Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: شبکه های پیش آگاهی و مراقبت مبارزه با آفت ملخ در کرمان فعال شده است.

محمدرضا پورخاتون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ملخ های صحرایی یکی از آفاتی هستند که کشورهای مختلفی را گرفتار می کند.
وی با اشاره به اینکه جمعیت ملخ ها در عربستان و یمن به دلیل مشکلات مواجه با آن کنترل نشده است تصریح کرد: این مهم موجب سرایت جمعیت زیادی از ملخ ها به سایر کشورها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پورخاتون تاکید کرد: سال گذشته در راستای مبارزه با ملخ های صحرایی در استان کرمان با هماهنگی خوب دستگاه های اجرایی و مدیریتی مناسب، اتفاقات خوبی رقم خورد.
وی افزود: مبارزه با ملخ های صحرایی به عنوان آفت مزارع طی سال گذشته در استان کرمان با موفقیت انجام شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون باغات و مزارع از نظر وجود آفت ملخ صحرایی مورد بررسی قرار می گیرند تصریح کرد: در صورت افزایش جمعیت ملخ های صحرایی از حد مجاز مبارزه شیمیایی علیه این آفت انجام می شود.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تاکید کرد: امکان هجوم و تشدید جمعیت ملخ صحرایی از اردیبهشت سال جاری در مزارع استان کرمان وجود دارد.
وی گفت: آمادگی مقابله با ملخ صحرایی در مزارع در استان کرمان ایجاد شده است.
سال گذشته استان کرمان در مبارزه با افت ملخ صحرایی عملکرد مثبتی را در کارنامه خود ثبت کرده است.
3029

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي ملخ صحرايي كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود
  • نابودی آفت سن غلات مزارع رشتخوار
  • آفت سن غلات مزارع رشتخوار خراسان رضوی نابود شد