Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:44:28 GMT

دولت نیکاراگوئه صدها زندانی را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۴۱۲

دولت نیکاراگوئه صدها زندانی را آزاد کرد

تهران - ایرنا - دولت نیکاراگوئه در نخستین سالگرد اعتراض ها علیه 'دانیل اورتگا' رئیس جمهوری این کشور، 636 زندانی را آزاد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آزادی این زندانیان پیش از برگزاری تظاهرات مخالفان دولت انجام شد.
دولت نیکاراگوئه پیش از این اعلام کرده بود که برگزاری هرگونه تظاهرات در سالگرد اعتراض ها غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اعلام دولت نیکاراگوئه، زندانیان آزاد شده تحت حبس خانگی قرار می گیرند و نمی توانند در اعتراض ها و گردهمایی های عمومی شرکت کنند.
دولت نیکاراگوئه در حالی مجوز آزادی صدها زندانی را صادر کرد که پیش از این مخالفان از دولت خواسته بودند به وعده خود در رابطه با آزادی زندانیانی که طی اعتراض های سال گذشته دستگیر شده بودند، عمل کند.
اورتگا پیشتر بارها اعلام کرده بود که اعتراض ها، نقشه ای از سوی دشمنان کشور برای براندازی دولت بوده است.
دولت کنونی نیکاراگوئه یکی از دولت های چپ گرایی است که همچون ونزوئلا و کوبا از سوی آمریکا با ابزارهای سیاسی و اقتصادی هدف قرار گرفته است.
دولت نیکاراگوئه در حالی تظاهرات امروز (چهارشنبه) را غیرقانونی اعلام کرده که به نظر می رسد سازمان دهندگان این تظاهرات نسبت به اعلام ممنوعیت برگزاری هرگونه تظاهرات بی توجه خواهند بود.
ائتلاف مخالف اتحاد ملی در نیکاراگوئه طی بیانیه ای اعلام کرد: ما از مردم می خواهیم امروز بیش از گذشته تمایل خود را برای آزادی به صورت مسالمت آمیز و مدنی اعلام کنند.
برخی معتقدند که تلاش رهبران مخالفان برای برگزاری اعتراض های جدید می تواند منجر به تظاهرات های دوباره علیه دولت اورتگا شود.
'میشله باشلت' رئیس امور حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز در اظهارنظری نسبت به خشونت کشیده شدن اعتراض های احتمالی جدید در نیکاراگوئه هشدار داد.
سازمان ملل متحد نیز روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که پس از گذشت یکسال از اعتراض های ضد دولتی علیه دولت اورتگا، دهها هزار نفر از شهروندان نیکاراگوئه از ترس جان خود این کشور را ترک کرده اند.
امور پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که حدود 62 هزار نیکاراگوئه ای طی سال گذشته کشور را ترک کردند.
به گزارش ایرنا، اعتراض‌ها در نیکاراگوئه از آوریل 2018 میلادی (فروردین 97) و زمانی آغاز شد که دولت طرحی را برای تغییر نظام تامین اجتماعی با هدف تامین کسری بودجه پیشنهاد داد.
این طرح بعدها منتفی شد، اما اعتراض‌ها علیه اورتگا همچنان ادامه یافت.
معترضان خواستار کناره گیری اورتگا از قدرت شدند اما وی بر ماندن در سمت ریاست جمهوری تاکید کرده است.
گروه های حقوق بشری مدعی هستند که از زمان آغاز اعتراض ها در آوریل 2018 بیش از 320 نفر کشته و حدود 600 نفر زخمی شدند اما دولت این آمار را رد می کند.
بدنبال درخواست ها برای آزادی زندانیان سیاسی، دولت نیکاراگوئه پیشتر نیز در مراحل مختلف شماری از این زندانیان را آزاد کرده بود.
اروپام ** 9234 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نيكاراگوئه ازادي زندانيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند

امتداد - همزمان با برگزاری یازدهمین جشن گلریزان آزادی زندانیان در بانک مسکن استان هرمزگان، هفت نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به همت مشتریان عزیز و همکاران خیر بانک مسکن استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  موسی رحیمی مدیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان با بیان این مطلب گفت: در این جشن با کمک مشتریان و همکاران خیر و مشارکت ستاد دیه  توانستیم  پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک نقدی جمع آوری کنیم و هفت زندانی را در روزهای نخستین سال جاری  به آغوش گرم خانواده باز گردانیم.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که  جشن گلریزان هرساله در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بانک مسکن و حمایت از  ستاد دیه  در مدیریت شعب استان هرمزگان برگزار می شود؛ گفت : بانک مسکن افتخار دارد به عنوان حامی ستاد دیه و با همت و همدلی مشتریان و کارکنان خیر در برگزاری این سنت حسنه مشارکت کند به طوری که ماحصل این مشارکت طی برگزاری ۱۰ دوره  گذشته جشن گلریزان در بانک مسکن هرمزگان آزادی ۲۷ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد  بوده است

دیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان همچنین از ستاد مردمی دیه استان و مشتریان و کارکنان خیر بانک که در این امر خیر مشارکت کرده اند؛ قدردانی کرد.

عبدالمجید مرادی نسب مدیر ستاد دیه استان هرمزگان نیز طی سخنانی با قدردانی از اقدامات خداپسندانه بانک مسکن در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: تا کنون کمک های بسیار خوبی از سوی مشتریان و کارکنان بانک مسکن در این خصوص صورت گرفته است که ارزشمند بوده و قابل تقدیر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • ۲۵۰ زندانی درآذربایجان غربی تا آخراردیبهشت آزاد می شوند