Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:27:09 GMT

ابزار هنر در خدمت رشد انسان‌ها باشد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۵۰۷۲

ابزار هنر در خدمت رشد انسان‌ها باشد

سبزه‌کار گفت: در حوزه هنر انقلاب می‌طلبد همه دستگاه‌هایی که دل در گرو اسلام و انقلاب دارند از ابزار هنر که یکی از اعجاز انگیزترین ابزارهاست، در خدمت رشد انسان ها بهره گیرند.

حجت‌الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، در ارتباط با ضرورت و اهمیت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهارداشت: بالاترین هنرمند خداوند است که با خلق طبیعت و شاکله وجودی انسان هنرنمایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه هنری که متعالی و در خدمت به خلق و اهل بیت(ع) باشد در واقع هنر انقلابی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایراان نیز خود یکی از هنرهای مهم عالم است که به هنرمندی امام خمینی(ره) شکل گرفت و جهان را تحت تأثیر قرار داد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی ادامه داد: توکل به خداوند و سیره اهل بیت علیهم السلام هنر امام راحل بود که توانست با این هنر مردم ایران را متقاعد و متحد سازد تا در مقابل توطئه‌های دشمن ایستادگی کنند و انقلاب اسلامی ایران را رقم بزنند.

 

حجت الاسلام سبزه‌کار با اشاره به اینکه انقلاب با تمام زیبایی‌هایش نیاز به بروزرسانی داشته که ابزار آن در مقاطع گوناگون متفاوت است، یادآور شد: نسل سوم و چهارم انقلاب هر چند در دوران انقلاب نبوده و آن را درک نکرده‌اند و در حال حاضر وقتی اشعار انقلابی و دیگر هنرهای انقلابی را می‌شنوند و می‌بینند متأثر می‌گردند و این نشان می‌دهد هنر زمانی مؤثر بوده که به شکل‌های مختلف و در مقاطع متفاوت؛ متناسب با ذائقه مردم به ویژه جوانان جلوه‌گری کند.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی دیگر از هنرهایی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: در جریان دفاع مقدس شهدایی همچون آوینی جان خود را در کف اخلاص قرار دادند و برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب در مقابل استکبار ایستادند و هفته هنر انقلاب فرصت خوبی برای معرفی این شهدا است.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی به وظیفه دستگاه‌های فرهنگی در حوزه هنر انقلاب اشاره داشت و افزود: در حوزه هنر انقلاب می‌طلبد همه دستگاه‌هایی که دل در گرو اسلام و انقلاب داشته از ابزار هنر که یکی از اعجاز انگیزترین ابزارهای بوده و روز به روز بیشتر خود را نشان می‌دهد در خدمت رشد انسان استفاده کنند.

 

سبزه‌کار ادامه داد: ضرورت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از ابزار هنر که با ذائقه جوانان متناسب باشد، نشان داده می‌شود.

 

وی اضافه کرد: باید سعی کنیم از ابزارهای هنری استفاده کنیم که مفید بوده و امروز ذائقه جوانان آن را می‌پسندد و با این ابزارها آگاهی خانواده‌ها و جوانان را که در معرض خطر قرار دارند بالا برده و اندیشه آنها را رشد دهیم.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی بهترین ابزاری را که می‌توانند برای بیان خدمات نظام استفاده نمایند، هنر دقیق و حساب شده است.

 

سبزه‌کار با اشاره به اینکه با ابزار هنر می‌توان استعدادهای نهفته را آشکار ساخت، یادآور شد: خداوند زیبا بوده و زیبایی را دوست داشته و خالق زیبایی‌ها است بنابراین باید از خداوند زیبایی را بیاموزیم و هنر این لطافت را دارد.

 

 

 

 

پایان پیام/574

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک به سیل زدگان خبرگزاری شبستان سیل خسارت سیل روز جوان بارندگی و سیلاب استان بوشهر اردبیل سیل خوزستان دبیرخانه کانون مساجد خراسان جنوبی هنر انقلاب اسلامی بیرجند خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، روز‌های فرهنگی ایران، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین از سه شنبه چهار اردیبهشت آغاز بکار کرد و با استقبال مخاطبان بوسنیایی مواجه شد.

نمایش هفته فیلم‌های ایرانی، هفته فیلم‌های پویانماییِ کودک و نوجوان، نمایشگاه عکس و صنایع دستی و اجرای موسیقی از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.

در این رویداد که تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد، همچنین پویانمایی‌های «پسر دلفینی»، «لوپِتو» و «مبارک» و فیلم‌های «رمانتیسمِ عماد و طوبی»، «هِناس»، «سارا و آیدا» و «حوض نقاشی» به نمایش در می‌آید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • گزارش تصویری | نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • هیچ فناوری بدون مبنای هستی‌شناسانه نیست
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان