Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزالله شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون عملیات شخم و شیار در ۱۷۱ هزار هکتار، معادل ۸۱ درصد از زمین‌های شالیزاری استان انجام شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری استان آب تخت اولیه، ۱۵۵ هزار و ۲۰۰ هکتار احداث خزانه، ۱۴۴ هزار و ۷۹۸ هکتار بذرپاشی در خزانه، ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار آب تخت آماده نشا و ۱۷ هزار و ۵۲۸ هکتار نیز بیمه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهیدی فر با بیان اینکه تاکنون ۷۹۲ تن بذر گواهی شده برنج بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد، گفت: از این مقدار، ۳۱۴ تن به ارقام محلی و ۴۷۸ تن به ارقام پر محصول اختصاص داشت.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران افزود: تاکنون ۱۱۳ هکتار از زمین‌های شالیزاری استان نشاکاری شده که ۱۵ هکتار آن به روش مکانیزه و بقیه به صورت سنتی بود.

وی درباره وضعیت ذخیره آب در سد و آب بندان‌های استان گفت: حجم مخازن سد استان ۳۲۷ میلیون مترمکعب است که تاکنون ۳۱۵ میلیون مترمکعب آن ذخیره سازی شده است.

شهیدی فر ظرفیت آبگیری آب بندان‌های مازندران را ۳۶۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد که در حال حاضر ۳۵۰ میلیون مترمکعب آن آبگیری و ذخیره سازی شده است.

انتهای پیام/ م

شخم و شیار ۱۷۱ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای اجرای حکم قضایی   اراضی ملی به مساحت تقریبی ۳ هکتار، واقع در پارسل ۴۳ سری ۶ هفت خال روستای چورت شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی شهرستان حوزه استحفاظی شویلاشت، مامورین پاسگاه گرماب، نیرو‌های شرکت مجری طرح انجام و اعاده به وضع سابق شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار شالیزار آمل
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • اولین نشای برنج در مازندران انجام شد
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • نشاکاری ۱۰ درصد شالیزار‌های فریدونکنار
  • نشاکاری 10 درصد شالیزارهای فریدونکنار
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری