها، اشتغال، تسهیلات، شهرک‌های صنعتی و … داشتیم که لازم است پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود.

حسینی محراب با اشاره به نقش دانشگاه ها در توسعه استان گفت: نگاهی که ما به دانشگاه داریم نگاه ویژه‌ای است و دانشگاه ها باید برای توسعه استان به میدان بیایند؛ اساتید و نخبگان دانشگاهی بازوی فکری ما هستند و در تدوین نقشه راه برای جهش تولید و توسعه استان نقش موثری دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • حرکت قطارهای جنوب شرق بدون معطلی
  • ◄ خلاصه استاندارد UIC 406 در مورد ظرفیت (شبکه ریلی)
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • طرح‌های توسعه، راهبرد حیاتی برای بقا و پیشرفت
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره
  • پیشرفت 73 درصدی در ساخت کانال اتصال بندر فاو به «جاده توسعه»