Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان دنا با حضور رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شبکه بهداشت و درمان شهید نجفی سی سخت در حال برگزاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیردنا؛ آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان دنا با حضور رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شبکه بهداشت و درمان شهید نجفی سی سخت برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر قاسمی رئیس سابق دادگستری شهرستان دنا در این مراسم ضمن خیرمقدم به حضار با بیان اینکه 10سال در این شهر حضور داشتم گفت: در طول این مدت سعی کردیم حق مداری و کرامت محوری را رعایت کنیم.

 

 

وی گفت: حق یعنی آوردن انصاف و اخلاق در چارچوب قانون، گاهی قانون را خم کردیم ولی نشکستیم تا حقی ضایع نشود، رعایت کرامت انسانی سرلوحه کار ما بود، ما با متهم و محکوم برابر قانون رفتار کردیم.  

وی با بیان اینکه کرامت محوری در سخن راحت ولی در عمل بسیار کار مشکل و سختی است، گفت: ما در این راستا قدم برداشتیم و سختی هایی را  متحمل شدیم، در اوقات فراغت نیز به پرونده ها فکر می کردیم و فشار روانی زیادی را محتمل می شدیم‌.

 

اکنون اینجا قرار گرفتم سبک هستم و مهمترین چیز همین است، اگر توانستیم در احقاق حق و ترویج انسانیت و نوع دوستی و جلوگیری از ضایع شدن مردم کاری انجام دهیم قضاوتش با شماست.

 

در پایان از مردم نوع دوست و خونگرم سی سخت و شهرستان دنا تشکر می کنم.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مصباح نژاد امام جمعه شهر سی سخت ضمن خیرم قدم حضور رئیس کل دادگستری استان و مسوولان استانی و شهرستانی و همه حاضرین در این آیین گفت: ما جز خوبی  از دکتر قاسمی ندیدیم، و ارتباطات و تعاملات خوبی در دادگستری دنا حاکم بود.

 

 

وی ضمن تبریک به ملک حسینی دادستان سابق و رئیس جدید دادگستری شهرستان دنا گفت: توجه به مطالبات و گفتمان ولایت در عرصه عمومی و قضایی از نکته های مهمی است که قضات و مسوولان باید به آن توجه کنند.

 

مصباح نژاد افزود: توجه به معنویت و اخلاق نیز از دیگر نکات مهم است که اگر از جامعه حذف شوند محیط به جهنم تبدیل می شود و جرایم زیاد می شود.

 

وی بیان کرد: همه ما وظیفه داریم در گام دوم انقلاب اخلاق و معنویت را در‌محیط های پیرامون خود و محیط کاری ترویج دهیم.

 

 مصباح نژاد با بیان اینکه برجسته سازی ارزشها های اخلاقی و معنوی و تقویت گفتمان انقلابی گری باید رونق یابد گفت: پرونده های مهم و اثر گذار که با امید و اعتقاد مردم سرو کار دارد با توجه کردن به این نکات قابل حل است.

 

وی با اشاره به اینکه خشونت علیه زنان و کودکان در استان رو به افزایش است گفت: به خشونت علیه زنان باید توجه بیشتری شود و از حقوق زن باید دفاع شود.

 

مصباح نژاد با بیان اینکه نباید در پیچ و خم قانون های اداری حق و حقوق برخی ها ضایع شود، گفت: زمان رسیدگی به برخی پرونده ها زیاد است و باید کم شود و شورای صلح و آشتی باید رونق یابد تا برخی از پرونده ها به صورت ریش سفیدی و مداخله بزرگان حل شود و به پرونده های استخدام ها باید را رسیدگی شود.

 

مصباح نژاد گفت: با ساخت و سازهای غیر مجاز باید بصورت یکسان برخورد شود، گاها دیده می شود در همین سی سخت و در بندان و باغات اطراف آن ویلا سازی می شود و با آن برخورد نمی شود ولی یک کشاورز وقتی می خواند اتاقکی یا انباری در باغ خود احداث کند با آن برخورد جدی می شود، باید برخوردها یا برای همه باشد یا با هیچکس.

 

 

وی در پایان گفت: در برداشتن موانع تولید باید تلاش شود که یکی از موانع تولید همین بانک ها هستند.

 

در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان دنا گفت: بعد از نیاز های اولیه و فیزیولوژی نیاز به امنیت و آرامش از مهم ترین نیازها است و از آقای دکترقاسمی در طول این 10 سال به همراه دادستانی و مجموعه دادگستری دنا تشکر می کنم.

 

 

 نادیا صداقت افزود: بخاطر کسب رتبه اول در کشف جرایم و مواد مخدر از دادگستری شهرستان دنا تقدیر می کنیم و برای رئسای جدید و قدیم شهرستان دنا و همچنین  دادستان جدید جناب آقا غریب پور آرزوی توفیق وسلامتی دارم.

 

وی در ادامه گفت: از جناب آقا مزارعی که نیست به شهرستان دنا توجه ویژه ای دارند تقدیر می کنیم که  در خصوص پیگیر حق و حقوق حادثه دیدگان سقوط هواپیما و دیگر موارد پیگیری جدی داشتند.

 

در ادامه این برنامه فرمانده سپاه شهرستان دنا گفت: دستگاه  قضا استقلال خوبی در زمان حضور حجت الاسلام مزارعی پیدا کرد و گشایش خوبی در این قوه صورت گرفت.

 

سرهنگ ستوده افزود: حرکت ترامپ تاجر باعث انسجام و اتحاد بیشتر شد و گشایشی که رهبر انقلاب از آن سخن گفت صورت گرفت.

 

وی افزود: با بارش باران تنش های آبی رو به کاهش رفت هرچند سیل باعث خرابی های شد ولی این بی آبی میتوانست ضربه های بزرگی بزند.

 

وی افزود: امیدوارد در‌ماه شعبان که دهلیز ورود به ماه مبارک رمضان است توفقیق خدمت داشته باشیم و از طرف دستگاه نظامی و انتظامی این شهرستان مراتب قدردانی را اعلام کنم.

 

 

وی به همکاری خوب دستگاه قضا در شهرستان دنا با سپاه و سایر دستگاه ها اشاره کردو گفت: شهر سی سخت دومین شهری بود که به حمایت از سپاه پرداخت و از فرماندار و مردم شهر تقدیر می کنم .

 

ستوده گفت: مجموعه دادگستری دنا جوان و انقلابی بوده و گام های خوبی در راستای تحقق عدالت و در انقلاب برداشته اند.

 

فرمانده سپاه دنا گفت: دوست داشتیم شهر سی سخت شهر بدون زندان می بود، در صورتی که باید بدون زندانی باشد نه بدون زندان. ولی مکان تعبیه شده برای زندان کنونی شهر سی سخت مناسب نسبت چراکه در محدوده مسکونی قرار دارد و با توجه به توریستی بودن شهر مشکلاتی را برای مردم و‌خودت دستگاه قضایی به وجود می آورد و از  رئیس محترم دادگستری استان تقاضا داریم در صورت امکان بازدید و تجدید نظری صورت گیرد.

 

در ادامه پرندوار رئیس شورای اسلامی شهر در ادامه این برنامه گفت: از اقدامات دستگاه قضایی در شهرستان دنا از سوی مردم تشکر می کنم.

وی خطاب به وکلا گفت: در مقابل وجهی که دریافت می کند نگذارید حق کسی ضایع شود‌.

 

وی در خصوص دکتر قاسمی گفت: وی قبل از اینکه رئیس دادگستری باشد قاضی بسیار خوبی بود، در سوانح پیش آمده پیش قدم بودند و جلوی فساد و مفاد مخدر را گرفتند.

 

 رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به اقدام اخیر دولت امریکا علیه سپاه پاسدران گفت: آمریکا که خود بانی تروریسم است از روی ناچاری این اقدام را انجام داد.به فرموده رهبر عزیز هر وقت تعریف شما را دادند بدانید که کار شما اشتباه است و اگر بد شما را ‌گفتند خوشحال باشید.
 

حجت الاسلام مزارعی بیان کرد: ایام متعلق به سربازان گمنام امام زمان است که زحمات و مشقت های زیادی را تحمل می کنند و تقدیر از نیروی انتظامی که پیشرو در حفظ امنیت هستند، تشکر می کنم از شهر فرهنگی و ولایی سی سخت که با مجموعه دستگاه قضائی و‌همکاران ما کمال همکاری و همراهی را داشتند.

وی افزود: مردم این شهرستان خاصه شهر سی سخت امتحان خود را در انقلابی گری و‌نوع دوستی در سانحه سقوط هواپیما به خوبی پس دادند.
 

 

مزارعی خطاب به دستگاه قضا در شهرستان دنا گفت: امنیت را باید در سرلوحه کارتون قرار دهید.

وی با اشاره با خصایص اخلاقی علی ملک حسینی گفت: با شناختی که از روحیه انقلابی وی دارم می دانم که فرد مناسبی است و گاها پیش آمده است که از این استان برود اما نگذاشتم چون شناخت خوبی از وی داشتم.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه گفت: دستگاه قضایی باید انقلابی بماند و انقلابی حرمت کند، نباید وارد طبقه گرایی و گروه گرایی شود، باید مثل کوه پشت دستگاه انتظامی باشند و در بحث امنیت مردم باید بسیار تلاش کنند.

وی همچنان خطاب به رئیس جدید دادگستری دنا گفت: از ریش سفیدان و معتمدین و رهنمون های امام جمعه و روحانیون و فرماندار و مسوولان شهرستان بهره ببرید.

مزارعی با اشاره به تاثیر ریش سفیدان گفت: از نیروهای محیط زیست که جان خود را در حفظ این محیط قرار دادند تشکر می کنم‌ و در خصوص موضوع قتل محیط بان نیز با کمک ریش سفیدان و معتمدین با کمک آیت الله ملک حسینی و امام جمعه سی سخت این موضوع حل شد.

وی گفت: ارتقاع سطح امنیت اجتماعی نیز مورد تاکید است ، در طول چهار سال سالانه 150هزار پرونده در استان تشکیل می شود و همچنین160هزار پرونده مختومه می شود، گاهی اوقات اطاله دادرسی در پرونده ها صورت می گیرد که ما در خصوص کاهش اطاله آن بسیار تلاش می کنیم و‌ یکی از مهمترین کمیته های ماست، ما در رتبه 1تا 3 کشور در رسیدگی به پرونده ها هستیم و گاها شده 220پروند در یک ماه توسط یک قاضی بررسی می شود.

مزارعی ادامه داد: دست همه همکاران خود را می بوسم چرا که قاضی داریم که تا 10شب و حتی تا خود صبح در حال بررسی پرونده و صدور رای هستند، در خصوص زمان اطاله دادرسی رتبه 10یا 11 را داریم، کمترین مانده پرونده در دادگستری مربوط به شهرستان دنا است .

قاضی القضات استان گفت: برای اینکه یک قاضی را به استان بیاوریم کلی التماس می کنیم، ما مستقلا عمل می کنیم اما در چارچوب قانون با سایر دستگاه ها همکاری داریم و ارتباط برقرار می کنیم، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران و سربازان گمنام برای ایجاد امنیت تلاش بسیاری می کنند .

مزارعی خطاب به مجموعه قضایی دنا گفت: نظارت بر ادارات و حوزه های اطراف باید به خوبی صورت گیرد، یار کسی باشید که کسی را ندارد، از دادستان و رئیس دادگستری درخواست دارم با جدید و بدون تعارف در چهارچوب قانون و عدالت پیش بروید، کرامت انسانی و حفظ حقوق شهروندی باید در همه موارد حفظ شود، هرچند بازپرس ها نیز اقتضایی دارند.

وی با اشاره به سال رونق تولید گفت: باید دست سرمایه گذار مشروع را بگیریم و مقابل آن تواضع کنیم و در دفع موانع تولید همت بگماریم.
 

مزارعی گفت: عرضه محیط زیست و منابع طبیعی در استان حرف اول را می زند و باید در حفظ آن تلاش کنیم، 600 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد و در همین چند مدت که از سال جدید گذشته قریب به 8هکتار رفع تصرف شد.

وی افزود: در خصوص استخدام ها نیز پرونده ها در دست بررسی است و برخی جاها قانون دست ما را بسته است.

رئیس دستگاه قضایی استان در خصوص بررسی مکان زندان سی سخت گفت: این موضوع را یادداشت کردم که بررسی کنم.

وی در خصوص سیل و کمک های مردم استان گفت: مردم این استان کمک های خوبی به سیل زدگان داشتند و در این خصوص از مسئولان و سپاه فتح استان تشکر می کنم.

مزارعی در پایان گفت: از این میز طوری استفاده کنید که خدا و خلق خدا راضی باشد و انتصاب آقای قاسمی در مجموجه قضایی نیروهای مسلح در مرکز، و آقای ملک حسینی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان دنا و جناب آقای غریب پور به عنوان دادستان این شهرستان تبریک می گویم و از تلاش های آنها تقدیر می کنم.

 

در این مراسم علی ملک حسینی دادستان سابق شهرستان دنا به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان دنا معرفی و جایگزین علی قاسمی ده چشمه شد و آقای غریب پور نیز به عنوان دادستان جدید شهرستان دنا معرفی شد.

 

تصاویر اختصاصی سفیر دنا از این آیین در زیر آمده است:

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران از ۳۰ هکتار رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در استان تهران در فروردین‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین جنتی اظهار کرد: با تلاش‌های همکاران حقوقی، رؤسای شهرستان‌ها و همکاران در یگان حفاظت اراضی تنها در فروردین‌ماه سال جاری ۳۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

وی افزود: این رفع تصرفات به‌صورت فوری و با حکم قضائی بوده که تعداد آن ۲۱۸ مورد گزارش شده است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: موارد گزارش شده مربوط به شش شهر تهران، دماوند، پردیس، رباط‌کریم، ملارد و اسلامشهر بوده است.

منبع: فارس

کد خبر 747008

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه