Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیرماه سال گذشته آخرین نشست خبری سخنگوی دولت حسن روحانی با رسانه‌ها برگزار شد و مرداد ماه هم محمدباقر نوبخت از سخنگویی دولت روحانی استعفا کرد و پس از آن تا کنون دیگر کسی به عنوان جانشین وی معرفی نشد. آن هم درست در روزهایی که دولت حسن روحانی هم آماج حمله‌های فراونی از سوی منتقدان بود و هم در عرصه داخلی و خارجی اتفاقات مهمی افتاد که به نظر می‌رسید باید به صورت رسمی از موضع دولت حسن روحانی آگاهی پیدا می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همچنان یکی از پست‌های سنتی دولت روحانی خالی است.


منتقدان دولت حسن روحانی همین مسئله نداشتن سخنگو را هم به یکی از محورهای حمله‌های خود به حسن روحانی تبدیل کرده‌اند و می‌گویند «دولت یا حرفی برای گفتن با مردم ندارد» و یا «دولت پاسخگو نیست». این گروه معتقدند خالی بودن کرسی سخنگویی دولت موجب شده تا هر وزارت‌خانه‌ای به نوبه‌ای و با دیدگاه و احیانا منافع خود اخبار مربوط به حوزه دولت را منتشر کند و به این ترتیب یکپارچگی در زمینه موضع دولت در برخی رویدادها احساس نمی‌شود. از سوی دیگر و از آنجایی که در یکی دو سال گذشته به دلیل چالش‌های اقتصادی زیاد کشور افکار عمومی به شدت حساس شده‌اند لزوم اقناع مردم در خصوص چالش‌های پیش‌رو دیده می‌شود و دولت از انجام این کار شانه خالی می‌کند و این امر بر نارضایتی عمومی می‌افزاید.


از سوی دیگر اما برخی دیگر بر این عقیده‌اند که جایگاه سخنگویی دولت یک جایگاه سنتی است و در دنیای رسانه‌ای امروز که سیاستمداران با ابزارهای ارتباطی جدید بی‌واسطه با مردم در ارتباط هستند دیگر نیازی به استفاده از این جایگاه نیست. این گروه معتقدند یا برداشتن این عنوان هم فرصت برای هر نهاد دولتی باز می شود تا بهتر خدمات و اقدامات خود را برای مردم شرح دهد و هم اینکه به دلیل گسترش جریان‌های خبری در کشور دیگر همه مردم از چند و چون همه اخبار مطلع هستند.


نظر شما در این باره چیست؟
شما حذف کرسی سخنگویی در کابینه حسن روحانی را ذیل کدام‌یک از موارد زیر دسته بندی می‌کنید؟
آیا دولت حسن روحانی علاقه‌ای به پاسخگویی به مردم ندارد؟
آیا دولت حرفی برای گفتن با مردم ندارد؟
یا اینکه برعکس این دیدگاه شما موافق حذف این کرسی و پیگیری روند فعلی در خبررسانی و پاسخگویی دولت هستید؟

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسن روحانی دولت تدبیر و امید محمدباقر نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کشتارگاه دامی نیازی به حدفاصل با یکدیگر ندارند

مجتبی نوروزی رئیس  سازمان دامپزشکی در نشست خبری امروز با اشاره به تسهیل صدور مجوز واحدهای دامداری و مرغداری گفت: طبق مطالعه و استفاده از تجربه پنج کشور مهم و پیشرو در حوزه دام فواصل حرایم بهداشتی جدید تعیین شده است.

به گفته او، با توجه به اخذ نظر انجمن‌ها، وزارتخانه‌های مربوط و نهادهای حاکمیتی جمع بندی شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

نوروزی ادامه داد: نگهداری و پرورش هر نوع حیوان اهلی در محدوده روستاها بلامانع بوده و مستلزم اخذ مجوز نیست. البته به این معنی نیست که نظارت بهداشتی بر دام روستایی انجام نمی‌شود بلکه انجام واکسیناسیون، سمپاشی و فعالیت‌های ترویجی انجام می‌شود.

به گفته او، استقرار امکان دامی و صنایع وابسته به دام با سکونتگاه‌ها، پارک‌های ملی، تالاب ها، دریاچه‌ها، اثر طبیعی ملی، پناهگاه‌های حیات وحش، قنوات نیاز به استعلام از سازمان محیط ملی حفاظت محیط زیست است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به حساسیت مراکز نگهداری و پرورش مرغ لاین در امنیت غذایی هیچ گونه تخفیف و تعدیلی در حرایم قبلی قائل نشدیم.

او درباره نزدیکی استقرار واحدهای دامی و صنایع وابسته به جاده و فرودگاه ها افزود: الزام رعایت حریم بین واحدهای دامی با این مرکز از سوی وزارت راه و شهرسازی تعیین می‌شود و از حوزه مسئولیت سازمان نظامپزشکی کشور خارج است.

نوروزی با بیان اینکه این کمیته‌های فنی ۵ عضو دارد، گفت: کمیته‌های فنی استان‌ها می‌توانند با توجه به شرایط با ۵۰ درصد تخفیف درباره الزامات حریم‌ها و فواصل برای واحدهای دامی و صنایع وابسته به آنها را اتخاذ و اجرا کنند.

معاون وزیر جهاد افزود: حرایم و فواصل مرغداری‌ها تغییری نداشته و بر اساس روال گذشته است، همچنین حریم بهداشتی پرورش دام با سایر فعالیت‌ها برمبنای ظرفیت واحد، نحوه بهره برداری در کمیته فنی هر استان تعیین تکلیف می‌شود و این کمیته‌ها اجازه دارند تا ۳۰ درصد تخفیف را اعمال کنند.

نوروزی گفت: فاصله بهداشتی در صنایع وابسته به دام که از یک جنس هستند، صفر می شود و هیچ فاصله‌ ای در نظر گرفته نشده است. به عنوان مثال دو کشتارگاه دامی یا مراکز صنایع فرآوری می‌توانند در کنار هم ایجاد شوند اما در مراکز تولیدی مانند مرغداری‌ ها فاصله باید رعایت شود.

واردات دام از هند و پاکستان در حال انجام است

این مقام مسئول در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به شرایط واردات گوشت قرمز و دام گفت: روسیه، گرجستان، قزاقستان، اروگوئه، استرالیا، نیوزلند، از جمله کشورهایی هستند که واردات دام  و گوشت قرمز از آنها مشکلی ندارد.

به گفته او، اجازه واردات برخی از کشتارگاه‌های هند و پاکستان صادر شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور  ادامه داد: در حال حاضر واردات دام از هند و پاکستان نیز انجام می‌شود اما در استان سیستان و بلوچستان قرنطینه و در همانجا سمپاشی شناسنامه‌دار انجام می‌شود و بعد از آنجا همانجا ذبح یا پرورش داده می‌شوند.

نوروزی افزود: درصورتی که برزیل نیز مستندات لازم را ارائه دهد شرایط واردات دام زنده از این کشور فراهم می شود.

او درباره سرانه محصولات گوشت قرمز در کشور گفت: سال گذشته سرانه مصرف گوشت قرمز به ازای هر نفر ۷ کیلوگرم بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ خود کاهش یافته است. هرچند این رقم با مصرف گوشت سفید جبران شده است.

بیماری تب برفکی کنترل شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضعیت بیماری تب برفکی در کشور افزود: این بیماری از سال گذشته افزایش معناداری در کشور نداشته به طوریکه هم اکنون در سیستان و بلوچستان صفر است.

نوروزی گفت: در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی مواردی از این بیماری به دلیل ترانزیت در مرزهای شمال غرب و غرب کشور وجود داشت به همین دلیل ترانزیت دام از کشور ممنوع شد و اکنون با واکسیناسیون صورت گرفته سطح ایمنی مناسبی داریم.

او درباره آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو گفت: بنابر آخرین آمار با شروع فصل گرما و فعالیت کنه ها ۳ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

نوروزی ادامه داد: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما توصیه می شود که افراد و دامداران هشدارهای دامپزشکی را جدی بگیرند.

معاون وزیر جهاد گفت: بنابر آمار شیوع بیماری تب کریمه کنگو نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش یافته که این امر نشان می دهد اقدامات آموزشی دامپزشکی به موقع بوده است. اما بدلیل بارش های اخیر در مناطق جنوبی، امکان تکثیر ویروس بواسطه احتمال افزایش جمعیت کنه ها وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • ۲ کشتارگاه دامی نیازی به حدفاصل با یکدیگر ندارند
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • شاخص های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب تر از ۳ سال اول دولت روحانی است /سندچشم انداز ۲۰ ساله ایران ناکام بود