Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@09:05:35 GMT

فواید آب گیلاس برای سلامت قلب و کنترل قندخون

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۵۷۴

فواید آب گیلاس برای سلامت قلب و کنترل قندخون

پول‌نیوز - آب گیلاس به دلیل داشتن مواد مغذی ضروری نظیر پتاسیم و آنتی اکسیدان ها، دارای خواص متعددی برای سلامت است.

آب گیلاس می‌تواند به طرق مختلف به حفظ سلامت بدن کمک کند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

حفظ سلامت قلب

آب گیلاس سرشار از قدرتمندترین آنتی اکسیدان‌ها نظیر کورستین است. این آنتی اکسیدان می‌تواند به پیشگیری از آسیب اکسایشی ناشی از رادیکال‌های آزاد حاصل از کلسترول بد LDL کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینرو نوشیدن آب گیلاس بسیار برای سلامت قلب مفید است.

تسریع بهبود ماهیچه‌ها

آب گیلاس دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است که به کاهش حوادث ناشی از آسیب به ماهیچه‌ها در حین ورزش کمک می‌کند و همچنین در درمان درد عضلانی تأثیر دارد. از اینرو نوشیدن آب گیلاس با بهبود مقاومت، کاهش التهاب، و کاهش میزان لیپیدهای اکسیدشده امکان بهبود سریع دردهای عضلانی را بعد از ورزش تسهیل می‌نماید.

مقابله با التهاب

مطالعات زیادی نشان داده اند که خواص آنتی اکسیدانی آب گیلاس می‌تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از پوکی استخوان کمک کند. بیماران مبتلا به پوکی استخوان در مورد میزان مصرف این نوشیدنی با پزشک شأن مشورت نمایند.

کنترل میزان قندخون

آب گیلاس حاوی ترکیبات آنتوسیانین است که بر ژن‌های کنترل کننده متابولیسم پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها تأثیر می‌گذارد. همچنین به کاهش میزان کلسترول و مقابله با چربی شکمی کمک می‌کند. البته به خاطر داشته باشید که این نوشیدنی نباید حاوی مواد شیرین کننده و افزودنی‌ها باشد چراکه به جای کنترل انسولین و قندخون، موجب افزایش آنها می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی ضعیف موجب بروز مشکلات زیادی برای سلامت می‌شود. اما آب گیلاس آنتی اکسیدان و آنتی ویروس قوی ای است. فلاوونوئیدها، نوعی آنتی اکسیدان موجود در آب گیلاس، به مقابله با عفونت کمک می‌کنند. تحقیقات زیادی نشان داده اند که این مواد شیمیایی می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد سیستم ایمنی داشته باشند.

خواب بهتر

آب گیلاس منبع طبیعی خوب ملاتونین است؛ هورمونی که به تنظیم الگوی خواب بدن کمک می‌کند. از اینرو این ملاتونین طبیعی موجود در آب گیلاس می‌تواند به ترغیب خواب بهتر کمک کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آب گیلاس کنترل قند خون سلامت قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناصرآبادِ کجور با شکوفه‌های گیلاس تماشایی‌تر شد

دومین جشن شکرگزاری شکوفه‌های گیلاس در"ناصرآباد" بخش کجور شهرستان نوشهر روز شنبه با حضور جمعی از مسوولان، هنرمندان، گردشگران و روستاییان برگزار شد؛ سالانه ۲ هزار تن گیلاس در این روستا تولید می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوشهر، دومین جشن شکرگزاری شکوفه‌های گیلاس در"ناصر آباد" بخش کجور شهرستان نوشهر با حضور جمعی از مسوولان، هنرمندان، گردشگران و اهالی منطقه به همت باغدار حاج علی برگزار شد.

حاج علی مختاری؛ باغدار ناصرآبادی به خبرنگار تسنیم گفت: ناصرآباد 200 هکتار باغ درختان سیاه‌ریشه گیلاس دارد که زبانزد منطقه و کشور است.

وی ادامه داد: ناصرآباد به علت داشتن شرایط آب و هوای خوب، خاک مناسب و بالا بودن کیفیت محصول، جزو سه روستای ایران در تولید محصول گیلاس از نوع ارقام تک‌دانه (مشهد) است که مقادیر قابل توجهی از این محصول ارزش صادراتی دارد و به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای خزر صادر می‌شود.

این باغدار اظهارامیدواری کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و حمایت مسئولان، مشاغل پایدار در روستا ایجاد و به مهاجرت معکوس منتج شود.
 

.

به گزارش تسنیم، روستای ناصرآباد در بخش کجور، به واسطه تولید محصول گیلاس و صادرات این محصول بیکار ندارد.

بخش کجور نوشهر با برخورداری از 64 نقطه روستایی، 2 نقطه شهری واقع در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر با گستره بیش از یکهزار کیلومتر مربع بیش از 12 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی دارد.

گلابی، سیب، انگور، گیلاس، هلو، به، زرد آلو، شلیل و گردو از مهم‌ترین محصولات درختان سیاه ریشه این بخش ییلاقی و کوهستانی خطه غربی ماندران است.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • ۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر
  • با این خشکبار نه مویتان سفید می‌شود نه می‌ریزد!
  • با این خشکبار نه مویتان سفید می شود نه می‌ریزد!
  • ناصرآبادِ کجور با شکوفه‌های گیلاس تماشایی‌تر شد
  • برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید
  • سقوط آزاد کاهش رشد جمعیت متوقف شد | واکسیناسیون سرطان دهانه رحم انجام می‌شود | برنامه کنترل سقط جنین در کشور