Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@18:08:17 GMT

انتقاد بانک جهانی از رژیم صهیونیستی به دلیل تحریم فلسطین

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۶۵۸۳

انتقاد بانک جهانی از رژیم صهیونیستی به دلیل تحریم فلسطین

بانک جهانی از رژیم صهیونیستی خواست محدودیتهای واردات کالاهایی را که کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی دارند،به قلمرو های فلسطین بردارد. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ اقتصادی صنعت و تجارت پول | ارز | بانک نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، بانک جهانی از رژیم صهیونیستی خواست محدودیتهای واردات  کالایی های را که کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی دارند،به قلمرو های فلسطین  بردارد و اعلام کرد این محدودیتها به اقتصاد فلسطین ضربه می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آنا بیرد مدیر بخش غزه و کرانه باختری در بانک جهانی گفت:« سیستم فعلی تداوم رشد اقتصادی در قلمروی فلسطینی‌ها را محدود می کندو  به شدت نیاز است اعمال این محدودیت ها مورد بررسی قرار گیرند».

 گزارش بانک جهانی به نهادهای ارائه می‌شود که به فلسطینی ها کمک می کنند. قرار است آنها در 30 آوریل در بروکسل دور هم جمع شوند .اقتصاد فلسطین سال گذشته هیچ رشدی نداشت. رشد اقتصادی غزه 7 درصد کاهش یافت و کرانه باختری هم رشدی منفی داشت.

 رژیم صهیونیستی اعلام کرده محدودیت‌هایی  لازم است تا جلوی ورود کالایی های را که برای ساخت سلاح و سایر تاسیسات تروریستی به کار می روند گرفته شود. برداشتن محدودیت واردات کالاهایی که مصرف معمول و نظامی دارند، می‌تواند باعث 6 درصد رشد اقتصادی در کرانه باختری و 11 درصد رشد در غزه تا 2025 شود.

  بانک جهانی در مورد تصاحب درآمد مالیاتی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.رژیم صهیونیستی اخیرا 138 میلیون دلار از این پول را برای جبران پرداخت دولت فلسطین به زندانیان امنیتی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند یا خانواده فلسطینی هایی که در حمله به این رژیم کشته شده بودند ،کم کرده است.

   در مقابل مقامات فلسطین از قبول باقی مالیات خودداری کردند و حالا مجبورند حقوق خدمات اجتماعی را کاهش دهند، در حالی که به مبلغ پرداختی به خانواده شهیدانشان دست نمی زنند. با اینکار اقتصاد فلسطین با یک شوک مالی شدید مواجه شده است.

صندوق بین المللی پول: جنگ تجاری به اقتصاد جهان ضربه می زندصندوق بین‌المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهان را کاهش داد

 انتهای پیام/75

R7586/P/S7,78,79,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار

مهدی منصوری بی دکانی، استاد اقتصاد و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اثرات تغییرات نرخ ارز گفت: دولت ارز مورد نیاز واردات را بر اساس نرخ نیما تأمین می‌کند؛ بنابراین نباید اثر تغییرات نرخ ارز در بازار غیر رسمی را روی کالاها مشاهده کنیم؛ اما به علت وجود اقتصاد سایه قیمت کالاها در اثر نوسان بازار آزاد تغییر می‌کنند.

وی افزود: اقتصاد سایه نظمی بیمارگونه است که باعث اعوجاج‌هایی در اقتصاد واقعی می‌شود و علل آن را می‌توان در بهرمندی فعالیت کنشگرهای خارج از بخش رسمی و در حقیقت در فساد سیستمی جست‌وجو کرد. فعالیت این کنشگران می‌تواند مؤثر از کیفیت حکمرانی و اثرپذیری از آن باشد.

منصوری بی دکانی اظهار داشت: سامانه جامع تجارت باید بازنگری شود تا رصد کالا و ارز به معنای واقعی صورت بگیرد؛ بنابراین ارز به نرخ نیما به واردکنندگان داده می‌شود؛ اما به علت اینکه در بخش نظارت با فساد مواجه هستیم قیمت کالاها افزایش می‌یابد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: اگر حوزه نظارت به سمت هوشمندی نرود تمامی تلاش‌ها برای توسعه اقتصادی نتیجه‌ای نخواهد داد؛ در نتیجه باید سامانه‎‌هایی را ایجاد کنیم تا رصد ارز و کالا به خوبی صورت بگیرد یعنی مسیر قیمت گذاری شفاف شود در این صورت انتظارات اثر منفی روی قیمت‌ها نمی‌گذارد.

وی افزود: اجرای سیاست تثبیت به درستی از سمت رئیس کل بانک مرکزی اتخاذ شد؛ چون یکی از راه‌های گریز از مشکلات ارزی فاصله گرفتن از سیاست‌های صندوق بین المللی پول است که از اسفند ۱۴۰۱ تا به امروز شاهد سیاست گذاری صحیح فرزین در این حوزه هستیم.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به این موضوع که اگر نرخ ارز در برخی از مواقع از سیاست تثبیت تبعیت نکرده دلیل آن شوک‌های احساسی است، تاکید کرد: شوک‌های احساسی باعث شکستن مقاومت در تحلیل تکنیکال می‌شود؛ بنابراین سیاست‌گذاری نرخ ارز در شرایط فعلی درست است و این افزایش به علت سیاست‌گذاری‌های غلط سال‌های گذشته و مسائل سیاسی و جهانی است.

منصوری بی دکانی در پایان بیان کرد: حمله به کنسولگری ایران نیز در التهابات بازار ارز نقش داشته؛ اما با مدیریت فعلی بانک مرکزی و افزایش ثبات ارزی در آینده به اصلاح نرخ نزدیک خواهیم شد.

کد خبر 6085068 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • جزئیات معامله۶هزار میلیاردی سرخآبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار