Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:06:42 GMT

مبارزه با آفت سن غلات در مزارع کشاورزی قزوین انجام شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۳۸۷

مبارزه با آفت سن غلات در مزارع کشاورزی قزوین انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آقا علیخانی پیش از ظهر چهارشنبه در اولین جلسه ستاد سن غلات این شهرستان اظهار کرد: امسال با توجه به بارش‌های اخیر، بحمداله وضعیت سبزینه در گندم زارهای دیم بسیار خوب است و گندم کاران باید بیشتر از سال گذشته برای مبارزه با آفت سن آمادگی داشته باشند.

وی افزود: کارشناسان شبکه پایش و مراقبت این شهرستان به طور مداوم و در فصول مختلف روند زندگی و زمستانگذرانی این آفت را رصد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیخانی اضافه کرد: کارشناسان شبکه پایش و مراقبت هر روز از مزارع تله در مسیر زمستانگذرانی این آفت بازدید و در صورت مشاهده این آفت به کشاورزان اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از کشاورزان خواست: پس از اعلام کارشناسان سریعاً نسبت به مبارزه با این آفت در مزارع کشاورزی خود اقدام کنند.

وی بر لزوم اهمیت آمادگی گندم کاران برای مبارزه با آفت سن غلات تاکید کرد.

کد خبر 4593405

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین سم پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح مبارزه با علف‌های‌هرزغلات ۱۴۸ هزار و ۷۱۴ هکتار، سطح مبارزه با بیماری‌های‌غلات ۴۱ هکتار و مبارزه با سن‌غلات ۹۵ هزار و ۸۱۸ هکتار در مرحله مادری بود و سطح مبارزه با ملخ ۶۰۰ هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها در شهرستان سردشت انجام شده و ادامه دارد، افزود: عملیات سم‌پاشی بر علیه آفت سن‌پوره شروع نشده که در اسرع وقت اطلاع‌رسانی می‌شود ولی لازم است زارعان تا قبل از تخم ریزی اقدامات لازم را انجام دهند.

صادقی‌نسب بیان کرد: بیشترین مزارعی که مورد سم‌پاشی قرار گرفتند در شهرستان‌های بوکان و مهاباد هستند و باتوجه به شرایط جوی مساعد و وجود شرایط مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری زنگ زرد گندم و بیماری‌های برگی در مزارع غلات استان از کارشناسان شبکه مراقبت تقاضا می‌شود ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع‌رسانی لازم را درخصوص سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات کشور انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: مبارزه شیمیایی باید با نظارت کارشناسان مراکز خدمات جهادکشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و در زمان مناسب انجام گیرد تا علاوه بر کارآیی و اثربخشی موثر، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش و این آفت بر روند تولید و از بین رفتن خاصیت نانوایی گندم تاثیر نداشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • نابودی آفت سن غلات مزارع رشتخوار
  • آفت سن غلات مزارع رشتخوار خراسان رضوی نابود شد
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت