Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-20@00:00:23 GMT

(تصاویر) لرستان ۲۳ روز بعد از سیل ویرانگر

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۳۰۸

(تصاویر) لرستان ۲۳ روز بعد از سیل ویرانگر

فرارو- ۲۳ روز از وقوع سیل در استان لرستان می‌گذرد، عده‌ای به خانه هایشان بازگشته‌اند و عده ای دیگر درحال خارج کردن آثار بجامانده از سیلاب از خانه‌هایشان هستند.

احمد مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در رابطه به برآورد خسارات سیل این استان گفت: ۸۱۶ روستای استان به دلیل وقوع سیل ۱۲ فروردین امسال دچار خسارت‌های زیرساختی آب، برق، گاز و راه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادپور افزود: جریان برق و آب بسیاری از این روستا ترمیم شده، اما ۱۶۶ روستا همچنان راه دسترسی ندارند و مابقی راه‌های ایجاد شده نیز موقت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه خدمات زیرساختی آب، برق و گاز با تلاش شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی برقرار شده اظهار داشت: بازگشایی راه‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته و صد‌ها دستگاه ماشین الات راهسازی و بنیاد مسکن در استان فعال است.

مرادپور گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در استان ۳۷ هزار میلیارد ریال اعلام شده که بدون شک رقم واقعی چند برابر این میزان است.

وی افزود: بدون شک سیل فروردین ماه آخرین حادثه در لرستان نیست چراکه این منطقه از اصلی‌ترین حوزه‌های آبخیز کرخه و دز و از استان‌های پرآب کشور محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اضافه کرد: ۸۰ درصد وسعت لرستان کوهستانی و شیب منطقه بسیار تند است که همین امور موجب می‌شود بارش‌ها به سرعت تبدیل به سیلاب شوند.

مرادپور ادامه داد: ۴۰ درصد روستا‌های لرستان خسارت جدی از سیل دیده اند که با توجه به زیرآب رفتن برخی روستا‌ها و منازل شهری، اکنون مشکل اصلی سیل زدگان، اسکان است.

تصاویر این گزارش در مناطق سیل زده پلدختر و معمولان ثبت شده است.

 

عکاس: محمدامین نجفی/باشگاه خبرنگاران

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیل لرستان پلدختر معمولان تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران در صورت دیوانگی صهیونیست‌ها ویرانگر خواهد بود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: ضربه تنبیهی و بازدارنده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با محوریت نیروی هوافضای سپاه، مؤلفه‌های اقتدار انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را در ترازی جدید در سپهر دیپلماسی و نظام بین‌المللی به رخ کشید و هیبت و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را از هم گسیخت.

وی افزود: ضربه تاریخ ساز ایران یک پرده‌برداری جدید از ایران انقلابی در نگاه جهانیان و به ویژه جهان اسلام بود. برای تنبیه فزاینده وقاحت افسار گسیخته رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر، این حمله یک تصمیم استراتژیک عقلانی و یک ضرورت گریز ناپذیر برای دفاع از خاکمان بود.

خطیب جمعه تبریز گفت: ضربت ترکیبی که شنبه شب به رژیم صهیونیستی وارد شد کف توانمندی‌های ایران بود اما در مقابل اسرائیل با حداکثر توانمندی‌های را دارای و پدافندی نتوانست موشک‌ها و پهپادهای مهاجم را عقب براند.

آل‌هاشم ادامه داد: اولاً این ضربه هوشمندانه محصول تصمیم یک رهبر انقلابی است که فرمودند: "ما رژیم صهیونیستی را پشیمان می‌کنیم." حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در قامت فرمانده کل قوا، با تدبیر و عقلانیت و شجاعت، جلوی شرارت رژیم صهیونیستی و فریب و نیرنگ نظام سلطه را گرفت.

وی اضافه کرد: دوماً؛ ضربه موشکی و پهپادی محیر العقول ایران به همه نشان داد سرنخ تحولات سریع غرب آسیا دست کیست و نظم جدید غرب آسیا با کدامین اراده به سمت اقتدار و ساماندهی پیش می‌رود.

امام جمعه تبریز گفت: سوما با این عملیات نقش جایگاه و ارزش جمهوری اسلامی ایران در میان ملت فلسطین و جهان اسلام ارتقا یافت و نقش و نفوذ بیشتر جمهوری اسلامی در غرب آسیا تسهیل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: چهارماً عملیات وعده صادق علاوه بر کارکردهایش در حوزه بازدارندگی و تنبیه رژیم و البته جایگاه ایران در چشم ملت‌های منطقه موج جدیدی را در بستر سیاست داخلی نیز ایجاد کرد. شکل گیری یک اجماع ملی در حمایت از حمله تنبیهی ایران به رژیم اشغالگر قدس یکی از نکات ماست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این عملیات نشان داد که جامعه ایران علیرغم اختلاف سلیقه در داخل در مقابل دشمن ید واحده است. عملیات علیه رژیم اسرائیل خواسته‌ای از پایین به بالا بود و انجامش موجب همبستگی بین ایرانیان شد؛ چون همه مردم کشورمان خودشان را در این عملیات سهیم می‌دانند. در واقع سوخت اصلی موشک‌های پرتاب شده حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود. وحدت کلمه پیرامون عملیات وعده صادق می‌تواند الگویی برای موضوعات مهم کشور باشد.

آل‌هاشم تاکید کرد: بار دیگر دنیا ریاکاری و حاکمیت استانداردهای دوگانه در اردوگاه استکبار غربی را مشاهده کردند. نظام سلطه تلاش کرد تا آبروی رفته در حوزه نظامی را در میدان دیپلماسی جبران کند اما در شورای امنیت نیز ناکام ماند.

وی ادامه داد: بعد از عملیات وعده صادق رژیم می‌خواهد حیثیت خود را احیا کند اما مطمئن باشد تتمه اعتبار پوشالی خود را هم بر باد خواهد داد رژیم در ماجرای بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق یک بار دیوانگی کرد و پاسخ سختی گرفت این بار هم اگر بخواهد به خاک و منافع ایران دست اندازی کند، ما قدرتمندتر از پاسخ قبلی دست متجاوز را قطع خواهیم کرد.

امام جمعه تبریز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است سپاه " مولود مبارک انقلاب اسلامی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی سابقه‌ای است. این پدیده در حقیقت مظهر عینی و مجسمی است برای شعارهای انقلاب اسلامی.

وی ادامه داد: سپاه در طول حیات مبارک خود به مصداق فرمایش امیرالمؤمنین علیه السلام حصول الرعیه بوده است. سپاه دژ مستحکم و پناه مردم اعم از مسلمان غیر مسلمان شیعه و سنی زن و مرد، روستای و شهری و تمام مردم ایران و ملت‌های مستضعف منطقه بوده است.

آل‌هاشم تصریح کرد: سپاه زینت نظام اسلامی است. تمام مردم سپاه را در پناه خود می‌دانند. این جناح و آن جناح و این گروه و آن گروه و این تشکل و آن تشکل ندارد. سپاه از مردم و برای مردم است. سپاه پاسداران امروز بحمد الله فهرست بلندی از افتخارات و تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی و سازندگی و جنگ نرم را در اختیار دارد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: سپاه و نیروهای مسلح عنصر اقتدار کشورند و باید تقویت و حمایت شوند.

وی روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به پیشکسوتان و رزمندگان غیور این نهاد انقلابی و به فرماندهان و آحاد کارکنان و بسیحیان عزیز استان تبریک و تهنیت گفت.

آل‌هاشم تصریح کرد: معتقدم به یک معنا همه مردم استان پاسدار انقلابند.

کد خبر 6082518

دیگر خبرها

  • ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد
  • نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی
  • پاسخ ویرانگر ایران درصورت حماقت دوباره صهیونیستها
  • پاسخ ایران در صورت دیوانگی صهیونیست‌ها ویرانگر خواهد بود
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستای بخشکندی شهرستان سلماس
  • آغاز عملیات حفر چاه آب شرب در روستا‌های خواف
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • افتتاح ۲۸۸ پروژه کشاورزی در دولت سیزدهم