Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آرامکوی عربستان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان در حال مذاکرات جدی برای به‌دست آوردن 25درصد سهام شرکت پتروشیمی و پالایشگاهی ریلنس اینداستریز است.

 فروش حداقل سهام حدود 15میلیارد دلار برآورد می‌شود. ارزش تجارت پتروشیمی و پالایشگاهی این شرکت هندی حدود 55 تا 60میلیارد دلار است.

 قرارداد ارزش‌گذاری این سهام در ژوئن امضا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود از شرکت خدمات ملی و بانکداری گلدمن ساچز خواسته شده در این معامله مشاوره بدهد.

علاقه آرامکو به این بزرگترین مجتمع پالایشگاهی جهان پس از دیدار محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان از دهلی در فوریه به وجود آمد. او گفته بود انتظار دارد طی دو سال آینده فرصت‌های سرمایه‌گذاری با بیش از 100 میلیارد دلار در هندوستان داشته باشد.

 امین ناصر، مدیرعامل آرامکو به‌طور جداگانه با ماکش امبانی، رئیس ریلنس دیدار کرد تا در مورد تجارت نفت و گاز و مواد شیمیایی این شرکت گفتگو کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نفت سهام پتروشیمی دلار جهان هندوستان نفت و گاز مواد شیمیایی عربستان نفت ایران آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با نمایش اقتدار نظامی کشورمان در منطقه و دنیا و همچنین با کاهش تنش های سیاسی در منطقه سیرنزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت دلار صبح روزی که پاسخ محکم ایران به اسرائیل داده شد، تا ۷۰ هزار تومان بالا رفته بود ولی بعد از مشخص شدن ابعاد ماجرا و اثبات اقتدار نظامی کشورمان، جو بازار ارز کاملا برخلاف روزهای قبل شد. جو منفی که قبل از پاسخ ایران به اسرائیل در بازار حاکم بود باعث افزایش شدید قیمت ها در بازار طلا و ارز شده بود.

اما بعد از پاسخ محکم ایران ورق در بازار داخلی نیز بازگشت و جو بازارها مثبت شد. این موضوع بعد از مشخص شدن ضعف و ناتوانی اسرائیل در اصفهان بازهم تقویت شد.

ادامه سیر نزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت دلار از ساعتی قبل به کانال ۶۳ هزار تومان بازگردد. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشته است.

فعالان بازار می گویند از دقایقی قبل اکثریت افراد حاضر در بازار فروشنده شدند و سعی دارند در همین قیمت ها طلا و ارز خود را به ریال تبدیل کنند. اما نکته مهم اینجاست که خریداری در این ساعت ها در بازار وجود ندارد و همه منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

به گفته کارشناسان اقتصادی، طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت شاهد اُفت تقاضای ارزی در بازار بوده‌ایم و به نوعی فشار روی قیمت دلار نیز کمتر می‌شود؛ بنابراین چنانچه شوکی خارجی به کشور تحمیل نشود، شاهد ایجاد یک ثبات در بازار خواهیم بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899074

دیگر خبرها

  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • تردید در مادرید: عربستان مشتری ستاره رئال
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات
  • جزییات فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • خریداران پرسپولیس و استقلال تا فردا باید 10 درصد پول را واریز کنند
  • مذاکرات ایران برای خرید شرکت خودروسازی «روور» انگلستان
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی