Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@12:37:33 GMT

استارت آپ های فرهنگی در نمایشگاه کتاب حضور می یابند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۵۰۷۰

استارت آپ های فرهنگی در نمایشگاه کتاب حضور می یابند

دهقان کار از افزایش ۵۰ درصدی یارانه دانشجویی خبر داد و گفت: استقبال اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در نمایشگاه امسال چهار برابر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «ایوب دهقانکار» امروز چهارشنبه 28 فروردین در نشست خبری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در سالن کنفرانس موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برگزار شد، گفت: در شورای نظارت نمایشگاه کتاب سه کارگروه اصلی داریم که عبارتند از کارگروه نظارت بر ناشران داخلی، کارگروه نظارت بر ناشران خارجی و کارگروه نظارت بر مالی و اجرایی؛ این سه کارگروه به عنوان بازوی هم افزاینده به ما کمک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینکه نظارت را محدود به بازدید میدانی نکرده باشیم، سامانه پیامکی با شماره 10003851 را طراحی کردیم و منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات ناشران و بازدیدکنندگان هستیم.

 

رییس شورای نظارت بر سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مورد یارانه خرید کتاب اظهار داشت: یارانه جزو سیاست های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. با وجود اینکه نمایشگاه در اوایل امسال برگزار می شود، اهتمام ویژه بر این امر بود که برای خرید یارانه کتاب کمترین مشکل وجود داشته باشد. دی و بهمن پارسال استارت تامین اعتبار را زدیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتباتی با آقایان نوبخت و جهانگیری داشت و با حداکثر تعامل دولت مبلغ یارانه برای کتاب های مورد نیاز وزارتخانه ها تامین شد. با همکاری و تعامل دولت یارانه دانشجویان 50 درصد افزایش یافت. در حوزه اساتید دانشگاه استقبال غیر منتظره بود، به گونه ای که استقبال اعضای هیئت علمی دانشگاه ها چهار برابر شده است. موسسات، مراکز علمی، پژوهشگاه ها و نهادهای دولتی فرآیند ثبت نام شان شروع شده است.

 

دهقان کار با بیان اینکه امسال بخش ویژه ای با عنوان استارت آپ های فرهنگی در نمایشگاه داریم، تصریح کرد: برای نخستین بار در راستای توجه به برنامه های وزیر مبنی بر توجه به اقتصاد فرهنگ و استفاده از فناوری های نوین استارت آپ های فرهنگی را در نمایشگاه کتاب خواهیم داشت. حدود 50 تا 100 استارت آپ فرهنگی داریم. هدف ما کمک کردن فناوری نوین و علم روز به صنعت نشر است. هدف نهایی این صاحبان ایده کمک به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بیانیه هایی تحت عنوان گام دوم انقلاب صادر کردند. وظیفه ما در درجه اول گفتمان سازی گام دوم است. به عنوان شروع فعالیت در راستای تحقق گام دوم انقلاب برنامه هایی را برای نمایشگاه کتاب تدارک دیدیم.

 

رییس شورای نظارت بر سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: 95 درصد مطالبات ناشران از سال قبل پرداخت شده است و بدون بدهی با ناشران وارد نمایشگاه بین المللی کتاب می شویم. در خصوص نرخ ارز معیار فروش کتاب های خارجی که از خارج وارد کشور می شود را ارز نیمایی در نظر گرفتیم. سال قبل در نمایشگاه با توجه به نوسانات شدید ارز به پیشنهاد وزیر و موافقت آقای جهانگیری معیار برای فروش ارز دولتی بود و مابقی را دولت حمایت می کرد تا مخاطبان کتاب های خارجی که اساتید و دانشجویان ارشد و دکتری هستند بتوانند خرید داشته باشند.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سیل کمک به سیل زدگان خسارت سیل خبرگزاری شبستان سیل خوزستان بارندگی و سیلاب مسابقات قرآن روز جوان سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این ناشران می‌توانند تا پنجم اردیبهشت‌ با مراجعه به سامانه ketab.ir نام نویسی کنند. شیوه حضور ناشران دیجیتال در نمایشگاه فقط به صورت فیزیکی است و ناشرانی که دارای مجوز از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی باشند، امکان نام نویسی در این نمایشگاه را دارند.

کتاب‌های منتشر شده ناشران دیجیتال از سال ۱۳۹۹ به بعد در سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل عرضه است و قبل از آن باید به ثبت آثار خود در سامانه اقدام کنند.

ناشران علاقه‌مند برای حضور در نمایشگاه کتاب می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۵۲۶۸ داخلی ۱۰۷ و ۱۰۵ و ۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۳۱۷ تا ۳۲۱ تماس بگیرند.

سی‌ و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران
  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران از فردا
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران