Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@06:54:13 GMT

آیا اپل از چیپ ست‌های هوآوی استفاده می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۴۵۳۷

اما هوآوی بعد از چند روز این خبر را به‌طور رسمی تایید کرد. بعد از عرضه سری Huawei P30 در شانگهای، «ریچارد یو» مدیرعامل هوآوی گفت که فروش تراشه‌های  5Gبه خود اپل بستگی دارد: «هوآوی مشکلی با فروش تراشه‌های 5G به اپل ندارد. هرچند دولت ایالت متحده ما را تحریم کرده، بنابراین حتی اگر اپل بخواهد از این تراشه‌ها استفاده کند، قطعا محدود خواهد شد!»

پیش از این گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل برای خرید یک تراشه 5G به مشکل برخورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپل فکر می‌کرد که اینتل ظرفیت رساندن به موقع تراشه‌ها را دارد اما پیشرفت آن‌ طبق انتظار پیش نرفت. از سمت دیگر شرکت کوالکام هم یک تراشه 5G دارد که با ظرفیت‌های موجود می‌تواند تولیدش کند. با این حال با درگیری‌های قانونی بین این دو شرکت (کوالکام و اپل)، مذاکره برای رسیدن به توافق برای اپل سخت خواهد بود.

سامسونگ هم به‌خاطر نداشتن ظرفیت تولید تراشه به تعدادی که اپل نیاز دارد، نمی‌تواند این کار را انجام دهد. گزینه دیگر مدیا تک است اما ظاهرا اپل با آن‌ها در این زمینه همسو نیست.

به عنوان گزینه‌ای دیگر، اپل می‌تواند آیفون‌های مجهز شده به تراشه Balong 5000 5G را خارج از آمریکا بفروشد و منتظر یک تراشه جایگزین برای بازار آمریکا بماند.

اگر اپل نتواند سال بعد آیفونی مجهز به 5G معرفی کند، در بلندمدت زیان‌هایی زیادی خواهد دید، چرا که به مدت دو سال پیاپی از رقابتی به این مهمی دور خواهد بود. اگر هر دو شرکت (اپل و هوآوی) به توافقی دست پیدا کنند، برای هر دو شرکت موقعیت برد-برد خواهد بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اینتل دولت سامسونگ پارس تراشه هوآوی پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان شرکت در کنکور مراقب کلاهبرداران باشند | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال ، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

داوطلبان کنکور به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

کد خبر 846312 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم کنکور امتحان - امتحانات

دیگر خبرها

  • گوشی ریلمی Narzo 70 5G چه مشخصاتی دارد؟
  • روش جدید تراشه‌ها در مغز؛ با فکر شما اشیا هدایت می‌شوند!
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است
  • قطع گاز در رشت و خمام
  • هدفمندی معافیت‌های مالیاتی با سقف گذاری معافیت‌ها
  • تولید بیش از ۶۰ میلیون پاکت سیمان در زاهدان
  • داوطلبان شرکت در کنکور مراقب کلاهبرداران باشند | ویدئو
  • همه‌چیز درباره طرح کهربا؛ خرید از فاصله ۵سانتی‌متری
  • موتورولا Edge 50 Ultra را با آخرین تراشه هوش مصنوعی Qualcomm معرفی کرد
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۱ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max