Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در اجلاس سراسری کارگروه‌های تخصصی که در دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است؛ اظهار کرد: ۴۰ سال است که کشور در شرایط بد اقتصادی است، اما در همین شرایط رشد فناوری داشته‌ایم و مهمترین رشد کشور  در حوزه علم و فناوری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منابع انسانی مهمترین سرمایه کشور است و باید به آن توجه بسیاری داشته باشیم.

چالش کنونی کشور ضعف اقتصادی است

حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به چالش‌های کشور بیان کرد: چالش کنونی کشور ضعف اقتصادی است و اگر این موضوع برطرف شود بسیاری از چالش‌های دیگر هم برطرف می‌شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نسبت قدرت اقتصادی و ملی گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به هدف نوین خود اشاره کردند.

وی با اشاره به تناسب نداشتن رشته‌های علمی و شغل فارغ التحصیلان گفت: تناسب نداشتن رشته‌ها با شغل نشان از مشکل کشور است و و آمار موجود نشان می‌دهد تناسب شغل و رشته بین ۷تا ۷۰ درصد است.

تا چندسال آینده ۷۰ درصد شغل‌های کنونی از بین می‌روند

حجت‌الاسلام و المسلمین  عاملی افزود: دانشگاه‌های ما از علم و فناوری نوین عقب مانده‌اند و هنوز علم عمومی فضای فناورانه جدید در کشور نداریم باید بدانیم که تا چندسال آینده ۷۰ درصد شغل‌های کنونی از بین می‌روند.

باید تحولات اساسی در تولید علم داشته باشیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نیازمند تحول هستیم، گفت: علم و فناوری و آموزش ما باید تغییر کند، سهم ما در تولید علم ۲/۶ است و این نشان از قابلیت خوب ما دارد، اما باید تحولات اساسی در آن شکل گیرد و هوشیاری دانشگاه‌ها را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: مطالعه‌ای در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام دادیم و مؤلفه‌های مهم علم و فناوری را ذکر کردند که توسعه رشته دانشگاهی متناسب باشغل یکی از آن‌ها است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی درباره اثربخشی مقالات گفت: یکی از اهداف نقشه جامع علمی کشور تناسب واقعیت‌ها با نیاز‌های کشور است.

۹۵ درصد دارو‌ها داخل کشور تولید می‌شوند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ۹۵ درصد دارو‌ها داخل کشور تولید می‌شوند و این نشان از استقلال ما در علم دارد.

وی ادامه داد: به استناد آمار‌ها می‌گویم که ایران توانایی علمی بالایی دارد؛ ایرانی‌ها در کشور آمریکا بالاترین میزان تحصیل را دارد سلطه علمی ایران در جهان بوجود آمده است و ایرانیان در تمام بنگاه‌های علمی جهان حضور دارند.

نظام آموزش و پرورش ما سخت‌گیرانه است

حجت‌الاسلام و المسلمین  عاملی درباره نظام آموزش و پرورش گفت: نظام ما سخت گیرانه است و کشور‌های جهان به سمت این نظام رفته‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت‌های علمی اظهار کرد: در حوزه سیاستگذاری باید بتوانیم علم راهبردی در قدرت اقتصادی را مشخص کنیم؛ حدود ۱۰ سال است که شعار سال اقتصادی انتخاب می‌شود اقتصاد هدف و زیربنا نیست، اما مهم است و تا هنگامی که در این حوزه موفق نشویم پیشرفت نخواهیم داشت.

اقتصاد ضعیف نقطه سلطه دشمن است

وی افزود: اقتصاد ضعیف نقطه سلطه دشمن است و وسیله‌ای است که بدون آن نمی‌توان به هدف رسید، علم دانش بنیان ما را به هدف می‌رساند.

حجت‌الاسلام و المسلمین  عاملی با اشاره به اقتصاد دانش بنیان گفت: این اقتصاد می‌تواند کشور را پیشرفته کند و راهی جز تخصص گرایی نداریم.

بروکراسی منشا فساد است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید به تحول و تمام عرصه‌های آن توجه داشته باشیم و اگر دولت هوشمند شکل گیرد فساد کشور ازبین می‌رود، زیرا بروکراسی منشا فساد است.

وی اظهار کرد: در بستر شبکه‌های اجتماعی فرهنگ غربی اشاعه پیدا می‌کند و باید در این برنامه‌ها فرهنگ خود را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد

محمود امانی طهرانی درباره امکان استفاده تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان  گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک‌ماده استفاده کنند.

وی افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در سه سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد.

امانی طهرانی متذکر شد: ضوابط استفاده از تک‌ماده در آیین‌نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود اما اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی فراهم است.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در راستای تسهیل مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است.

طبق تک‌ماده؛ اگر دانش‌آموزی حداکثر در چهار عنوان درسی نمره ۷ و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل ۱۰ باشد، فارغ‌التحصیل شناخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق موازنه استراتژیکی در خاورمیانه را بهم زد
  • اگر فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن سخت است
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • سلطه شیر بختیاری بر کشتی جهان؛ میرزازاده غول ترکیه‌ای را به زیر کشید
  • با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم