Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - رئیس اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه تهران گفت که طرح خطرسنجی بیماری‌های قلبی عروقی جهت اجرای مفاد بسته خدمات سلامت پایه کارکنان دولت از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، در هفته سلامت در این دانشگاه است.

به گزارش ایرنا به نقل از دانشگاه تهران ، یوسف مقدس با اشاره به نامگذاری هر یک از روزهای هفته سلامت توسط وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: اول اردیبهشت «دسترسی عادلانه به خدمات سلامت»، دوم اردیبهشت «آموزش رکن سلامت»، و سوم اردیبهشت تحت عنوان «مشارکت اجتماعی و سلامت» نام‌گذاری شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه افزود: همچنین چهارم اردیبهشت با عنوان «مراقبت‌های اولیه بهداشتی و سلامت روان»؛ پنجم اردیبهشت، «سلامت در حوادث و بحران‌ها»، ششم اردیبهشت «سبک زندگی سلامت محور» و هفتم اردیبهشت نیز «سلامت، جمعیت و خانواده» نامیده شدند.
مقدس در ادامه با برشمردن اقدامات اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه تهران در هفته سلامت عنوان کرد: در این هفته به‌صورت خاص می‌توان به برگزاری جشنواره هنری ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست در سطح دانشگاه‌های شهر تهران که با دریافت آثار هنری دانشجویان، برگزاری نمایشگاه آثار و تقدیر از برگزیدگان با اعطای جوایز همراه است، اشاره کرد.
وی تصریح کرد: برگزاری ایستگاه سلامت در محوطه پردیس مرکزی از تاریخ 9 تا 11 اردیبهشت 98 و ارائه خدمات سلامت به دانشگاهیان با همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز مشاوره، اداره کل تربیت بدنی و کانون دانشجویی هلال احمر از برنامه‌های هفته سلامت در دانشگاه تهران است.
مقدس گفت: امید است با مشارکت دانشگاهیان در برنامه‌های هفته سلامت، شاهد پویایی اقدامات این اداره کل و در نهایت ارتقای سطح سلامت دانشگاهیان باشیم.
**9491**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي بيماري قلبي دانشگاه تهران يوسف مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام

روح اله زینلی مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: کارشناسان علوم آزمایشگاهی؛ به عنوان " دیده‏بانان گمنام عرصه سلامت " با تشخیص دقیق و به موقع عوامل بیماری زا، با رعایت الزامات تعریف شده مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی، افتخار" مدافعین خطوط اول نبرد با بیماری‌ها " را، از آن خود نموده و در این راه، با از خودگذشتگی و گذشت، سلامت و آسایش خود را وقف سلامت جامعه نموده اند.

وی افزود: بی تردید؛ بازخوانی خدمات ارزشمند و حیاتی آزمایشگاه‌های تشخیصی بیماری‌های دام و کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی در مقاطعی از سال، همچون ایام هفته سلامت؛ فرصت مغتنمی جهت یادآوری این مهم می‌باشد؛ و در این رهگذر؛ آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان با بهره گیری از کارشناسان متعهد و متخصص، دانش و تجهیزات روز دنیا، نقش بسزایی درکاهش هزینه‌های تولید، تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز مصرف جامعه و توسعه تبادلات بین‌المللی محصولات دامی داشته است.

روح اله زینلی اظهار داشت: تعیین و شناسایی قطعی باکتری‌های بیماریزای منتقله از راه غذا از جمله سالمونلا، شیگلا، لیستریا، ویبریو و ... تشخیص و ردیابی بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزای فوق حاد، آنگارا، برونشیت، نیوکاسل در طیور، ردیابی بیماری‌های نظیر تب برفکی، مرس، تب مالت و ... در دام، ردیابی بیماری‌های WSSV, AHPND و ... در میگو و انجام تست‌های تائیدیه بهداشتی صادراتی و وارداتی با روش‌های تشخیصی بروز دنیا نظیر ریل تایم PCR، الایزا و ... تنها بخشی از خدمات آزمایشگاه به جامعه هدف می‌باشد.

وی افزود: اقدامات تشخیصی آزمایشگاهی در کنار نظارت و کنترل‌های بهداشتی دامپزشکی، نقش مستقیمی در ایمنی و امنیت غذایی کشور از طریق تشخیص بیماری‌ها و کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی ایفا می‌نماید؛ در این راستا می‌توان به آزمایشات محموله‌های صادراتی، ترخیص بهداشتی واردات نهاده‌ها و فرآورده‌های خام دامی و نظارت بهداشتی حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور بویژه در استان مرزی سیستان و بلوچستان اشاره نمود که باعث می‌شود در نهایت امر محصولات بهداشتی در اختیار مصرف کنندگان دامی و انسانی قرار گیرد.

روح اله زینلی ادامه داد: شایان ذکر می‌باشد، آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان در دو حوزه تشخیصی بیماری‌های دامی و کنترل کیفی مواد غذایی با منشا دامی به بهره‌برداران خدمت ارائه می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ آزمایشگاه‌های استان ۴۵۶۵۵ مورد آزمون کنترل کیفی مواد غذایی با منشا دامی و تشخیص بیماری انجام داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود