Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@14:35:47 GMT

دستگیری 183 متخلف محیط‌زیستی در سال 1397

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۵۷۸۱

دستگیری 183 متخلف محیط‌زیستی در سال 1397

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان قزوین اعلام کرد: در طول سال 97 مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان قزوین موفق به دستگیری تعداد 183 نفر از متخلفین زیست‌محیطی و تشکیل 170 فقره پرونده تخلف و معرفی متهمین به حوزه‌های قضایی استان جهت برخورد قانونی شدند.

به گزارش ایسنا، مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان قزوین اظهار کرد: در طول سال 97 مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان قزوین در اجرای قوانین و مقررات حفاظت و بهسازی و شکار و صید غیرمجاز و پایش از محیط‌های طبیعی و انسانی جهت حفاظت از محیط‌زیست و انفال الهی به‌صورت شبانه‌روزی و با تلاش‌های فراوان موفق به دستگیری تعداد 183 نفر از متخلفین زیست‌محیطی و تشکیل 170 فقره پرونده تخلف و معرفی متهمین به حوزه‌های قضایی استان جهت برخورد قانونی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهری اضافه کرد: از تعداد 170 پرونده تشکیل‌شده تعداد 105 فقره مربوط به تخلفات شکار و صید و تعداد 65 فقره مرتبط با آلودگی و تخریب محیط‌زیست بوده که به حوزه قضایی ارسال‌شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان قزوین شکار غیرمجاز پرندگان با 138 قطعه، شکار غیرمجاز پستانداران با 28 رأس، زنده‌گیری پرندگان با 14 قطعه، زنده‌‎گیری پستانداران با یک رأس، زنده‌گیری غیرمجاز خزندگان با 4000 عدد، شروع به شکار با 29 مورد، نگهداری و خریدوفروش حیات‌وحش زنده و غیرزنده با 92 قطعه، تعلیف غیرمجاز دام با 18 مورد و آلودگی‌های محیط‌زیست با 33 مورد را ازجمله تخلفات در حوزه شکار و صید اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در این مدت از متخلفان تعداد 59 قبضه اسلحه شکاری مجاز، 45 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، دو قبضه اسلحه جنگی و 281 مورد ادوات شکار و صید کشف و ضبط‌شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان قزوین گفت: در طول سال گذشته بیش از 4280 نفر ساعت آموزش جوامع هدف در قالب طرح یک ساعت با محیط‌بان توسط محیط‌بانان استان در مناطق مختلف صورت گرفت.

طاهری در پایان یادآور شد: از دیگر فعالیت‌های یگان حفاظت محیط‌زیست استان می‌توان به مهار 11 فقره آتش‌سوزی که در مناطق مختلف استان صورت گرفته بود اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت

 علی سالاروند مدیرکل به همراه محسن امیری رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش حفاظت محیط زیست استان در سفر یک روزه به شهرستان بروجرد، پیگیری‌های لازم را برای انتخاب محلی مناسب برای ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی (موزه حیات‌وحش) انجام دادند و با توجه به الزامات و شرایط مربوطه، جانمایی محل ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در ورودی باغ پرندگان فدک شهرستان بروجرد که یکی از پر بازدیدترین مکان‌های گردشگری این شهرستان می‌باشد، صورت پذیرفت و طبق قول شهردار پرتلاش بروجرد، بهره‌برداری این محل برای استفاده عموم، ظرف دو الی سه ماه آینده انجام خواهد شد.

سالاروند در این خصوص اظهار داشت؛ موزه‌های تاریخ طبیعی و تنوع زیستی که از جمله مکان‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و نمایشگاهی هستند که می‌توانند در شناساندن هر چه بیشتر زیست بوم‌ها و تنوع زیستی سرزمین‌ها و معرفی گونه‌های گیاهی و جانوری بومی هر منطقه نقش مهمی ایفا کنند و موزه‌ها نقش مهمی در آموزش و ارتقاء فرهنگ حفاظت و حراست از مواهب زیستی خدادادی در هر سرزمین را دارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با موفق برشمردن ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در محل قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد که صرفا در ایام عید نوروز ۱۴۰۳ با بیش از ۲۵ هزار گردشگر توانسته است آمار بی نظیری از استقبال مردم را نشان دهد گفت؛ با جانمایی موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد در محل باغ فدک می‌توان شاهد استقبال بی‌نظیر عموم از این ظرفیت مهم بود.

سالاروند در پایان ضمن بازدید از باغ پرندگان فدک بروجرد، نکات زیست محیطی لازم را در خصوص لزوم ایجاد شرایط زیستی مناسب برای گونه‌های موجود در این باغ به مسئولین مجموعه یادآور شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی به محیط زیست خراسان رضوی
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب