Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@05:39:52 GMT

دستگیری ۱۸۳ متخلف زیست محیطی در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۵۵۵

دستگیری ۱۸۳ متخلف زیست محیطی در استان قزوین

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به دستگیری ۱۸۳ متخلف زیست محیطی و تشکیل ۱۷۰ فقره پرونده تخلف در سال گذشته گفت: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده، ۱۰۵ فقره مربوط به تخلفات شکار و صید و ۶۵ فقره مرتبط با آلودگی و تخریب محیط زیست بود که به حوزه قضایی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهری، شکار غیر مجاز پرندگان با ۱۳۸ قطعه، شکار غیر مجاز پستانداران با ۲۸ راس، زنده گیری پرندگان با ۱۴ قطعه، زنده گیری پستانداران با یک راس، زنده گیری غیر مجاز خزندگان با ۴ هزار عدد، شروع به شکار با ۲۹ مورد، نگهداری وخرید وفروش حیات وحش زنده وغیر زنده با ۹۲ قطعه، تعلیف غیر مجاز دام با ۱۸ مورد، و آلودگی‌های محیط زیست با ۳۳ مورد را از جمله تخلفات در حوزه شکار و صید اعلام کرد.

وی افزود: در این مدت از متخلفان ۵۹ قبضه اسلحه شکاری مجاز، ۴۵ قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز، ۲ قبضه اسلحه جنگی و ۲۸۱ مورد ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: در طول سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۲۸۰ نفر ساعت آموزش جوامع هدف در قالب طرح یک ساعت با محیط بان اجرا شد.

طاهری اظهار داشت: مهار ۱۱ فقره آتش سوزی در مناطق مختلف استان از دیگرفعالیت‌های یگان حفاظت محیط زیست استان در سال گذشته بود.

انتهای پیام/ک

تشکیل ۱۷۰ فقره پرونده تخلف زیست محیطی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید ابراهیمی بسطامی مدیر بیمه دی استان آذربایجان غربی در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک برگزار شدگفت: روز زمین پاک برای اولین بار در ۲۲ آپریل سال ۱۹۷۰ نامگذاری شد و تاکنون هرساله در ایران مصادف با ۲ اردیبهشت و همچنین در سراسر جهان توسط فعالان حوزه محیط زیست، روز جهانی زمین پاک به جهت افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به مسائل محیط زیست جشن گرفته می‌شود.

وی افزود: فعالان حوزه محیط زیست، دغدغه بسیاری برای محیط زیست و زمین دارند. به همین دلیل در هفته زمین پاک که از ۲ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود، بحث‌ها و فعالیت‌های زیستی در سازمان‌های گوناگون در نظر گرفته می‌شود که هدف از آنها این است که به مردم یادآوری کنند که زمین، نیاز به حمایت دارد.

ابراهیمی اظهار داشت: آشناکردن کودکان و نوجوانان با باید‌ها و نباید‌های زیست‌محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی، با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود.

گفتنی است این مراسم با هدف ایفای نقش اجتماعی بیمه دی و ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین کودکان و نوجوانان به همت مدیریت بیمه دی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

در پایان این مراسم از صاحبان آثار برتر نقاشی که به دبیرخانه ارسال شده بود با اهدای جوایزی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • یک قلاده شیر وحشی از یک ویلا کشف و ظبط شد / دستگیری فرد متخلف
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی