Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی کنفرانس ملی "سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت" گفت: ۹۷ مقاله از پژوهشگران داخلی و خارجی به دبیرخانه کنفرانس ملی سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت ارسال شد.

به گزارش ایسنا، مهران تقی‌پور گرجی کلائی، امروز ۲۸ فروردین ماه در اولین کنفرانس ملی "سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت " در دانشگاه بیرجند اظهار کرد: در این کنفرانس ۱۳۰ نفر عضو کمیته علمی و داوران بوده که از دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش یک ساله دانشگاه بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای میزبانی این کنفرانس، افزود: ۹۷ مقاله از پژوهشگران داخلی و خارجی به دبیرخانه کنفرانس ملی سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت ارسال شد که از این تعداد ۱۴ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۵ مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد.

تقی پور با اشاره به اینکه هر مقاله به طور متوسط توسط سه داور داوری خواهد شد، تصریح کرد: عمده مقالات از دانشگاه‌های تهران هستند.

وی با تاکید بر ارتباط دو حوزه سلامت و فناوری، ادامه داد: در این حوزه در عرصه بین‌المللی فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته، اما تا این لحظه در خصوص ارتباط حوزه فناوری اطلاعات و الکترونیک و مراقبت از سلامت کنفرانسی در کشور برگزار نشده بود.

عضو هیئت علمی گروه الکترونیک دانشگاه بیرجند بیان کرد: در حوزه پزشکی برای تجهیزات پزشکی به نوعی از الکترونیک بهره می‌گیرند و با استفاده از تکنیک‌ها ابزار و تجهیزاتی در بستر الکترونیک طراحی و ساخته می‌شوند.

تقی پور ادامه داد: در همین راستا نیاز داشتیم که این فضا برقرار شود تا نیازهای حوزه پزشکی را بشناسیم و توانمندی‌های کشور را در حوزه بستر الکترونیک شناسایی و بتوانیم بین این دو حوزه ارتباط مناسب برقرار کنیم.

وی یادآور شد: تلاش می کنیم با پژوهشگران داخلی و خارجی این حوزه تعامل مستمر و گسترده‌تر داشته و از این پس از تجربیات و دانش آنان بیشتر بهره ببریم.

حامد وحدت نژاد، دبیر علمی این کنفرانس نیز در این مراسم گفت: برگزارکننده اصلی این همایش، دانشگاه بیرجند و دیگر برگزار کننده این همایش، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

وی افزود: اعضای کمیته علمی این همایش از داخل کشور و کشورهایی نظیر برزیل، هند، فرانسه، شیلی، پاکستان، کانادا، نروژ و هلند هستند.

دبیر علمی این کنفرانس اظهار کرد: اعضای کمیته علمی را نیز از دانشگاه‌های معتبر کشور نظیر دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت ایران، شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران و مشهد، فردوسی مشهد، دانشگاه اصفهان و خواجه نصیرالدین طوسی تشکیل می‌دهند.

وحدت نژاد تصریح کرد: این همایش، اولین کنفرانس در حوزه کاربرد کامپیوتر در پزشکی است که در سه محور سیستم و تکنولوژی‌های محاسباتی برای حوزه پزشکی، کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، نرم‌افزارها و ابزارهایی که بر مبنای محاسبات و علم کامپیوتر در حوزه پزشکی کاربرد دارند، برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انجمن علمی نانوفناوری پزشکی ایران، انجمن علمی مدیریت سلامت ایران، انجمن علمی ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران، انجمن علمی مهندسین برق و الکترونیک ایران و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ، حمایت خود را از این همایش اعلام کرده‌اند.

اولین کنفرانس ملی "سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت " از امروز آغاز به کار کرد و تا فردا ۲۹ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر محمد دوستار را به عنوان «سرپرست دانشگاه گیلان» منصوب کرد.

وزیر علوم دراین حکم انتصاب خطاب به محمد دوستار تاکید کرده است: انتظار می‌رود با اتکاء به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمام محورهای سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

دکتر محمد دوستار (زاده رشت_۱۳۵۰) دانش‌آموخته رشته مدیریت و عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با مرتبه دانشیار است که از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استان گیلان، ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دفتر برنامه و بودجه دانشگاه گیلان اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر فرید نجفی رییس سابق دانشگاه گیلان در زمان تصدی این مسوولیت قدردانی کرد.

کد خبر 6079958

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد