Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@11:01:20 GMT

جزئیات تعرفه های جدید برف

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۵۰۴۴

جزئیات تعرفه های جدید برف

سخنگوی صنعت برق گفت: نظام صدور قبض ما بصورت پله‌ای است یعنی بسته به میزان مصرف، نرخ‌ها نیز متفاوت است، از همین روی در سال جاری برای همه مشترکین ۷ درصد و برای مشترکین پرمصرف ۱۶ درصد افزایش نرخ خواهیم داشت، یعنی اگر مشترکی الگوی مصرف بهینه را رعایت نکند آن ۱۶ درصد بصورت پله‌ای به ۷ درصد اضافه و در مجموع ۲۳ درصد افزایش نرخ خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی صنعت برق در مورد میزان آسیب سیلاب به این صنعت گفت: در این مورد برآوردها در حال تغییر است اما در حال حاضر این رقم ۶۵۲ میلیارد تومان است که امکان افزایش دارد و در این راستا کمیته‌ای را تشکیل دادیم تا به محض کاهش سطح آب، میزان خسارت را تخمین بزنند.

 محمد رضا حقی‌فام در مورد نظام تعرفه‌ای جدید گفت: نظام صدور قبض ما بصورت پله‌ای است یعنی بسته به میزان  مصرف، نرخ‌ها نیز متفاوت است، از همین روی در سال جاری برای همه مشترکین ۷ درصد و برای مشترکین پرمصرف ۱۶ درصد افزایش نرخ خواهیم داشت، یعنی اگر مشترکی الگوی مصرف بهینه را رعایت نکند آن ۱۶ درصد بصورت پله‌ای به ۷ درصد اضافه و در مجموع ۲۳ درصد افزایش نرخ خواهد داشت.البته افزایش تعرفه‌ها نسبت به تورم موجود بسیار پایین است بنابراین افزایش تعرفه‌ها به هیچ وجه، روی مولفه‌های اقتصادی تاثیر نخواهد داشت.

وی ادامه داد: استفاده از نظام تعرفه‌ای جدید همیشه مورد تاکید وزیر نیرو بوده است و هدف ما از اجرای آن نه برای درآمدزایی بلکه برای صدور سیگنال به مشترکین پرمصرف است. اگر ما پاسخ مناسبی از مصرف‌کنندگان دریافت کنیم در آینده همین روال را ادامه می‌دهیم وگرنه مجبور هستیم در سال آینده نرخ‌ها را افزایش دهیم.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده مشکل ما از خرداد تا شهریور است ما این نظام تعرفه‌ای را از اول اردیبهشت و برای مشترکین پرمصرف از اول خرداد اعمال خواهیم کرد. در این راستا به هیات دولت قول دادیم تا قرائت مشترکین پرمصرف بصورت ماهانه باشد تا به سرعت متوجه شده و در راستای اصلاح گام بردارند هر چند که با این کار مراجعات و صدور قبوض دو برابر شده و کار را برای ما سخت می‌کند.

وی با اشاره به حد مصرفی مشترکین پرمصرف گفت: مصرف زیر ۳۰۰ کیلووات ساعت مشترک در گروه خوش‌مصرف و بالای آن و دو برابر آن یعنی ۶۰۰ کیلو وات جزو پرمصرف است و اگر بالاتر از ۶۰۰ کیلو وات باشد آن موقع از مکانیسم های کنترلی استفاده خواهیم کرد.

حقی‌فام خاطرنشان کرد: مصارف درآمد این طرح صرف امروز جاری نخواهد شد و اگر منابعی حاصل شد به صورت جداگانه در راستای بهینه‌سازی انرژی استفاده خواهد شد و برای این امر ردیف‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده تا برای کاهش تلفات استفاده شود.

حقی‌فام در مورد میزان آسیب سیلاب به صنعت برق گفت: در این مورد برآوردها در حال تغییر است  اما در حال حاضر این رقم ۶۵۲ میلیارد تومان است که امکان افزایش دارد و در این راستا کمیته‌ای را تشکیل دادیم تا به محض کاهش سطح آب، میزان خسارت را تخمین بزنند.

وی در مورد تاثیر سیلاب در بخش برق کشور گفت: بحث سیل در کنار آسیب‌هایی که به کشور داشته است موجب افزایش آب بسیاری از سدهای کشور شده است. از همین رو ما در حال حاضر قدرت تولید 10هزار مگاوات از 61 هزار مگاوات مصرفی کشور را از طریق نیروگاه‌های آبی را داریم. البته تاکید ما در تولید برق بیشتر بر نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر است چون هیچ تضمینی برای ادامه این روند در سال‌های آینده وجود ندارد.

وی در مورد برنامه صنعت برق در مناطق آسیب‌دیده گفت: ما به عنوان صنعت برق همیشه در بحران‌های طبیعی، شرایط آن مناطق را در نظر می‌گیریم و همیشه خود را مقید به آن می‌دانیم که در کنار مردم باشیم. از همین رو به دنبال فشار آوردن به بخش‌های آسیب‌دیده نیستیم و دستور دادیم تا قرائت مشترکین در مناطق تحت تاثیر سیل متوقف شود تا شرایط عادی شود. همچنین در این مناطق تاکیدی بر وصول مطالبات از مردم نداریم اما ابلاغ کردیم که میزان انرژی مصرف شده در این مناطق و اسکان موقت، قرائت و شناسنامه‌دار شود تا به عنوان تلفات ثبت نشود.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در استان خوزستان به دلیل حجم بالای آب و راکد بودن آن بسیاری از پایه‌های شبکه توزیع درون آب است اما شبکه انتقال و فوق‌توزیع هیچ مشکلی ندارند و گاهاً برای افزایش امنیت مردم در برخی نقاط شبکه توزیع را قطع کرده‌ایم. همچنین با در نظر گرفتن گرمای هوا سعی می‌کنیم مشکلی توزیع آب در خوزستان نداشته باشیم.

وی افزود: ما پارسال در زمان پیک مصرف 4 هزار و 500 تا 5 هزار مگاوات تولید برق از نیروگاه‌های آبی داشتیم که امسال به دلیل حجم بالای آب این ظرفیت به 11 هزار مگاوات افزایش یافته است. یعنی 5 هزار مگاوات به قدرت تولید ما افزوده شده است.

وی در مورد: کاهش شکاف بین قیمت تکلیفی و قیمت تمام‌شده گفت: ما پیش از این 2 مصوبه داشتیم که یکی از آنها در راستای کاهش سوبسید این بخش بود اما با توجه به مؤلفه‌های اقتصادی موجود به ویژه در یک سال اخیر اصراری به کاهش شکاف قیمت تکلیفی و قیمت تمام‌شده نداریم. برای نمونه در ارتباط با انشعاب‌ها شاهد افزایش 2 و نیم تا 3 درصدی هزینه‌ها هستیم. در حالی که این مقدار افزایش را در نرخ انشعاب اعمال نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سعی کردیم تا بدهی‌های خود به بخش‌های ترانس‌سازی، کنتورسازی‌ها و کابل‌سازی‌ها را بپردازیم. از همین رو وضعیت ما در این بخش‌ها نسبت به سال گذشته بهتر خواهد بود. براساس برنامه تلاش می‌کنیم تا کنتورهای هوشمند ارزان قیمت نصب کنیم تا اطلاعات مشترکین بدون مراجعه در دسترس باشد و از امسال برای اولین بار برای مشترکین پرمصرف اعمال خواهد شد تا قرائت کنتور از راه دور و صدور قبوض الکترونیکی باشد. همچنین اپلیکیشنی طراحی کردیم که قابل نصب در گوشی‌های هوشمند است و می‌تواند میزان تغییر مصرف و زمان استفاده مناسب از وسایل برقی را به اطلاع خانوارها برساند.

سخنگوی صنعت برق در مورد تغییر ساعات ادارات در زمان پیک مصرف گفت: ما بحث مدیریت مصرف که یکی از بخش‌های آن تغییر ساعات اداری است را با قدرت انجام می‌دهیم. از همین رو این برنامه همانند سال گذشته بسته به رفاه هر استان اعلام خواهد شد تا خود را با آن تطبیق داده و اجرا کنند.

حقی‌فام در مورد صادرات برق گفت: در سال گذشته به دلیل افزایش مصرف داخلی، صادرات ما محدود بود اما در سال جاری به دلیل افزایش توان تولید، سعی می‌کنیم توافقات خود با عراق و تعهدات بین‌المللی خود را انجام بدهیم و پس از تامین نیاز داخل، صادرات را بدون هیچ مشکلی انجام خواهیم داد. همچنین ما توان بالایی در ارائه خدمات فنی و مهندسی داریم که می‌توانیم در صدور آن نیز موفق باشیم، به طوری که از این توان ما در کشور عراق استفاده می‌شود و هر کشوری که درخواست داشته باشد آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی هستیم./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدر رفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده بعدازظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای عملیات نشت یابی پیشرفته و رفع شکستگی‌ها در شبکه آبرسانی استان طی یک سال گذشته گفت: با این اقدام از هدررفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری به عمل آمد.

مدیر عامل شرکت آبفا مازندران افزود: با پیمایش بیش از دو هزار و ۲۴۶ کیلومتر از شبکه توزیع، خطوط انتقال و انشعاب مشترکین، ۴۸۶ نشت نامرئی شناسایی که با رفع این تعداد نشت، از هدررفت ۴۸۸ لیتر بر ثانیه آب جوگیری و این آب به چرخه مصرف مشترکین بازگردانی شد.

برارزاده ادامه داد: شرکت برای شناسایی و رفع نشت های موجود در شبکه آبرسانی نسبت به عقد قرارداد نشت یابی با پیمانکار واجد شرایط در شهرهای ساری، بابل، آمل، قائمشهر، گلوگاه، امیرکلا و سیمرغ اقدام کرد.

وی تصریح کرد: برای عملیات نشت یابی در استان از محل تبصره ۳ به مبلغ ۵۴ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال و برای شهر امیرکلا از محل منابع عمرانی (کاهش هدر رفت) ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

کد خبر 6085544

دیگر خبرها

  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان
  • قطعی برق برخی از مناطق ارومیه
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از سمنان
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + میزان افزایش قیمت نسخه‌ها
  • هدر رفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد