Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@23:09:23 GMT

94درصد روستاهای زنجان سال گذشته زکات پرداخت کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۵۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛هدایت صفری اظهار کرد:سال گذشته بیش از 14میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در استان جمع آوری شد که سهم شهرستان زنجان سه میلیارد و200 میلیون تومان بوده که 107 درصد تحقق برنامه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان زنجان در هزینه کرد زکات برای محرومان خوب عمل کرده، بطوری که 71درصد زکات جمع آوری شده برای محرومان و 29 درصد برای طرح های عمرانی هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای زکات استان زنجان ادامه داد: در مجموع 80 درصد از روستاهای استان زنجان زکات خود را به دبیرخانه شورای زکات پرداخت کرده اند که درشهرستان زنجان با 94 درصد زکات پرداختی،که 16پروژه عمرانی از این محل در این شهرستان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: براساس قانون این نهاد به عنوان دبیرخانه شورای زکات تنها نهاد متولی جمع آوری زکات محسوب می شود و در این میان توسعه فرهنگ پرداخت زکات نیازمند عزم و همت همگانی در ترویج و فرهنگ سازی این فریضه الهی بوده و همکاری ها اثر بخشی بیشتری دارد.

این مسئول ادامه داد: رفع فقر ومحرومیت در جهت عدالت اجتماعی است و پیشرفت منهای عدالت معنا نداشته و این نهاد با کمک اعتبارات دولتی و هم افزایی آن با منابع امدادی در جهت رفع محرومیت و نیاز نیازمندان گام های موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و کم کردن فاصله طبقاتی برداشته است.

صفری خاطر نشان کرد: مشارکت مردم در فعالیت های خیرخوانه و کمک به نیازمندان نشان دهنده حاکم بودن تفکر و اندیشه انقلابی گری در کشور است و در این میان رویکرد مقابله ای با فقر و تولید کننده های آن وظیفه دستگاههای متولی امر است.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی

به گزارش قدس آنلاین، حسین فتحی دوشنبه، سوم اردیبهشت ماه در نشست خبری، با اشاره به وضعیت اشتغالزایی در استان، اظهار کرد: سال گذشته سهم برنامه اشتغالزایی برای استان ما ۴۷ هزار نفر بود که در عمل با تحقق ۱۳۱ درصدی شاهد اشتغالزایی برای ۶۱ هزار و ۸۶۹ نفر بودیم. این آمار در سامانه رصد با ثبت نام و کدملی افراد همراه بوده و سه بار نیز به صورت میدانی، تلفنی و پیامکی صحت سنجی انجام شده است.

وی با بیان این‌که طبقه بندی مشاغل به عنوان یکی از مطالبات قشر کارگری در دستورکار قرار گرفته و اصلاح، بازنگری و ایجاد طبقه بندی شغلی انجام گرفته است، افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در زمستان ۱۴۰۲ برای استان ما نسبت به سال گذشته از ۸.۳ درصد به ۷.۴ درصد بهبود یافته است.

وی با اشاره به تاثیر فعالیت تعاونی‌ها در اشتغالزایی، گفت: تعاونی‌ها به عنوان یکی از مصادیق بارز مشارکت مردم هستند. اکنون حمایت از راه اندازی تعاونی‌ها با رویکرد نوآوری را در برنامه داریم. سال گذشته تعاونی‌های استان ۲۱ درصد بیشتر از سال قبل تر از آن صادرات داشتند.

فتحی از رتبه نخست استان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ خبر داد و افزود: سال گذشته در راستای پرداخت این تسهیلات تعداد ۸۸۲۰ نفر صاحب شغل شدند. در حوزه مشاغل خانگی نیز سال گذشته ۲۰۴ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم که با تحقق ۱۰۷ درصدی سهم استان، بیشترین جذب اعتبار را در کشور داشتیم.

وی افزود: تعداد افرادی که از بیمه بیکاری در استان استفاده می‌کنند در دولت سیزدهم کاهش یافته و از بیش از ۱۴ هزار نفر به حدود ۸۹۰۰ نفر رسیده که نشان از جدیت و فعالیت اقتصادی استان طی این سال‌ها است.

وی از کسب رتبه نخست کارگران استان در مسابقات ورزشی چون والیبال و فوتبال و رتبه سوم کاراته خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت کار و فرهنگ کار نیز گفت: فرهنگ کار می‌تواند منجر به ارزش آفرینی و کارآفرینی شود و کارگر نیز به عنوان رکن اصلی تولید مطرح است.

وی افزود: مسائل روحی و معنوی، بهداشت، معیشت نیز از جمله مواردی است که در خصوص کارگران باید به آنها توجه شود.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی، استانی امن و آرام برای صنعت است، افزود: هیچگاه مشکلات صنفی در استان ما تبدیل به مشکلات امنیتی نشده و آرامش صنعتی که یکی از مهمترین شاخصه‌های سرمایه گذاری است در این استان وجود دارد.

کریم صادق زاده، دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر این‌که برنامه های هفته کارگر نباید به صورت دولتی برگزار شود. این هفته مختص کار و کارگر است.

وی افزود: نامگذاری سال جدید به عنوان« جهش تولید با مشارکت مردمی» می‌تواند آغازی برای تصمیمات نو در راستای آینده درخشان برای کشورمان باشد. مشارکت مردم در این عرصه باید جدی گرفته شود.

وی ایجاد امنیت شغلی، همسان سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت ۲۵ درصد از معوقه سال ۱۴۰۰، پرداخت به موقع دستمزد و حقوق و دریافت خدمات شایسته درمانی را از جمله درخواست‌های جامعه کارگری عنوان کرد.

سرهنگ تقی پور، بسیج جامعه کارگران و کارخانجات آذربایجان شرقی نیز برگزاری یادواره ۴۰۰شهید کارگر استان، مرحله دوم اهدای نشان اقتصاد مقاومتی به کارخانجات، راهیان پیشرفت، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از کارخانجات برای امیدآفرینی در جامعه اسلامی و رزمایش رفع موانع تولید را از جمله برنامه‌های هفته کارگر در استان عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس