Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@03:57:16 GMT

جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۷۰۳۷

جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه‌(هارنا) برگزار می‌شود. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علی بدرشکوهی ظهر امروز در جلسه هماهنگی جشنواره فرهنگی و ورزشی قره قیه اظهار داشت: برگزاری جشنواره قره‌قیه، به مطالبه عمومی تبدیل شده و ما نیز مصمم به برگزاری این جشنواره هستیم؛ البته با توجه به ناپایداری جوی، ملاحظات هواشناسی نیز باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری این جشنواره نقش بسزایی در ایجاد نشاط اجتماعی دارد و با توجه به اهمیت این موضوع، همه باید تلاش کنیم تا این جشنواره به نحو شایسته‌ای برگزار شود.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به نقش تاثیرگذار برنامه‌های فرهنگی ورزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خاطر نشان کرد: نشاط اجتماعی حاصل از برگزاری این برنامه‌ها، نسخه اولویت‌دار در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

بدر شکوهی عنوان کرد: جشنواره قره قیه  یک حرکت عظیم فرهنگی و ورزشی در شمال غرب کشور  است اما  با توجه به وضع جوی هوا، باید تدابیر لازم برای پیش‌بینی موارد خاص و پیشگیری از بحران‌های احتمالی اندیشیده شود.

رسول خدابخش فرماندار کلیبر نیز در این جلسه اظهار داشت:از دو ماه گذشته، سلسله جلسات‌مان را در خصوص برگزاری جشنواره قره قیه برگزار و زیرساخت‌های جایگاه‌ها را نیز آماده کردیم؛ اما سیلی که در سطح کشور جاری شد، ما را در تنگنا قرار داد و من به عنوان مدیر بحران شهرستان کلیبر، موظف به حفظ جان مردم و حساس بودن در این مقوله هستم.

وی افزود: معتقدیم که جشنواره قره قیه، باید برگزار شود ولی به هر قیمتی به دنبال برگزاری آن نیستیم. در شرایطی که هواشناسی استان، اوضاع منطقه را همراه با رگبار پیش‌بینی کرده، چگونه می‌توانم اجازه برگزاری بدهم، من منتظر پیش‌بینی این اداره کل هستم تا براساس آن تصمیم‌گیری کنیم.

فرماندار کلیبر تصریح کرد: تا دوشنبه هفته آینده، هوا مناسب نیست؛ ولی از روز دوشنبه به بعد، ناپایداری هوا کمتر می‌شود؛ با این حال، تا مشخص شدن پیش‌بینی هواشناسی برای هفته منتهی به روز برگزاری باید صبر کرد.

خدابخش یادآور شد: برگزاری این جشنواره با همکاری همه‌جانبه گروه روستایی و عشایری اداره کل، هیات بازی‌های بومی و محلی و ورزش‌های روستایی، هیات سوارکاری و اداره ورزش و جوانان کلیبر عملیاتی می‌شود.

وی در پایان گفت: تعیین مدیر اجرایی جشنواره در راستای مدیریت بهینه جشنواره خیلی مؤثر است و بدین منظور، اصغر وجودی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کلیبر برای این امر منصوب شده و همچنین پخش زنده این جشنواره از شبکه‌های سراسری و استانی صداوسیما مطالبه مردم کلیبر است.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری «بیشه» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در راستای ثبت جهانی روستای گردشگری «بیشه»، جشنواره «رود و ریل» در این روستای گردشگری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در راستای مقدمات و شاخص‌های ثبت جهانی روستای گردشگری «بیشه» با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عنوان کرد: وجود چشمه‌سارهای پرآب، رودخانه‌های خروشان، آبشار زیبای بیشه و آداب و سنت‌های روستایی و عشایری در کنار راه‌آهن سراسری شمال به جنوب موجب شده تا مسیری زیبا و دیدنی در منطقه گردشگری بیشه ایجاد شود.

حسن‌پور، افزود: اجرای مراسم آئینی دعای باران، موسیقی محلی، شعرخوانی لری، تجلیل از راهبان نمونه و مراسم آئینی رقص لری از جمله برنامه‌های جشنواره فرهنگی رود و ریل است.

بنابراین گزارش، روستای گردشگری «بیشه» در منطقه‌ای به همین نام در کنار راه‌آهن سراسری تهران به جنوب و در ایستگاه راه‌آهن «بیشه» و در هم‌جواری آبشار زیبای «بیشه» در ۶۰ کیلومتری خرم‌آباد قرار گرفته است.

کد خبر 6079653

دیگر خبرها

  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد ۲۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری «بیشه» برگزار می‌شود