Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: نماز و ترویج فرهنگ نماز اثرگذار و بیمه‌کننده نسل جوان و سایر اقشار مختلف در برابر هجمه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام «الله نور کریمی تبار»، ظهر امروز (28 فروردین) در نشست شورای نماز استان ایلام، اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه، یکی از برکات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز تلاش در راستای ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی است، یادآور شد: خوشبختانه در استان ایلام در زمینه فرهنگ نماز، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی وجود دارد که باید موردتوجه دستگاه‌های مرتبط و نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

 

امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در یک تهاجم گسترده فرهنگی برای سقوط ارزش‌ها و باروهای دینی در بین نسل جوان به هر ابزاری متوسل می‌شوند و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این حوزه انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، با تأکید بر اینکه نماز و ترویج فرهنگ نماز اثرگذار و بیمه‌کننده نسل جوان و سایر اقشار مختلف در برابر هجمه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است، گفت: همه ما بر ضرورت‌های ترویج نماز آگاه هستیم اما باید در این زمینه اقدام عملی انجام و شورای اقامه نماز استان برنامه‌ریزی منسجم و هدفمندی انجام دهد.

 

وی، با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های ترویج فرهنگ نماز آموزش با اساس و فلسفه نماز در دوران نوجوانی و کودکی است، تصریح کرد: مشکلاتی در اجرای اقامه نماز در سطح مدارس وجود دارد باید شناسایی و راه‌کارهای برطرف کردن این آسیب‌های باکار کارشناسی مرتفع شود.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار، خاطرنشان کرد: قبل از آغاز سال تحصیلی جدید نشست هماهنگی با آموزش‌وپرورش اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات و دیگر نهادهای مرتبط، تشکیل و در راستای برنامه‌ریزی مدون برای حضور طلاب و روحانیون در سطح مدارس برای اقامه نماز اقدام جدی صورت گیرد.

 

امام‌جمعه ایلام، در پایان با تأکید بر آماده کردن زیرساخت‌ها و فضای لازم در محل پارک‌ها و مراکز تجاری و تفرجگاه‌ها برای اقامه نماز جماعت، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات با توجه به‌قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان و فصل گرم سال، تجهیز و فرشینه کردن و همچنین نظافت نمازخانه‌های پارک‌ها و فضاهای سبز است که شهرداری باید در این زمینه توجه جدی‌تری داشته باشد.

 

گفتنی است، در این نشست هرکدام از مدیران دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی عضو شورای ستاد اقامه نماز استان ایلام در خصوص برنامه‌ها و طرح‌های خود در حوزه ترویج فرهنگ نماز بحث و تبادل‌نظر کردند.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان کمک به سیل زدگان روز جوان سیل سیل خوزستان خبرگزاری شبستان مسابقات قرآن سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خسارت سیل نماز خانه آسیب های اجتماعی نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۰ هزار مترمربعی فضاهای ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۸۰ هزار مترمربعی فضاهای ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، امروز _جمعه، سی‌ویکم فروردین_ در آئین افتتاح چهار چمن مصنوعی در مدارس شهرستان بهمئی، اظهار کرد: با تکمیل این تعداد فضای ورزشی سرانه فضاهای ورزشی در بهمئی ظرف دو سال اخیر از ۵۰ به ۸۰ سانتی متر برای هر دانش‌آموز رسید.

وی با بیان اینکه برای اجرای چهار طرح چمن مصنوعی در شهرستان بهمئی ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است، افزود: با همکاری نوسازی مدارس عملیات ساخت مدرسه دو کلاسه روستای «دره خرزهره» در بخش «ممبی» شهرستان بهمئی نیز در حال انجام است.

سرپرست آموزش پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تأمین هزینه ۱۰ میلیارد ریالی این مدرسه روستایی تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: این مدرسه با زیر بنای ۷۵ متر مربع برای حدود ۱۰۰ دانش‌ آموز با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، خیر مدرسه ساز و آموزش و پرورش استان ساخته می‌شود.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این فضای آموزشی در حال ساخت، سرانه فضاهای آموزشی در بهمئی نسب به گذشته به بیش از ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: در دولت سیزدهم با اضافه شدن ۸۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی مدارس استان، مجموع فضای ورزشی مدارس این استان هم اکنون به بیش از ۱۱۴ هزار متر مربع رسیده‌است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تاکنون در دو مرحله ۵۵ چمن مصنوعی در قالب طرح شهید سلیمانی به بهره‌برداری رسیده است و ۳۰ چمن مصنوعی دیگر در مدارس استان در حال اجرا است.

کد خبر 745954

دیگر خبرها

  • رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است
  • افزایش ۸۰ هزار مترمربعی فضاهای ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • قتل هولناک یک جوان به خاطر کل کل در فضای مجازی