Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@11:27:34 GMT

ادعاهای بی‌اساس عادل الجبیر علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۶۴۵۴

وزیر مشاور عربستان در امور خارجه با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت که با شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با ایران گفت‌وگو کرده است.

عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه که ریاست هیأت سعودی در سمینار "روسی - عربی" را برعهده دارد، در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با حمایت ایران از انصارالله یمن، با طرف روسی گفت‌وگو داشته‌اید؟ اعلام کرد: خیر به جزئیات نپرداختیم اما با اعضای شورای امنیت در رابطه با این موضوع بحث و گفت‌وگو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شد: ایران به حوثی ها موشک بالستیک می‌دهد و حوثی ها از این موشک‌ها علیه مردم یمن و عربستان استفاده می‌کنند. این مساله در تضاد با قوانین بین‌المللی است و جامعه بین‌المللی این مساله را می‌داند.

الجبیر در رابطه با برگزاری اولین نشست پارلمانی دولت مستعفی یمن بعد از چهار سال وقفه، گفت: ما از هر مسأله‌ای که یمن را به اوضاع قبل از کودتای حوثی های مورد حمایت ایران بازگرداند، حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، ادعای حمایت موشکی و تسلیحاتی ایران از انصارالله یمن در حالی مطرح می‌شود که بهرام قاسمی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه کشورمان پیش از این اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد؛ در غیر این صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آن‌که در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز پیش از این تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران هیچ موشکی به یمن نداده است، یمنی‌ها در زمان علی عبدالله صالح و منصور هادی و حتی قبل‌تر توسط اردوگاه‌های شرق عمدتاً تسلیح می‌شدند، ما از این نگران نیستیم که مردم دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران سلاح به عراق، سوریه یا لبنان داده است. به آنها سلاح داده‌ایم تا در مقابل داعش و تروریست‌ها ایستادگی کنند. به یمن کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی می‌کنیم ولی موشک را ایران به آن‌ها نداده است و یمنی‌ها نیازی به آن ندارند چرا که با امکاناتی که در اختیار دارند توانسته‌اند در مقابل سعودی‌ها ایستادگی کنند و با همین امکانات پیروز خواهند شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: امور خارجه جمهوری اسلامی شورای امنیت سازمان ملل ایران شورای امنیت یمن جامعه دولت وزارت خارجه تجاوز مقام معظم رهبری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران سوریه لبنان امور خارجه ایران جمهوری اسلامی ایران شورای امنیت سازمان ملل عربستان عادل الجبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین کنعانی تصریح کرد نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899054

دیگر خبرها

  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • تل آویو دلیلی برای اثبات ادعاهای خود درباره آنروا ندارد
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند
  • باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران