Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از ارائه خدمات درمانی به ۱۹ هزار زائر ایرانی در ایام نوروز در عتبات عالیات خبر داد. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ اجتماعی پزشکی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به سفر حدود 100 هزار زائر ایرانی (70 هزار زائر رسمی و 30 هزار زائر غیررسمی) در ایام نوروز به عتبات، افزود: برای ارائه خدمات شایسته بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی در این ایام، مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تیم درمانی خود را از تاریخ 25 اسفند 97 به کشور عراق اعزام کرد که این تیم تا 17 فروردین 98 به زائران خدمات درمانی لازم را ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر افزایش خدمات هلالاحمر در ایام نوروز در عتبات عالیات افزود: چهار درمانگاه در کربلا (یک درمانگاه 24 ساعته و سه درمانگاه 16 ساعته)، سه درمانگاه در نجف (یک درمانگاه 24 ساعته و دو درمانگاه 16 ساعته)، دو درمانگاه در کاظمین (یک درمانگاه 24 ساعته و یک درمانگاه 16 ساعته) و دو درمانگاه (24 ساعته) در سامرا و سید محمد در ایام نوروز فعالیت داشتند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تیم اعزامی هلال احمر را بالغ بر 100 نیروی متخصص از جمله پزشک متخصص قلب، زنان، اطفال، روانپزشک و داخلی عنوان کرد و افزود: با تلاش نیروهای درمانی هلال احمر قریب 19 هزار نفر ویزیت شده و 7 هزار نفر نیز خدمات پاراکلینیکی دریافت کردند.

حیدری با اعلام کاهش فوتی‌های زائران ایرانی در عراق نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: اعزام نیروهای متخصص به عتبات، میزان اعزام بیماران به بیمارستان‌های عراق را نیز نسبت به سال‌های گذشته کاهش داد.

طراحی "بسته‌های متنوع سفر عتبات" بر اساس خواسته زائرانتازه ترین جزئیات از حذف هزینه روادید عتبات عالیاتمخالفت شورای تامین استان‌ها با حضور جوانان هلال احمر در مناطق سیل‌زده!هشدار هلال احمر و دادستانی کل به فروشندگان اقلام امدادی

انتهای پیام/

R1014142/P/S2,24,25,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط عتبات عالیات مرکز پزشکی هلال احمر سفرهای نوروزی هلال احمر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عتبات عالیات مرکز پزشکی هلال احمر سفرهای نوروزی هلال احمر عتبات عالیات مرکز پزشکی هلال احمر سفرهای نوروزی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان گفت: در ایام نوروز تعداد مراجعان به اورژانس بیمارستان های استان که منجر به بستری شده اند سه هزار و ۳۰۸ نفر به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است.

 دکتر فریدون عبدالملکی‌ در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح اقدامات و عملکرد دانشگاه در ایام تعطیلات نوروز گفت: در راستای دستورالعمل مدیریت سفر در سال ۱۴۰۳  و شرح وظایف کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست دانشگاه، در ایام تعطیلات نوروز در تمامی حوزه های درمان، بهداشت، غذا و دارو و فوریت‌های پزشکی (اورژانس ۱۱۵)، ضمن هماهنگی با سایر سازمان ها و ستاد سفر استان در قالب طرح سلامت نوروزی، از ساعت ۸ صبح  ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز  و تا پایان روز ۲۵ فروردین ماه جاری به ‌صورت فعال با نظارت و پایش مستقیم ستادی به مسافران و همشهریان خدمت رسانی در قالب این طرح تدوام داشت.

وی افزود: از اقدامات صورت گرفته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در حوزه سلامت می‌توان به راه اندازی ایستگاه های سلامت خدمات رسان اورژانس ۱۱۵و مرکز بهداشت در ورودی شهرهای استان، استقرار سیستم گزارش گیری و جمع‌بندی روزانه در حوزه‌های مختلف درمانی، بیمارستانی، اورژانس ۱۱۵، بهداشتی و غذا و دارو، کنترل شاخص‌های مهم طی ایام تعطیلات نوروزی و اتخاذ تدابیر لازم، نظارت بر حضور و تاثیر پرسنل حاضر در قالب کشیک‌های سازماندهی شده در تمامی حوزه ها، با نظارت مستقیم واحد پایش و ارزیابی عملکرد مدیریت بازرسی دانشگاه اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان به عملکردها و اقدامات صورت گرفته در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﻭ ﺳﺮﻋﺖ ﺩﻫﯽ ﺩﺭ ﺍﻣﺮ ﺧﺪﻣﺖﺭﺳﺎﻧﯽ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﺴﺎﻓران، ﺁﻣﺒﻮﻻﻧﺲﻫﺎﯼ ﺍﻭﺭﮊﺍﻧﺲ ۱۱۵، ﺍﺯ ﺳﺎﻋﺖ ۸ ﺻﺒﺢ ﺍﻟﯽ ۱۲ ﻇﻬﺮ ﻭ ﺍﺯ ۱۶ ﺍﻟﯽ ۱۸ ﺩﺭ ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺟﺎﺩﻩ ﻫﺎ ﺑﺎ ﺁﻻﺭﻡ ﻭ ﻋﻼﺋﻢ ﺍﺧﺒﺎﺭﯼ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﺴﺘﻘﺮ شدند.

دکتر عبدالملکی با بیان اینکه، طبق آمار ثبت شده از ابتدای طرح تعداد  ۲۷ هزار و ۶۳۴  تماس با مرکز ۱۱۵ اورژانس گرفته شده است، بیان کرد: از این تعداد ۷ هزار و ۴۶۵ ماموریت منجر به اعزام آمبولانس شده، پنج هزار و ۱۴۹ مورد مشاوره تلفنی و یک هزار و ۴۹۸ مورد مزاحمت تلفنی و ۱۳ هزار و ۵۲۲ مورد هم سایر موارد بوده است.

وی تصریح کرد: از ماموریت های انجام شده یک هزار و ۱۰۱ مورد آن یعنی حدود  ۱۵درصد از ماموریت ابلاغی، حوادث ترافیکی بوده که ۷ فوتی و ۱۲۵۰ مصدوم داشته است و پنج بیمار نیز توسط بالگرد اداره اورژانس هوایی به مرکز درمانی مرکز استان منتقل شده است.

 رئیس دانشگاه به اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت درمان پرداخت و اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در ایام اجرای طرح سلامت نوروزی، فعالیت تمام وقت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بصورت  شبانه‌روزی  ادامه داشت.

دکتر فریدون عبدالملکی با بیان اینکه، در این ایام تعداد مراجعان به اورژانس بیمارستان های استان که منجر به بستری شده اند سه هزار و ۳۰۸  نفر به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است، گفت: همچنین در مدت اجرای طرح مذکور، تعداد ۱۸۶ هزار و ۵۴۷ نفر به صورت سرپایی مراجعه داشته ایم که در قسمت مراجعه بیماران به صورت سرپایی حدود ۵/۶ درصد کاهش مراجعه به اورژانس بیمارستان ها نسبت به مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: در ایام طرح، ۴ هزارو ۴۲۳ مورد عمل جراحی انجام شده که نسبت به مشابه سال گذشته ‌۵ نفر افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۸۵هزار مسافر از خدمات هلال احمر چهارمحال وبختیاری
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی درمانی بازساختی است
  • آمادگی جهاد دانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • هزینه‌کرد ماهانه ۶۰ میلیارد تومان در تامین درمان ایلام
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی پزشکی است
  • آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • جهاد دانشگاهی فارس پیشرو در ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • حضور ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳ / زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند
  • ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳/اعزام ۳۸۰ نفر کادر درمان به عربستان