Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@11:20:00 GMT

تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات معلمان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۵۱۸۴

نوبخت گفته بود: "چون در آخرین روزهای سال 97 مبالغ قطعی نفت فروخته‌شده به خزانه واریز نشده بود، مجبور شدیم برخی از تخصیص‌های بودجه‌ای صادرشده را لغو کنیم تا بتوانیم مقدار منابع موجود را با اولویت برای مواردی بپردازیم که باید تا پایان اسفند لزوماً پرداخت می‌شد و بقیه در فروردین امسال پرداخت شود. خوشبختانه توانستیم از موارد لغوشده، تخصیص‌های لازم برای پرداخت 3737 میلیارد تومان به آموزش و پرورش، بخش بهداشت، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی را صادر و ابلاغ کنیم، هماهنگی‌‌های لازم هم برای پرداخت 2100 میلیارد تومان دیگر به دستگاه‌های ذی‌ربط در هفته آتی نیز انجام شده است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رقم، 586 میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.

نوبخت همچنین در جدیدترین اظهار نظر خود در پاسخ به چرایی تأمین نشدن بودجه برای پرداخت مطالبات فرهنگیان، گفته است: تخصیص آموزش و پرورش در سال 97 بیش از 100 درصد بود ولی به‌دلیل آنکه آموزش و پرورش نهایتاً نتوانست با وجود اینکه 107 درصد از تخصیص‌ها را دریافت کرده، مطالبات فرهنگیان را بپردازد، سازمان برنامه و بودجه بلافاصله پس از تعطیلات نوروز و در هفته گذشته 600 میلیارد تومان دستور تخصیص بودجه صادر کرد تا وزارت آموزش و پرورش بتواند چنین مواردی را پرداخت کند.

در همین رابطه سید محمد بطحایی وزیر آموزش و‌ پرورش عنوان کرد: 600میلیارد تومان تخصیص قطعی برای آموزش و‌ پرورش صادر شده و خزانه آماده پرداخت آن است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از این 600 میلیارد تومان برای حق‌التدریس معلمان اختصاص می‌یابد و با شرمندگی در برخی موارد حدود یک سال است که مطالبات حق‌‌التدریس معلمان را پرداخت نکرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حق‌الزحمه امتحانات و مطالبات خارج از کشور نیز با این رقم پرداخت می‌شود و بخش اندکی از آن برای معلمان خرید خدمات اختصاص می‌یابد چون بخشی از مطالبات آنها را چند روز قبل فرستادیم.

بطحایی در پایان عنوان کرد: احتمالاً مبالغ مربوط به این مطالبات  چند روز آینده در اختیار‌ معلمان قرار می‌گیرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش بودجه تعطیلات نوروز سازمان برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در اولین جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش استان در سال‌جاری، گفت: تکریم معلمان گرامی باید در طول ایام سال مورد توجه باشد و فقط به یک بازه زمانی خاص محدود نشود.

وی ادامه داد: اردوگاه حضرت امیرالمؤمنین (ع) از اعتبارات آموزش و پرورش استان و اعتبارات سفر رئیس‌جمهور محترم حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تکمیل گردد.

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: سلامت نسل آینده در گرو خو گرفتن فرزندان با ورزش و دوری از سستی است.

استاندار همدان افزود: استعدادیابی دانش آموزان در دوران ابتدایی و متوسطه انجام شود و تفکیک رشته‌های ورزشی با توجه به علاقه‌مندی و استعداد افراد صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه و صداوسیما در زمینه‌ی ورزش دانش‌آموزان در خانه و مدارس فرهنگ‌سازی کنند.

قاسمی‌فرزاد گفت: دستگاه‌های اجرایی ظرفیت‌های ورزشی خود را در اختیار ورزش دانش‌آموزان قرار دهند.

کد خبر 6077368

دیگر خبرها

  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان
  • دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در رویداد ملی الف‌تا
  • ‌دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در دومین رویداد ملی الف‌تا
  • خبر خوش آموزش و پرورش درباره حقوق معلمان
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • پیشنهاد دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره گزینش معلمان