Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم رونمایی از فراخوان کنگره بین‌المللی شعر نهج البلاغه، ۲۸ فروردین با حضور آیت الله سیدجمال الدین دین پرور، رئیس بنیاد بین‌المللی نهج البلاغه، حجت‌الاسلام امین زاده، معاون فرهنگی بنیاد نهج البلاغه، مسعود رجایی، مسئول بنیاد قرآن و نهج البلاغه اصفهان و کمال الدین نورایی، عضو بنیاد قرآن و نهج البلاغه اصفهان در مجتمع فرهنگی بنیاد بین المللی نهج البلاغه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله سیدجمال الدین دین پرور، رئیس بنیاد بین‌المللی نهج البلاغه، طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه جامعه به نهج البلاغه و فرهنگ ادبی پیشرفت چشمگیری داشته است، گفت: نهج البلاغه یک کتاب نیست بلکه میراث گرانبهاست که در طول تاریخ از مقام امامت صادر شده است و منحصر به زمان حاضر نیست بلکه فرازمانی و فرامکانیست.
وی اظهار کرد: هر جامعه انسانی که بخواهد شکل بگیرد نیازمند مکتب فکری و فرهنگی است که این دو زیربنای جامعه مترقی است و بدون این دو جامعه شکل نمی‌گیرد. اگر فکر و فرهنگ عالی و متعالی باشد قطعاً جامعه نمونه تشکیل می‌شود.
آیت الله دین پرور عنوان کرد: سخنان حضرت علی(ع) که بخشی از آن در نهج البلاغه آمده در دوران خلافت ظاهری امام بیان شده است. امام علی(ع) ۵ سال و اندی در رأس حکومت بودند و در مقام قانون‌گذاری بودند بنابراین دستورات ایشان مطالبی است که امروز جامعه بدان نیاز دارد.
وی تصریح کرد: دنیا امروز برای رهایی از بحران‌ها نیاز به این فرهنگ دارد. کتاب نهج‌البلاغه به هر زبان که ترجمه شده مورد استقبال گرفته بنابراین لازم است ابعاد کتاب در اختیار جامعه قرار گیرد.
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج البلاغه افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی و فرهنگی مطرح شد از آن استفاده کردند افراد زیادی به تحقیق در مورد آن پرداختند از جمله در استان اصفهان که از زبان شعر و ادبیات وارد شدند، زیرا نهج البلاغه کتاب ادبی است و خود امام در بخش‌های متعدد کتاب استناد به اشعاری کردند که یا برای خودشان بوده یا از اشعار شعرای معروف عرب بهره برده اند، این موارد حکایت از این دارد که ادبیات و شعر می تواند منتقل کننده محتوا و معارفی باشد که روی مردم بیشتر اثر می‌گذارد.
وی گفت: در شهر کاشان نیز راجع به حفظ نهج‌البلاغه فعالیت‌های خوبی انجام شده در مشهد در زمینه آموزش نهج البلاغه به کودکان و نوجوانان و در قم در حوزه تربیت مربی و طلاب کار می‌شود، امید است جامعه ما که مورد هجمه دشمنان است این موج مبارک امواج خطرناک را از بین ببرد و جامعه را بر مبنای فرهنگ ادبی بسازند.

در حال تکمیل....

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد

فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد و مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص، بهمن‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان، دبیرخانه جایزه کتاب سال از ناشران، پژوهشگران، محققان، مؤلفان، مترجمان و مصححان دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی ketabsal.ketab.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال کنند.

کتاب‌های ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول بوده و برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند. همچنین کتاب‌های ارسالی نباید کمک درسی و عکس‌برداری‌شده باشند.

لازم به ذکر است، کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، پژوهش و نقد ادبی (تألیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و و همه کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان به دلیل هم پوشانی با «جایزه جلال آل احمد»، «جشنواره بین‌المللی شعر فجر» و «جایزه ملی کودک و نوجوان» در جایزه کتاب سال داوری و بررسی نمی‌شوند.

براساس این فراخوان، فقط کتاب‌هایی در جایزه کتاب سال داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای این جایزه تکمیل کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند. کتاب‌های دریافت شده بازگردانده نخواهد شد.

متقاضیان می‌توانند تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ آثار خود را به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲، طبقه اول، دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (کدپستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵) ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۲۷۱ تا ۲۷۸ تماس بگیرند.

کد خبر 747198

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
  • کنگره بین المللی سلامت اربعین برگزار می‌شود
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد
  • رونمایی از ترجمه روسی آثار ابن‌سینا در مسکو