Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@16:11:17 GMT

15دریانورد توفان زده در آبهای خلیج فارس نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۴۸۷۳

15دریانورد توفان زده در آبهای خلیج فارس نجات یافتند

به گزارش ایرنا، اسماعیل مکی زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی وقوع توفان و مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان، پنج شناور حادثه دیده از شناورهای ناجی و امداد و نجات دریایی هرمزگان درخواست کمک کردند.
وی بیان داشت: در ابتدا 10سرنشین یک قایق تفریحی و صیادی در شرایط نامساعد جوی نجات یافتند که قایق آن ها در فاصله 2 مایلی از اسکله گردشگری کندالو در جزیره قشم به سمت هنگام دچار شرایط اضطرار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: همچین توسط گروه های ناجی به یک خدمه کشتی صیادی ملودی در فاصله 20 مایلی بندر سیریک که به علت آسیب دیدگی شدید از ناحیه سر بر اثر برخورد با طناب سیمی تور ماهیگیری دچار شرایط اضطرار شده بود، خدمات رسانی پزشکی و امداد و نجات دریایی ارایه دادند.
مکی زاده یاد آورشد: شناورهای ناجی همچنین به یک زن باردار که سرنشین شناور مسافری نوروز 21 در مسیر جزیره هرمز به بندر شهید حقانی بود و یکی از خدمه کشتی بهشاد در موقعیت لنگرگاه بندرعباس نیز خدمات پزشکی ارایه کردند.
وی گفت: همچنین 2 سرنشین قایق صیادی در موقعیت چهار مایلی جنوب شرقی جزیره کیش نیز که دچار مشکل آبگرفتگی شناور در شرایط نامساعد جوی شده بود، با حضور به موقع شناور ناجی از خطر غرق شدن نجات یافتند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: در آبهای حوزه استحفاظی استان، هفت فروند شناور پیشرفته و مدرن ویژه عملیات جستجو و نجات دریایی در سخت ترین و پیچیده ترین شرایط بحرانی فعالیت دارند.
وی گفت: علاوه براین، 24 ایستگاه همیار ناجی نیز شامل قایق و تجهیزات ایمنی و نجات دریایی در جزیره خلیج فارس و نقاط مختلف ساحلی و گردشگری هرمزگان با پشتیبانی مردمی ساماندهی شده است.
مکی زاده ابرازداشت: همیاران ناجی آموزش های تخصصی دریانوردی، ایمنی و امدادی لازم را فرا گرفته اند تا در شرایط اضطرار و بروز سانحه، فرشته نجات جان دریانوردان و مسافران دریایی باشند.
وی اضافه کرد: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان در ساختمان دریایی بندر شهید رجایی مستقر است و همچنین سامانه تلفنی 1550 آماده پاسخگویی به دریانوردان و مسافران است.
استان هرمزگان سهمی 39 درصدی از کل نوار ساحلی ایران و سهم 40 درصدی از عملیات دریایی در سطح بنادر کشور را دارد.
7195/6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امداد و نجات ایران خلیج فارس کشتی مسافران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر

صادق محمودی گفت: از تاریخ ۲۷ تا ۳۱ فروردین ماه، ساعت ۰:۵:۳۰ صبح ۸ استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد و کیش تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۰ هزار و ۶۳۷ نفر متأثر امدادرسانی کردند، و هزار ۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۱۹۳ نفر به مناطق امن انتقال، و از ۱۳۲ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: در این بین ۵، هزار و ۸۴۶ کیلوگرم نایلون، هزار و ۲۲۰ قوطی کنسروجات، هزار و ۴۷۰ تخته پتو، هزار و ۴۸۴ تخته موکت، هزار ۵۳۱ بسته غذایی و ۲۱۹ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۶۲ تیم عملیاتی متشکل هزار ۵۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

صادق محمودی گفت: ۴ نیرو‌های عملیاتی ۴ استان سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، و هرمزگان کماکان در حال امدادرسانی می‌باشند.

این مقام مسئول اظهار کرد: نیرو‌های عملیاتی این جمعیت ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک استان هرمزگان برپا کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • خلیج‌ فارس در سواحل بوشهر مواج شد
  • ◄ 21 سرنشین کشتی خارجی در آب های جاسک نجات یافتند
  • از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش
  • نیروی دریایی سه تن از سیل‌زدگان هرمزگان را نجات داد
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد