Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که در بخش گندم با وجود سیل‌های اخیر و خسارات وارد شده ما قطعا افرایش تولید را خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، محمود حجتی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که در مناطق سیل زده برخی فرآورده ها و محصولات دامی دچار آسیب شدند و اینکه آیا برای فصول آتی سال کمبودی در این زمینه خواهیم داشت، اظهار کرد: سیل در بیست و چهار استان خسارت باقی گذاشت اما  برکات این بارش ها بسیار زیاد بوده و تا آخر سال و حتی سال آینده آثار آن را خواهیم دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی خانواده ها و افرادی که در مناطق سیل زده بودند، دچار آسیب های زیادی شدند که دولت هم در این زمینه برخورد مناسب و خوبی را با آنان داشت و ما امروز هم در جلسه دولت در خصوص سیل و سیل زدگان و آثار آن، به ویژه خسارات بخش کشاورزی مصوبات خوبی داشتیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: مصوبه قبلی که در جلسه دوم دولت در سال جدید داشتیم، بیشتر با توجه به مقتضیات سیل گلستان و مازندران بود اما اکنون با توجه به مسائلی که در برخی از استان‌های کوهستانی ما پیش آمد، مصوبات تکمیلی را به بحث و بررسی گذاشته ایم.

حجتی همچنین با اشاره به چگونگی تامین خسارات کشاورزان آسیب دیده در سیل اخیر، گفت: در این زمینه کمک‌های تسهیلاتی قرض الحسنه در بخش‌های مختلف را ابلاغ کردیم و جزئیات آن ابلاغ می‌شود و همه در جریان قرار می‌گیرند و ستاد حوادث استان ها هم مسئول هستند که به صورت تیمی در این موضوع عمل کنند که دستور العمل آن هم اعلام شده است.

وی تاکید کرد: اعتبارات هم به استان‌ها براساس میزان خساراتی که به آنها وارد شده با توجه به مصوبات دولت، منابع در اختیار آنها قرار می گیرد و عملیاتی می‌شود.

وزیر کشاورزی ادامه داد: برداشت گندم ما خوشبختانه بیشترین سطح زارعی را در  کشور داشته، شروع شده است و با توجه به بارندگی ها، وضعیت مزارع و باغات ما خیلی خوب است و امیدواری برخلاف همه خسارات وارده، سرجمع دچار کمبود تولید نشویم و افزایش تولید را خواهیم داشت.

حجتی تاکید کرد: ما قطعا افرایش تولید را خواهیم داشت و در خود گندم هم که بیشترین خسارات را شاهد بودیم، ان‌شاءالله به لطف خدا، مزارع ما برداشت خوبی خواهند داشت و بیش از نیاز تامین مان خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل گندم وزير جهاد کشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان

اردشیر شهرکی   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با تبریک ۳۱ فروردین روز ملی گندم ونان میزان نفوذ بذر اصلاح شده در مزارع را حدود ۵۰ درصد اعلام کرد وگفت: سالانه بین ۶ تا هفت هزار تن بذر در فصل کشت مورد نیاز کشاورزان سیستان وبلوچستان است.

وی ادامه داد: هم اکنون علاوه بر بذر تولیدی سیستان و بلوچستان، از سایر استان‌ها نیز بذر گندم وارد می‌کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با همراهی مراکز تحقیقات، ارقام اصلاح شده که مقاوم به تنش‌های محیطی است و عملکرد بالایی دارند برای کشت در منطقه به کشاورزان معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم در سال زراعی  تاکنون کشاورزان ۶ هزار و ۱۰۰ تن گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند، بیان کرد: امسال ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به کشت گندم اختصاص یافته که با مشارکت کشاورزان، ۳۱ هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزارهای تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.

شهرکی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی است.

وی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • وزیر جهاد کشاورزی از پروژه ملی سیلوی گرمسار بازدید کرد
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است