Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا ) در بازدید از کلاس های درس آق قلا، با دانش آموزان سیل زده این شهرستان دیدار و آنان را به تلاش بیشتر برای علم آموزی فراخواند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدضیا هاشمی در ادامه سفر یک روزه به مناطق سیل زده گلستان امروز چهارشنبه در دبستان میرداماد و حاج اورکت آق قلا حضور یافت و با دانش آموزان گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی در این دیدار با حضور در چند کلاس درس، نظرات دانش آموزان در موضوعات گوناگون از جمله عوامل بروز سیل را جویا شد.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این دیدار گفت: سیل اخیر موجب وارد آمدن خسارت به 344 مدرسه استان شد که از این تعداد، 24 مدرسه تخریبی و نیازمند بازسازی است.
احسان گوهری راد اظهار داشت: پس از بازگشایی مدارس مناطق سیل زده، هنوز برخی از دانش آموزان فرصت حضور در کلاس های درس را پیدا نکرده اند و روزانه حدود 70 نفر غیبت می کنند.
وی بیان کرد: شتاب در پاکسازی مناطق سیل زده و فراهم شدن زمینه آسودگی خاطر دانش آموزان از همکاری برای تخلیه گل و لای منازل، مشکل غیبت آنان را از کلاس های درس برطرف خواهد کرد.
مدیرعامل ایرنا که پیش از این از مناطق سیلزده خوزستان و لرستان دیدن کرده است، شب گذشته در راس هیاتی از مسئولان ایرنا و موسسه مطبوعاتی ایران به گرگان سفر کرد .
هدف این سفر، بازدید از مناطق سیلزده و بررسی روند اطلاع رسانی از آن، تقویت هماهنگی ها در این زمینه، گفت وگو با مسئولان استانی و تقدیر از خبرنگاران، مدیران و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان گلستان به دلیل فعالیت موثر در پوشش رخدادهای سیل اخیر در این استان است.
3091/1648

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مدارس سفر مديرعامل ايرنا سيل 98 گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در فیروزه
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان خوی
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان گناوه به صدا درآمد
  • زنگ سلامت در مدارس شهرستان بن به صدا درآمد
  • جمع‌آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه
  • جمع آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه ۱۴۰۳