Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@02:37:06 GMT

مانور مشترک نظامی ایران و عمان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۵۷۶۹

به گزارش ایسنا، در این دیدار که با حضور رایزنان تجاری و اقتصادی سفارت در شهر مسقط عمان برگزار شد، سفیر ایران در این کشور عربی ضمن خوش آمدگویی و ابراز خوشحالی و مسرت از دیدار با چنین جمع فعال و با انگیزه‌ای اظهار کرد: ما در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی با عمان نداریم که بارزترین نشانه آن سفر آسان چنین جمعی به عمان و برگزاری این نشست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشانه دیگر آنکه در حال حاضر کمیته نظامی مشترک ما در عمان حضور دارد و در روز‌های آینده مانور مشترک برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری شاهرودی ادامه داد: هم‌زمان قائم مقام وزیر کشاورزی عمان هم در ایران است و قرارداد‌هایی نیز به خصوص در زمینه شیلات امضا خواهد شد. فلذا ما غیر از قرابت‌های فرهنگی و همسایگی از یک روابط مطلوب و پایداری نیز با عمان برخورداریم. سفارت ظرف دو سال اخیر بسیار تلاش کرده تا تسهیلات قابل توجهی را در زمینه رفت و آمد هم‌وطنان ایرانی فراهم کند که نتیجه آن این شده که برخلاف گذشته که گرفتن ویزا چند ماه طول می‌کشید آن‌هم با هزینه بسیار بالا، الان دریافت روادید در فرودگاه با هزینه بسیار اندک نسبت به قبل میسر است و از طرفی روادید عمانی‌ها را نیز برداشته‌ایم یعنی عمانی‌ها برای رفتن به ایران دیگر نیاز به اخذ روادید ندارند و این بدین معناست که رفت و آمد آن‌ها هم بسیار تسهیل شده و کار با آن‌ها بسیار راحت‌تر شده که این امر برای رونق کسب و کار بسیار مفید است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از اقدامات دیگری که برای تسهیل رفت و آمد ایرانیان انجام داده‌ایم، افزایش پرواز‌ها از ۲۰ پرواز به ۴۸ پرواز در هفته بوده و خطوط کشتیرانی نیز افزایش یافته به طوری که ظرف دو هفته آینده یک خط کشتیرانی دیگر نیز شروع بکار خواهد کرد. نکته دیگر آن است که به عمان باید به عنوان یک بازار ۵۰۰ میلیونی نگریست نه یک بازار ۵ میلیونی چرا که از طریق این کشور می‌توان حتی تا آفریقای جنوبی نیز به راحتی کالا صادر کرد.

سفیر ایران در مسقط در ادامه به حجم تجارت با عمان اشاره کرد و افزود: حجم تجارت ما در ۱۱ ماهه سال ۹۷، ۷۰۰ میلیون دلار بوده که از این میزان ۲۵۰ میلیون دلار ارزش واردات ایران از عمان بوده و ۲۸۱ میلیون دلار تبادل تجاری به نفع ایران بوده و برآورد ما این است که این مقدار در آینده نزدیک به یک میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

در ادامه این نشست سفیر ایران به اتفاق عبدالخانی رایزن تجاری و بازرگانی سفارت به پرسش‌های متعدد حاضرین در زمینه‌های مختلف پاسخ دادند.

بنا بر اعلام سفارت ایران در عمان، هیأت مزبور به لحاظ تعداد بزرگترین هیأت تجاری ایرانی بوده که ظرف دو سال گذشته به عمان سفر کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌ها - شنبه ۲۶ اسفند

چشم انداز ایران ۱۴۰۳، فرش قرمز عمان برای توافق ایران و عمان، یارانه‌های مضاعف در سال ۱۴۰۳، نوروز به تهران رسید از عناوین امروز روزنامه‌های کشورمان است.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ایران اکسپو
  • نمایشگاه ایران اکسپو با حضور ۳ هزار تاجر خارجی برگزار می شود
  • نشست مشترک روسای کل گمرکات ایران و ترکیه برگزار شد
  • اجرای مانور مشترک دستگاه‌ها برای استقبال از مهمانان نوروزی
  • وزیر دفاع یمن: قواعد جدید درگیری با آمریکا و انگلیس را وضع کرده‌ایم
  • روان‌سازی مبادلات تجاری بین تهران و آنکارا
  • بازگشایی مرز تجاری مهران
  • مرز تجاری مهران باز شد
  • روایت رسانه‌ها از رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - شنبه ۲۶ اسفند