Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بروجرد - ايرنا - رئيس اداره هواشناسي بروجرد گفت: با توجه به ورود سامانه جديد بارشي احتمال سرما زدگي برخي محصولات زراعي و باغي در منطقه وجود دارد.

بهروزياراحمدي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به ورود تدريجي سامانه بارشي به منطقه از 29 فروردين شاهد بارش باران و وزش باد درآسمان بروجرد خواهيم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت: اين سامانه در روزهاي يکم و سوم ارديبهشت با افت دما همراه است و انتظار مي رود در صبح سه شنبه سوم ارديبهشت کمينه دما درروستاها به صفر درجه برسد.
ياراحمدي بيان کرد: با توجه به گلدهي درختان در باغات ميوه و احتمال سرما زدگي به کشاورزان توصيه مي شود نکات لازم را رعايت کنند.
رئيس اداره هواشناسي بروجرد اضافه کرد: انتظارمي رود کشاورزان نسبت به تامين سوخت، کنترل دما، رطوبت و بستن دريچه‌ها درگلخانه‌ها، مرغداري ها و دامداري ها اقدام نمايند.
ياراحمدي افزود: در باغات، مزارع و مناطق کوهپايه اي محافظت از تاسيسات و مراقبت از سيستم هاي آبياري تحت فشار باتوجه به پايين بودن دماي سطح زمين ضروري است.
وي بيان کرد: آماده سازي وسايل براي مواجهه با سرمازدگي بهاره در باغات و اطراف مزارع نظير بخاري باغي، سوزاندن کاه و کلش، ايجاد پوشش پلاستيکي بر روي نهال هاي جوان و درختان آسيب پذير و خودداري از انجام هرس درختان، برداشت محصولات نظيرسبزي و صيفي جات و انتقال به مکان هاي امن و انبارهاي استاندارد بايد در دستور کار باغداران و کشاورزان قرار بگيرد.
رئيس اداره هواشناسي بروجرد ادامه داد: استفاده از ريز مغذي هاي توصيه شده توسط کارشناسان وزارت جهاد کشاورزي، خودداري از انجام عمليات شخم و پاکني باغات، آبياري به موقع مزارع و باغات قبل از ورود موج سرما به منظور تعديل دماي محيط و محافظت از کندوهاي زنبور عسل در مقابل کاهش دما را از ديگر توصيه هاي لازم و قابل توجه براي کشاورزان است.
ياراحمدي يادآور شد: در سال زراعي جاري ميزان بارش ها به 865 ميليمتر رسيده و اين درحالي است که اين ميزان درمدت مشابه سال قبل 253ميليمتر بود.
وي گفت: دماي فعلي هواي بروجرد 16 درجه بالاي صفر است که نسبت به روز گذشته سه درجه افزايش يافت.
رئيس اداره هواشناسي بروجرد حداقل و حداکثر دماي هواي شهرستان را به ترتيب 11 و 22درجه سانتيگراد بالاي صفراعلام کرد و افزود: آسمان بروجرد در 24 ساعت آينده ابري همراه با وزش باد شديد و احتمال رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.
6052/7273
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان صاف با وزش باد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، کارشناس هواشناسی برای امروز چهارشنبه کاهش نسبی هوا را پیش بینی کرد.
خانم بهروزی گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند جو استان نسبتا پایدار است که البته در برخی نقاط ابر‌ها در آسمان دیده می‌شوند که انتظار داریم به تدریج از میزان آنها کاسته شود.
وی اظهار کرد: پدیده غالب امروز وزش باد خواهد بود به ویژه در کانال بادی استان در شهر‌هایی مثل کوهین، تاکستان و بوئین زهرا و حتی بخش‌هایی از قزوین این پدیده وجود خواهد داشت.
این کارشناس هواشناسی گفت: از فردا پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده جوی پایدار در منطقه خواهیم داشت که به تدریج از از شدت وزش باد کاسته شده و بنابراین دمای هوا افزایش خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • آسمان صاف همراه با وزش باد در استان قزوین
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • آسمان صاف با وزش باد
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری