Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@14:27:53 GMT

ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ از چنگال رودخانه خروشان آیدوغموش

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۷۳۰

ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ از چنگال رودخانه خروشان آیدوغموش

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان چاراویماق گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر چاراویماق طی یک عملیات امدادی در شب گذشته، جان دونفر از هموطنان گرفتار در چنگال رودخانه خروشان آیدوغموش را نجات دهند.      به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد عبدی با اعلام این خبر، گفت: شب گذشته با تلاش تیم‌های امدادی هلال احمر این شهرستان دو نفر سرنشین یک دستگاه نیسان از مرگ حتمی نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     وی بیان کرد: ساعت 22 و 40 دقیقه پیرو تماس این دو نفر مبنی برگرفتارشدن درطغیان رودخانه آیدوغموش، تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر چار اویماق از ﭘﺎﻳﮕﺎﻩ ﺷﻬﻴﺪ ﻟﻂﻔﻲ ﻣﻨﺶ (ﺑﺎﺭﮔﺎﻩ) ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﭼﺎﺭاﻭﻳﻤﺎﻕ بلافاصله به محل اعزام شدند.      وی افزود: به‌دلیل حجم بالای آب درمحل حادثه، عملیات نجات بسیار سخت بود و هرلحظه خطرغرق شدن این افراد وجود داشت، خوشبختانه باهمت وتلاش امدادگران، این دو نفرسرنشین نیسان ازمرگ حتمی نجات یافتند و عملیات با موفقیت  به پایان رسید.      گفتنی است؛ ﺁﺏ ﺗﻘﺮﻳﺒﺎ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻴﺴﺎﻥ ﺭا 50 ﻣﺘﺮ ﺣﻤﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻫﺮ ﻟﺤﻆﻪ اﺣﺘﻤﺎﻝ ﻭاﮊﮔﻮﻧﻲ ﺑﻮﺩﻩ است.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان شرقی امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر مرگ هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان‌ها بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند؟

جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای، جزئیات خدمات نوروزی و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، اطلاعیه ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر به شرح زیر است: «جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ با به کارگیری ۱۳۴ هزار و ۱۲۱ نفر (رشد ۷۶ درصدی) از کادر و نیروهای داوطلب و همچنین آماده باش تمامی مراکز عملیاتی شامل ۴۲۵۸ پایگاه و پست های نوروزی، خدمات زیر را ارائه کرده است:

۱. سه میلیون و ۷۹۴ هزار و ۲۵۵ نفر از هموطنان طی ۱۴ روز گذشته از خدمات بشردوستانه و امداد و نجات طرح نوروزی جمعیت هلال احمر برخوردار شده اند.

۲ . از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در سطح کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر ۲۶۸۳ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات صورت پذیرفت و به ۲۰ هزار و ۹۴۰ نفر از آسیب دیدگان و در راه ماندگان توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شده است.

۳. از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ نجاتگران جمعیت هلال احمر ۱۱۹۲ مورد عملیات امداد و نجات جاده ای را در محورهای برون شهری به انجام رسانده و ۱۹۰ مصدوم محبوس در خودروها رهاسازی شده اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از عملیات‌های امدادی هلال‌احمر، بیشترین حوادث جاده‌ای از سوی هلال‌احمر در استان‌های اصفهان، فارس و مازندران پوشش داده شده و براساس عملیات فنی رهاسازی انجام شده، شدیدترین تصادفات نوروزی در جاده‌های استان‌های کرمان، فارس و خراسان جنوبی رخ داده است.

۴. بیش از ۲ میلیون و ۷۱۷ هزار و۸۱۷ نفر طی ۱۴ روز گذشته به پست‌های ایمنی و سلامت سفر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مراجعه و خدمات لازم بشردوستانه را دریافت کردند که منجر به مشارکت ۳۵۵ هزار و ۳۰۰ نفر در پویش بهرفت شده است.

۵.از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ تا۹ فروردین سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به ۹۳۳ هزار و ۸۹۵ نفر از هموطنان در طرحهای هلال رحمت با ( ۸۱۳ هزار و ۷۳۲ نفر، پایش سلامت با ۱۰۷ هزار و ۸۰۶ نفر و نیابت ۸۰۸۷ نفر خدمات لازم داوطلبانه را ارائه کرده است.

۶.طی ۱۴ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ در مراکز درمانی، توانبخشی داروخانه‌ها و مرکز حج و زیارت خدمات لازم درمانی به ۱۲۱ هزار و ۶۰۳ نفر از مراجعین خدمات لازم درمانی ارائه شده است.

براساس پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ ندای امداد هلال احمر با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و امداد و نجات افراد حادثه دیده در سراسر کشور است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام استان‌ ها بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند؟
  • کدام استان‌ها بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند؟
  • انجام ۲۶۸۳ عملیات و خدمات امداد و نجات از ابتدای طرح نوروزی
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی
  • انجام بیش از ۲۴۰۰ عملیات توسط سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در نوروز ۱۴۰۳
  • ریزش معدن سنگ و آهک کرماک جان یک نفر را گرفت
  • ریزش معدن سنگ در قزوین جان یک‌ نفر را گرفت
  • مفقودی‌ها سیل «گرمه» توسط امدادگران جمعیت هلال احمر پیدا شدند
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و بارندگی