Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@12:39:30 GMT

خودباوری رمز صدور هنر و فرهنگ ایرانی-اسلامی به جهان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۵۳۵۹

خودباوری رمز صدور هنر و فرهنگ ایرانی-اسلامی به جهان

به گزارش ایکنا از قزوین، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی استان قزوین شب گذشته 27 فروردین ماه با حضور مسئولان استان و هنرمندان کشوری و استانی در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار شد.
کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، در این مراسم اظهار کرد: حوزه هنری استان قزوین را می‌توان ازجمله استان‌های برتر و فعال کشور دانست و ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های اجراشده در سال گذشته می‌توان به برگزاری جشنواره ملی بچه‌های مسجد در قزوین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سال ۹۷ وارد ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی شدیم که این عدد در فرهنگ ما به معنای پختگی در عرصه‌های مختلف است.
زارعی تصریح کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت و رشد در حوزه‌های مختلف بودیم که یکی از آن حوزه‌ها را می‌توان رشد در عرصه هنر دانست؛ این پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف قابل‌مقایسه با پیش از انقلاب نیست و همین امر بسیار افتخارآفرین است.
این هنرمند سینما و تلویزیون تأکید کرد: حال که در چهل‌سالگی انقلاب به این رشد و بالندگی رسیده‌ایم باید یک اتفاق دیگر برای ادامه راه باقوت بیشتر رخ دهد که رهبر معظم انقلاب از آن بانام «گام دوم انقلاب اسلامی» یاد کردند.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری عنوان کرد: حالا که به این پختگی و بالندگی رسیده‌ایم و در عرصه‌های مختلف معنای «ما می‌توانیم» را اثبات کرده‌ایم، باید خود را باور کرده و در گام دوم انقلاب اسلامی تلاش کنیم تا هنر و فرهنگ خود را به جهان صادر کنیم.
وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) همواره بر صادر کردن انقلاب اسلامی به جهان تأکید داشتند لذا خودباوری می‌تواند زمینه صدور هنر و فرهنگ دینی و ملی را به جهان فراهم کند.
زارعی بیان کرد: چندی پیش رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی خصمانه نام سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد این در حالی است که مردم ما همواره صلح‌طلب بوده و بر آن تأکید داشته و دارند.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در پایان با تأکید بر اینکه استان قزوین ازجمله استان‌هایی است که در عرصه‌های مختلف زبانزد خاص و عام است، خاطرنشان کرد: مردم این استان می‌توانند فرهنگ و آیین خود را به مردم جهان معرفی کرده و زمینه ترویج آن را فراهم سازند.
شهید آوینی آموزه‌های دینی و انقلابی را بازآموزی کرد
علی هوشمند دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی استان و رئیس حوزه هنری استان قزوین نیز در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید اهل‌قلم «مرتضی آوینی» بیان کرد: این شهید والامقام در کنار استفاده از ابزار دوربین، قلم به دست گرفت و با ادبیات خود که چاشنی عرفان داشت به بازآموزی آموزه‌های دینی، معرفتی و انقلابی همت گماشت.
وی بابیان اینکه مجموعه‌ای از برنامه‌ها در ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: هر مراسمی نمادها و نشانه‌هایی داشت که تلاش کردیم آن نمادها را به‌خوبی اجرایی کنیم.
هوشمند افزود: در هفته هنر انقلاب اسلامی شاهد هم‌افزایی مسئولان، سازمان‌ها، ادارات و نهادهای مختلف استان بودیم که ما را در ستاد همراهی کردند.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: هنرمندان استان در طول سال گذشته همت بسیاری داشته و شاهد هنرنمایی آن‌ها در عرصه‌های مختلف بودیم که امیدواریم این روند در سال‌جاری نیز ادامه یابد.
به گزارش ایکنا، معرفی نفرات برگزیده جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری حوزه هنری قزوین و معرفی چهره شاخص هنری در سال 97 نیز ازجمله برنامه‌های این مراسم بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین گام دوم انقلاب اسلامی ما می توانیم صدور انقلاب هفته هنر انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود

امام جمعه کرمان، گفت: عملیات وعده صادق یک حرکت تاریخی ماندگار است که ابعاد مختلف این عملیات غرورآفرین و اهداف آن باید برای همه به ویژه نسل جوان تبیین شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز در دیدار فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله و جمعی از سبزپوشان ثاراللهیان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و شهادت استاد مرتضی مطهری با تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و تبریک مهم، تاریخی و ماندگار عملیات وعده صادق، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عملیات اقدامی انجام داد که در دنیای امروز دل همه مظلومان عالم، مسلمانان و مردم عزیز کشورمان را شاد کرد.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق یک حرکت تاریخی ماندگار است که از ابعاد مختلف و متعددی قابل تحلیل و بررسی و افتخار است، گفت: ابعاد مختلف این عملیات غرورآفرین و اهداف آن برای همه به ویژه نسل جوان تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به تسلیت شهادت آیت‌الله مطهری، گفت: شهید مطهری مردی اندیشمند و تئوری پرداز، عمیقاً مومن و دارای قدرت بیان فوق‌العاده قوی بود؛ شهید مطهری مجهز و آماده در صحنه‌ها دفاع از دین و جزو افتخارات حوزه علمیه و تاریخ تشیع است.

وی با بیان اینکه انحرافات انسان‌ها دو ریشه بیشتر ندارد و ریشه آن یا شبه علمی و یا شهوت عملی است، ادامه داد: انسان‌ها یا در عمل مشکل داشته و اخلاق ضعیفی دارند و یا در شبه علمی دچار مشکل می‌شوند که بخش مهم آن اعتقادی و بخشی از آن هم سیاسی است.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه این گونه نیست که هر کس در حوزه اعتقادی محکم بود در حوزه سیاسی نیاز به توجیه نداشته باشد، گفت: افرادی را داریم که در عقاید خود خیلی محکم هستند اما در تحلیل سیاسی و تشخیص مصداق‌های سیاسی با آنچه که در اعتقاداتشان است دچار شبه شده‌اند، این افراد برای اسلام مشکلات و آسیب‌هایی را ایجاد می‌کنند و مسیر را برمی‌گردند.

وی با اشاره به اینکه حوزه عقیدتی سیاسی سپاه رسالت مهمی را در حوزه اعتقادی به عنوان یکی از مهمترین نهادهای کشور که خاستگاه آن در واقع دفاع از انقلاب است، به عهده دارد، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی مسلح استثنایی در شکل‌گیری و ماموریت است و هیچ نیروی مسلحی چنین ماموریتی را ندارد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ماموریت سپاه دفاع از دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف است، ادامه داد: این دفاع الزاماتی دارد که یکی از آنها این است که سپاه در چارچوب مبانی اهل‌بیت علیه السلام عمیقاً اعتقادی و عمیقاً سیاسی باشد.

وی با تاکید بر اینکه سیاسی بودن با جناحی بودن متفاوت است، افزود: سپاهیان باید سیاست روز را بدانند، دشمن‌شناس باشند و اطلاعات کافی از شرایط، زمان و مکان داشته و تحلیل واقعی از میدان داشته باشد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • فال حافظ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین