Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیف الله سعدالدین، از زمره یک درصد دانشمندان برتر و نخبگان علمی جهان، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شرکت های دانش بنیان فضاها و زیرساخت های مطلوبی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی به ویژه قشر فعال در زمینه پژوهش های کاربردی در دانشگاه ها و در نتیجه توسعه اقتصاد دانش بنیان فراهم می کنند.
وی بیان کرد: تولیدات دانش فنی شرکت های دانش بنیان از جمله ظرفیت های توسعه پایدار هر کشوری از جمله ایران است دارای تعداد قابل توجه دانش آموختگان دانشگاهی و پژوهشگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان ادامه داد: شرکت های دانش بنیان زیرساخت های مورد نیاز را برای تولید دانش فنی و بومی سازی آن مهیا می کنند که با بهره گیری از این مساله می تواند به سمت صادرات دانش به کشورهای دیگر اقدام کرد.
استاد تمام دانشگاه سمنان با اشاره به سودآوری بالای صادرات دانش فنی، خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد و فضای بین المللی حول محصولات دانش محور می چرخد و به دلیل کیفیت بالا و قابلیت به روزرسانی این تولیدات علاقه مندان کثیری دارد.
وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان ایران نیازمند حمایت مسوولان برای تولید محصولات دانش محور با کیفیت و رقابت پذیر هستند، تاکید کرد: دانش تولیدی مناسب بازار، کاربردی و قابل به روزرسانی مقدمه داشتن جایگاه خاص این شرکت ها در اقتصاد بین المللی است.

** تولید دانش فنی ابزاری برای بی نیازی از درآمدهای نفتی
سعدالدین با اشاره به ارکان اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: دانش فنی ابزاری برای بی نیازکردن اقتصاد کشور از درآمدهای نفتی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی به ضرورت به کارگیری دانش روز و روش های جدید در تولید برای کاهش هزینه ها و ارتقای رقابت پذیری با تولیدات خارجی تاکید و تصریح کرد: دانش فنی باید با راهکارهای مختلف برنامه ریزان کشور کاربردی شود و در مسیر کمک به تولید قرار گیرد.
این دانشمند برتر جهان گفت: گام برداشتن در مسیر اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دانش بنیان، تولید ثروت را برای کشور به همراه دارد.

** روان سازی و وضع قوانین جدید در فضای کسب و کار دانش بنیان
استاد تمام دانشگاه سمنان گفت: اقتصاد کشور که برمبنای درآمدهای فروش نفت برنامه ریزی می شود، توجهی به تولیدات دانش بنیان ندارد که این مساله باید اصلاح شود.
این دانشمند جهانی خاطرنشان کرد: رویکردها و حتی قوانین جاری از اقتصاد تک محوری و وابسته به نفت به سمت اقتصاد دانش بنیان تغییر کند.
وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد نیاز به روان سازی قوانین در فضای کسب و کار شرکت های دانش بنیان احساس می شود، افزود: چه بسا کشور، نیاز به وضع قوانین جدیدی برای مرتفع سازی مسائل با هدف توسعه کسب و کارهای دانش بنیان دارد.
پرفسور سیف الله سعدالدین به همراه 2 استاد تمام دانشگاه سمنان، در زمره یک درصد دانشمندان برتر و نخبگان علمی جهان محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است.
9891/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اشتغال جهان رهبر معظم انقلاب فناوری کسب و کار 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور ظهر پنجشنبه در نشست استاندار با شرکت‌های دانش بنیان استان گفت: پیش بینی می‌شود شمار محصولات دانشمندان در سال جاری ۱۵۰۰ کالا افزایش شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۵۶ قلم کالای دانش بنیان در استان تولید شد، گفت: پیش بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۱۵۰۰ فقره برسد.

نخبگان زنجیره توسعه مازندران هستند

استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه معیار ارزیابی مدیران و ارزیابی آنان استفاده از رفیت‌های نخبگان و دانش بنیانی است، گفت نخبگان زنجیره توسعه مازندران به شمار می‌روند.

یوسف نوری در جلسه با جامعه نخبگان ا بیان اینکه امروز اسیر مدیریت‌های فرسایشی هستیم تصریح کرد دستگاه‌های اجرایی باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند.

وی با عنوان اینکه دانش پژوهان جوان و نخبگان باید مورد حمایت قرار گیرند تصریح کرده نخبگان محرک جامعه برای رسیدن به خودکفایی و قله دانایی است.

در این نشست فعالان شرکت‌های دانش بنیان در استان به بیان مسائل و انتظارات فراروی پرداختند.

کد خبر 6088520

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند