Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خوارو بار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از شبه جزیره عربستان به استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان به منظور ردیابی، دیده بانی و مبارزه با این آفت خطرناک ۲۷ تیم دیده بانی، هفت تیم خودرویی مبارزه و یک هواپیمای سم پاشی برای مبارزه با ملخ صحرایی توسط جهاد کشاورزی پیش بینی و کار مبارزه با این آفت خطرناک را از ۱۳ اسفندماه سال گذشته در شهرستان کنارک آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود پیگیری‌های مکرر اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان تامین نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: دسته‌های پر تراکم این ملخ‌ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف‌های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می‌برند.

وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های فروردین، افزایش رطوبت و درجه حرارت شرایط مناسبی برای خروج پوره ملخ صحرایی و هجوم دستجات بزرگ ملخ از شبه جزیره عربستان به سیستان و بلوچستان که خسارات هنگفتی به بخش کشاورزی وارد خواهند کرد فراهم شده است.

زورقی به منظور مبارزه به هنگام با ملخ صحرایی مهاجر خواستار ساخت باند‌های پروازی بیشتر برای هواپیمای سمپاش در مجاورت با استان هرمزگان، محدوده جازموریان و تخصیص اعتبار لازم برای تداوم مبارزه با این آفت خطرناک شد.

سیستان و بلوچستان پهناور با داشتن ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه کشاورزی، زیربخش‌های مهم، اقلیم بسیار مناسب تولید محصولات زراعی فصلی و خارج فصل (فصل زمستان)، میوه‌های گرمسیری و سردسیری، محصولات متنوع دامی، شیلات در آب‌های ساحلی و فراساحلی و منابع آبی داخلی با پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی و دیگر زمینه‌ها می‌تواند تامین کننده نیاز بازار داخل و صادرات به دیگر کشور‌ها باشد.

انتهای پیام /پ

مبارزه ملخ در مزارع سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: درحال حاضر در ۱۰۵ هزار هکتار باغات استان سیستان و بلوچستان بیش از ۶۴۵ هزار تن انواع میوه‌ها تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.
اردشیر شهرکی تصریح کرد: ۶۳ درصد باغات میوه این استان را نخلستان با تولید سالیانه بیش از ۲۸۰ هزار تن انواع خرما به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد:  سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب خواستگاه متنوع‌ترین میوه‌های گرمسیری کشوراست .
شهرکی موز را از مهمترین محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان معرفی کرد و افزود: این میوه نسبت به سایر محصولات گرمسیری با بیش از هفت هزار هکتار بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: با مشارکت کشاورزان و بنگاه‌های اقتصادی سطح کشور در صدد افزایش سطح موزستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان هستیم تا در آینده نزدیک کشور را از واردات موز بی نیاز کنیم.

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • لغو پرواز درسیستان وبلوچستان،بدلیل وضعیت جوی
  • هشدارنارنجی جوی: تداوم بارش‌های رگباری درسیستان و بلوچستان
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها