Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@19:36:45 GMT

خانه شاملو در خیابان ویلا تخریب نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۹۲۹

به گزارش ایلنا، کمیته مردم نهاد پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران به عنوان یک سازمان مردم نهاد فعال حوزه میراث فرهنگی پایتخت، با ارائه توضیحاتی در خصوص خانه شاملو از عدم تخریب این خانه خبر داد.

آیدا سرکیسیان (همسر احمد شاملو) با ارائه توضیحاتی درخصوص خانه شاملو گفت: احمد شاملو، مادر و خواهرش مدتی کوتاهی در طبقه دوم این خانه مستاجر بودند و شعر معروف "آیدا در آینه" نیز در همین خانه سروده شد و این شعر در آن زمان بر روی دیوار نوشته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این خانه بعد از انقلاب اسلامی ایران، تحت مالکیت بنیاد مستضعفان قرار می‌گیرد و سپس به دانشگاه صنعتی اصفهان منتقل می‌شود. هم اکنون مالک این بنا شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (وزارت نیرو) است. متاسفانه در ادوار گذشته پنجره‌های این خانه ارزشمند کنده شده است ولی تا کنون درخواستی مبنی بر تخریب و نوسازی ملک از سوی مالک داده نشده است و قرار نیست تخریب شود.

این خانه تاکنون در فهرست آثار ملی کشور یا بناهای ارزشمند ثبت نشده است و این مجموعه در راستای فعالیت‌های خود پیگیر نامه نگاری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به شهرداری منطقه شش جهت ارزشمند قلمداد کردن این بنا خواهد بود.

این خانه در خیابان نجات الهی (ویلا)، نبش کوچه خسرو قرار دارد و معماری آن متعلق به دوره پهلوی دوم است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی سازمان مردم نهاد خانه های تاریخی تهران خانه شاملو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعیدی نماینده مجلس: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم / بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند

نماینده چابهار از وضعیت فعلی کنترل حجاب در خیابان ها انتقاد کرد.

معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با عصر ایران در مورد اجرایی شدن طرح عفاف و حجاب، گفت:  حجاب و عفاف را یکی دانستن اشتباه است چه بسیار افرادی که از نظر ما حجاب لازم را ندارند ولی به لحاظ عفت و پاکدامنی کاملا با عفت هستند.

وی اظهار کرد: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم. در بحث عفاف و حجاب باید به رویکرد امامین انقلاب رجوع کنیم. اخیرا هم دفتر مقام معظم رهبری به این روش و‌مدل تذکر دادند. 

 سعیدی تصریح کرد: کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است و حجاب هم واجب شرعی است. البته در کنار این واجب، واجب های مهم دیگری هم داریم که اثر رسوخشان را در سیستم اجرایی نمی بینیم. آیا واقعا این بانکداری ما اسلامی است؟ آیا کودکان کار،  تورم لجام گسیخته و کاهش ارزش پول ملی و نحیف شدن سفره های مردم  مهمتر از  بگیر و ببندهای بحث حجاب نیست.

سعیدی تصریح کرد: اقتصاد را مدیریت کردن مقداری تخصص و تدبیر می خواهد. به جای اینکه به اصل موضوع بچسبند و اقتصاد را مدیریت کنند آمدند وارد مواردی شدند که با این روش‌ها مطلقا به مطلوب نمی رسند. در بحث عفاف و حجاب باید نهادهای فرهنگی که میلیاردها تومان اعتبار می گیرند پاسخگو باشند که ما به اینجا نمی رسیدیم.  

وی خاطر نشان کرد:  این مدل رفتار در بحث حجاب هر روزی اجرایی می شد ایراد دارد ولی اینکه اجرای آن با روزی که اقتدار ملی ایران نشان داده شد کج سلیقگی محض بود. برخی وقتها بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استون ویلا جواب بایرن مونیخ را داد
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • ببینید | هشدار جدی به مردم؛ این ۲ کار را کنار خیابان انجام دهید، توسط پلیس حسابی جریمه می‌شوید!
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • سعیدی نماینده مجلس: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم / بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • فرونشست بخشی از یک ملک مسکونی
  • رژیم صهیونیستی اردوگاه «نور شمس» را به شکل کامل ویران کرد
  • گناه بزرگ سازنده سریال گناه فرشته