Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- همزمان با ديدار رئيس شوراي نظامي سودان با هيئت هاي عربستاني و اماراتي، معاون اين شورا نيز بر ادامه حضور نظاميان سوداني در ائتلاف سعودي تاکيد کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، شوراي نظامي انتقالي سودان از ديدار رئيس و معاون اين شورا با هيئت هاي بلندپايه عربستاني و اماراتي خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره، شوراي نظامي انتقالي سودان اعلام کرد عبدالفتاح البرهان رئيس اين شورا با هيئت هاي بلندپايه عربستاني و اماراتي ديدار کرد.
شوراي نظامي انتقالي با انتشار بيانيه اي، اعلام کرد هيئت هاي عربستان و امارات از آمادگي براي حمايت و پشتيباني از سودان آمادگي دارند.
در اين بيانيه آمده است: دو هيئت همچنين با محمد حمدان دقلو ملقب به حميدتي معاون رئيس شوراي نظامي ديدار کردند و حميدتي در اين ديدار ، روابط بين سودان و عربستان و امارات را ويژه برشمرد.
در بيانيه شوراي نظامي انتقالي، به شخصيت هاي عربستاني و اماراتي حاضر در اين ديدار اشاره نشده است.

ادامه حضور نظاميان سوداني در ائتلاف سعودي
شوراي نظامي انتقالي سودان تأکيد کرد که نظاميان اين کشور همچنان در ائتلاف سعودي عليه يمن باقي خواهند ماند.
«محمد حمدان دقلو» معاون رئيس شوراي نظامي انتقالي سودان بر ادامه حضور نظاميان سوداني در ائتلاف سعودي عليه يمن تأکيد کرد.
طبق گزارش خبرگزاري سودان (سونا)، دقلو گفت که ما به تعهدات خود در خصوص ائتلاف سعودي پايبنديم و نظاميان ما تا تحقق اهداف اين ائتلاف در آن حضور خواهند داشت.
سودان شريک اصلي ائتلاف سعودي عليه يمن است و هزاران نفر از نظاميان سوداني در اين ائتلاف که عمليات آن در مارس 2015 آغاز شده است، حضور دارند.

آمريکا نام سودان را از فهرست حامي تروريسم خارج نمي کند
آمريکا فعلا نام سودان را از فهرست کشورهاي حامي تروريسم خارج نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز از واشنگتن، يک مقام آمريکايي روز سه شنبه اعلام کرد، تا زمانيکه در مقامات و سياست هاي سودان تغييري ايجاد نشود و ارتش قدرت را واگذار نکند، نام اين کشور از فهرست کشورهاي حامي تروريسم خارج نخواهد شد.
اين مقام وزارت امور خارجه در مصاحبه با رويترز گفت: اگر شاهد تغييرات چشمگير در حاکميت و سياست هاي سودان باشيم، به بررسي خارج کردن نام اين کشور از فهرست حاميان تروريسم خواهيم پرداخت.
دولت دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا، پس از آنکه ارتش سودان عمر البشير، حاکم مستبد اين کشور، را برکنار کرد، مذاکراتي را که براي عادي سازي روابط دوکشور در جريان بود، به حال تعليق درآورد.
مقام آمريکايي با تاکيد بر اين که بايد به خواست مردم سودان احترام گذاشته شود و آنها بايد بتوانند شاهد انتقال صلح آميز قدرت باشند، افزود: خارج کردن نام سودان از فهرست کشورهاي حامي تروريسم در اوضاع کنوني غيرممکن به نظر مي رسد و بعيد است مطرح شود و محدوديت ها ضد اين کشور همچنان اعمال خواهند شد.

چرا سودان مي خواهد به آمريکا و متحدان عربي نزديک شود؟
رئيس جديد شوراي نظامي سودان مي خواهد به آمريکا و متحدان عرب اين کشور نزديک شود.
روزنامه راي اليوم لندن در سرمقاله خود نوشت: عبدالفتاح برهان رئيس شوراي نظامي سودان بر انتقال کشورش بطور کامل به ائتلاف عربي به رهبري عربستان سعودي تاکيد کرد. اين ائتلاف درگير جنگ در يمن و ليبي است. سخنگوي برهان دوشنبه گذشته تاکيد کرد نيروهاي سوداني که در جنگ ضد نيروهاي انصارالله مشارکت دارند به ماموريت خود ادامه خواهند داد تا اهداف آن کاملا محقق شود.
براي بسياري از جمله راي اليوم واضح بود که ژنرال برهان مي خواهد به آمريکا و متحدان عرب اين کشور نزديک شود. شوراي نظامي جديد نماينده اي براي ملاقات با کاردار آمريکا در خرطوم فرستاد تا اهداف شورا و سياستهاي منطقه اي و خارجي آن در مرحله آينده را تشريح کند. چه موضوعاتي بين نماينده شوراي نظامي و ديپلمات آمريکايي مطرح شده هنوز «نامعلوم» است اما واضح است که سيستم نظامي جديد سودان سعي مي کند آمريکا تحريمهاي خود را عليه سودان لغو کند و بعيد نيست عربستان سعودي و امارات که با اشتياق از کودتاي سودان استقبال کردند به سبب روابط قوي که با کاخ سفيد دارند، نقش مهمي در تحقق اين اهداف بازي کنند.
ژنرال برهان رئيس جديد شوراي نظامي سودان يکي از مهمترين حاميان اعزام بيش از پنج هزار نظامي براي مشارکت در جنگ يمن است که تاکنون دهها هزار غيرنظامي در آن کشته و مجروح شدند. وي شخصا بر انتخاب يگانهاي ويژه (براي اعزام به جنگ يمن ) نظارت داشت به همين دليل تصادفي نيست که عربستان از نخستين روزي که وي رياست شورا را بر عهده گرفت اعلام کرد کمکهاي «انساني» براي سودان مي فرستد. نمي دانيم جنبش مردمي سودان که هنوز به تحصن ادامه مي دهد چه واکنشي خواهد داشت. اين در حالي است که مهمترين انتقاداتي که فعالان اين جنبش عليه عمر البشير رئيس جمهور معزول مطرح مي کردند اعزام همين نيروها به يمن و تبديل ارتش سودان به ارتش «مزدور» بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سودان آمريکا عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی

اتحادیه اروپا به دنبال اجرای طرح جدیدی است که براساس ان، به شهروندان ۶ کشور عربی جنوب خلیج فارس، ویزای شنگن ۵ ساله ارائه می‌شود.

به گزارش عصرایران، براساس این طرح، شهروندان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس، در اولین درخواست، ویزای ۵ ساله شنگن دریافت خواهند کرد.

این طرح قرار است شامل شهروندان ۶ کشور جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی، قطر، بحرین، امارات و عمان شود. البته در حال حاضر، شهروندان امارات از دریافت ویزای شنگن، معاف هستند.

این نشانه‌ای از ارتقای همکاری میان شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در راستای منافع دو طرف است.

شورای همکاری خلیج فارس پیش از این با اتحادیه اروپا در مورد مسائل مربوط به معافیت شهروندان کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس از ویزای شینگن گفتگو کرده بود.

ویزای شنگن، ویزای مشترک ۲۹ کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن می‌توانند به ۲۸ کشور بقیه نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند.

دیگر خبرها

  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است
  • عملیات وعده صادق، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای بود
  • عملیات وعده صادق ، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای انجام شد
  • رسانه‌ عبری: کناره‌گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد
  • ژنرال حلیوا رئیس سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل کیست و چرا استعفا داد؟
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی