Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@17:43:51 GMT

جابه‌جایی کالا در استان سمنان ۳ درصد رشد داشت

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۵۹۴۸

جابه‌جایی کالا در استان سمنان ۳ درصد رشد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، مجید عرفانی تبار ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل راهداری و خدمات جاده‌ای استان سمنان بابیان اینکه طی یک سال گذشته ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از این خطه به سیار استان‌های مختلف کشور جابه‌جاشده است، ابراز داشت: این میزان به نسبت مدت مشابه سال قبل آن رشد سه درصد را نشان می‌دهد

وی اضافه کرد: گچ، سیمان، خاک معدنی، نمک، کنجاله، گندم، سنگ گچ و انواع شمش به ترتیب فراوانی کالاهای جابه‌جاشده از مبدأ استان به سایر نقاط را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از فعالیت ۸۳ شرکت حمل‌ونقل جاده‌ای در این خطه خبر داد و ابراز داشت: چهار هزار و ۶۰۰ راننده در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در استان سمنان فعالیت دارند که عمدتاً در بخش جابه‌جایی کالا هستند.

عرفانی تبار بابیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع ناوگان باری در حوزه حمل‌ونقل کالا استان سمنان فعال است، تصریح کرد: متوسط عمر این ناوگان ۲۱ سال محسوب می‌شود که تلاش برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در شرکت‌های حمل‌ونقل می‌کوشیم تا بهترین خدمات برای مردم ارائه شود و از هم استانی‌ها نیز انتظار می‌رود برای انتقال کالا حتماً از شرکت‌های معتبر و فعال در این زمینه کمک بخواهند.

کد خبر 4593585

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کالاهای اساسی سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور

تین نیوز شهاب خدامرادی* :

به تعبیر برخی فعالان حوزه حمل ونقل، ایران کشوری است که در چهارراه حمل ونقل بین المللی قرار دارد و دارای بیش از 20 هزارکیلومتر مسیرهای آزادراهی و بزرگراهی بین شهری است که پایش تمامی این مسیرها همواره یکی از دغدغه های اصلی دستگاه های ذی ربط به شمار می رود.

​به گزارش تین نیوز به نقل از ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی ، حمل و نقل پ نکته قابل تأمل دیگر در خصوص ایران، عبور دو کریدور تجاری بین المللی شمال-جنوب و شرق-غرب بر جذابیت های ترانزیت از خاک ایران افزوده است. براساس سالنامه آماری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سالانه بیش از 7 میلیون تن بار از طریق جاده ای در کشور ترانزیت می شود. این بارها با بیش از 300 هزار سفر در سال و متوسط پیمایش بیش از 1200 کیلومتر در شبکه حمل ونقل جاده ای کشور ترانزیت شده است.

ترانزیت عبارت است از انتقال کالایی گمرک نشده از یک گمرک به گمرکی دیگر که تحت نظارت گمرک صورت می گیرد و در بین کشورهای مختلف بسیار رقابتی است و هر کشوری در تلاش است تا برای پیروزی و موفقیت در بازارهای بین المللی، قیمت ترانزیتی کالا را به صورت رقابتی تعیین کند.

اگر کشوری بتواند از مزیت های رقابتی و توانایی هایش در زمینه ترانزیت به خوبی بهره برداری کند، می تواند سود خوبی را به چرخه اقتصادی خود وارد کند. همچنین زمان عبور کالا و قابلیت اطمینان نیز از جمله سایر شاخص های تأثیرگذار در بحث ترانزیت است.

تمامی این مسائل، نشان از وجود ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل ونقل ترانزیت جاده ای دارد اما در کنار آن مسائلی نظیر توقف های متعدد و طولانی مدت، تأمین امنیت رانندگان و ناوگان، عدم نظارت بر میزان مصرف سوخت و قاچاق آن، عدم امکان پایش مسیر و مسافت پیموده شده توسط ناوگان، کمبود تیرپارک و ... ازجمله معضلات ترانزیت و حمل ونقل بین المللی است.

یکی از چالش های پیش روی نهادهای ذی نفع حوزه ترانزیت بین­المللی، عدم اطلاع از وضعیت و موقعیت ناوگان در شبکه حمل ونقل جاده ای کشور و میزان مسافت دقیق پیموده شده توسط این ناوگان است. درنتیجه عوارض جاده ای و سوخت متناسب با تردد ناوگان مذکور اخذ نشده و کشور متحمل زیان­های فراوان در این حوزه شده است.

اجرای پروژه پایش ناوگان حمل و نقل بین المللی و ترانزیت به کمک فناوری های ارتباطات برد کوتاه اختصاصی (DSRC) شامل شناسایی فرکانس رادیویی (RFID)، عوارض ویدیویی شامل پلاک خوان خودکار (ANPR)، توزین در حین حرکت (WIM)، داده­های ثبت­ شده شبکه تلفن­ های همراه (BTS) و ... منافع زیادی از جمله پایش سراسری ناوگان، دریافت عوارض پیمایش ناوگان، پایش فعالیت ها و تخلفات ناوگان، جلوگیری از قاچاق و واردات محموله های ممنوعه و ... در بر دارد.

 

*رییس گروه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری های فضای و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان
  • جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲