Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی سودان به شکل کامل بر تداوم حمایت خود از ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان تاکید کرد به طوریکه سخنگوی او گفت، نیروهای سودانی شرکت کننده در این ائتلاف تا تحقق کامل اهداف ائتلاف علیه نیروهای انصارالله در یمن باقی می‌مانند.

به گزارش ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در سرمقاله‌ای با طرح این پرسش‌ که "آیا سودان تحت رهبری البرهان به جای مصر به پیمان "ناتوی عربی اهل تسنن" ملحق می‌شود" و اینکه "موضعگیری سودانی‌ها درباره مشارکت این کشور در جنگ یمن چه خواهد بود"، نوشت، زمانی که شورای نظامی جدید نماینده‌ای را برای شرح اهداف شورا و سیاست‌های منطقه‌ای و خارجی آن در مرحله آتی به دیدار با کاردار آمریکا در خارطوم فرستاد، برای بسیاری این مساله روشن شد که البرهان به دنبال نزدیک شدن به آمریکا و هم‌پیمانان عرب آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آنچه میان نماینده شورای نظامی و دیپلمات آمریکایی گذشت، همچنان "مبهم" است اما آنچه در این میان روشن است این است که ساختار نظامی جدید سودان در راستای لغو تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه این کشور و حذف نام آن از لیست تروریست‌ها تلاش می‌کند و دور از ذهن نیست، عربستان و امارات که با گرمی از این تحول سودان استقبال کردند، به دلیل ارتباطات جدی که با کاخ سفید دارند، نقش بزرگی در تحقق این اهداف ایفا خواهند کرد.

البرهان، رئیس جدید شورای نظامی سودان یکی از بزرگ‌ترین حامیان اعزام بیش از ۵۰۰۰ سرباز سودانی به یمن برای شرکت در جنگ کنونی بود که به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی منجر شده است. البرهان شخصا بر انتخاب یگان‌های ویژه نظارت داشت و اینکه رهبری عربستان از روز اول ریاست او از ارسال کمک‌های بشردوستانه به سودان صحبت می‌کند، بی‌دلیل نیست.

همچنین براساس گزارش خبرگزاری سودان، ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی روز سه‌شنبه با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی دیدار کرد. این دیدار به دلیل حمایت دو هم‌پیمان عرب حوزه خلیج فارس از شورای نظامی سودان حائز اهمیت است.

در این دیدار محمد بن زاید با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و ملک سلمان آخرین تحولات منطقه را بررسی کرد. این دیدار پس اعلام شورای نظامی درباره تداوم حمایت از ائتلاف سعودی در جنگ یمن بود.

ما نمی‌دانیم پاسخ جنبش مردمی سودان که تحصن آنها تا لحظه نوشته شدن این مقاله ادامه دارد، نسبت به این موضعگیری‌های شورای نظامی چیست، از مهم‌ترین انتقاداتی که فعالان این جنبش علیه عمر البشیر، رئیس جمهور برکنار شده سودان مطرح می‌کردند، اعزام نیروهایی به یمن و تبدیل ارتش سودان به ارتشی از مزدوران است.

اگر این نظریه که می‌گوید، "این مقدمه است که ماهیت نتایج را مشخص می‌کند"، درست باشد، می‌توان اینگونه پیش‌بینی کرد که سودان تحت رهبری جدید شورای نظامی که با زور حکومت را در دست گرفته و به شکلی پیش‌دستانه سیاست‌های استراتژیک خود را برای هر دولت مدنی تعیین می‌کند، با حمایت ترامپ به جای مصر که از این ائتلاف خارج شده، در پیمان "ناتوی عربی سنی" به رهبری عربستان نیز عضوی اساسی برای مقابله با ایران در منطقه خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان ناتوی عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌ است.

سیدمحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌است.

وی افزود: قطعه اصحاب شهدا مخصوص والدین شهدا، رزمندگان دفاع مقدس و همچنین جانبازان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس خزانه‌داری شورای شهر بجنورد ادامه داد: هدف از ایجاد قطعه شهدا، همجواری قبور رزمندگان، خانواده شهدا و مزار شهدا با یکدیگر است.

موسوی تصریح کرد: از بین آرامستان‌های بجنورد، بهشت جاوید تحت نظر شهرداری است که یک میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل قطعه شهدای آن در نظر گرفته شده است و بخش‌های آن در حال تکمیل شدن هستند.

وی گفت: طرح حرم تا حرم که مسیر حرم عباس‌بن موسی بجنورد تا گلزار شهدای گمنام را در برمی‌گیرد از دیگر برنامه‌های مربوط به توسعه آرمستان‌های استان است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: مکان طرح حرم تا حرم به عنوان یک پیاده‌راه آئینی و فرهنگی پس از ایجاد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 747242

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ناتوی ناتوان
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان