Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:00:11 GMT

سقط مبتنی بر جنسیت، مانع از تولد 23 میلیون دختر شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۷۳۸۹

سقط مبتنی بر جنسیت، مانع از تولد 23 میلیون دختر شده است

تهران- ایرنا- تحلیل آمار جمعیتی جهان نشان می دهد که رواج سقط براساس جنسیت نوزاد، جلوی تولد دستکم 23 میلیون دختر را در جهان گرفته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اینترنتی «نیوساینتیست»، به طور معمول نسبت تعداد نوزادان پسر به دختر در جهان 103 تا 107 به 100 است. اما محققان در بررسی های اخیر خود به مدرکی دست یافته اند که از افزایش غیرطبیعی تعداد نوزادان پسر از دهه 70 میلادی تاکنون یعنی همزمان با فراهم شدن امکان سقط مبتنی بر جنسیت، در 12کشور حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فنکینگ چائو از دانشگاه ملی سنگاپور و همکارانش در بررسی آمار زاد و ولد از سال 1970 تا 2017 در 202 کشور، به افزایش قابل توجه تعداد نوزادان پسر در برخی کشورها از جمله آلبانی، ارمنستان، آذربایجان، چین، گرجستان، هنگ کنگ، هند، کره جنوبی، مونته نگرو، تایوان، تونس و ویتنام برخوردند.
بخش عمده ای از این سقط ها در چین و هند روی داده که به ترتیب 51 و 46 درصد از نوزادان دختر «گمشده» را به خود اختصاص می دهند.
مطالعات این تیم تحقیقاتی همچنین نشان داد که در تمام این کشورها به جز ویتنام، نسبت جنسیتی نوزادان در حال بازگشت به حالت طبیعی است؛ امری که حتی در مورد چین نیز صدق می کند.
علمی**9418**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي نوزاد دختر سقط جنين بافت جمعيتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر عجیب محمد صادقی بعد فرار از ایران: جنسیت خودم را نمی‌دانم!

رکنا نوشت: محمد صادقی بازیگر تلویزیونی پس از ماجرای بازداشت و زمانی که درست با قید وثیقه آزاد بود از ایران فرار کرد و بعد از آن در خصوص فرا جنسیتی اش صحبت کرد.

محمد صادقی که پس از بازداشت سند خانه مادرش را به عنوان وثیقه گذاشته بود و سپس از کشور فرار کرد، در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی عنوان کرده از نظر روانی جنسیت خود را نمی‌داند. زن پوشی وی پیشتر سوژه فضای مجازی شده بود.

او در بخشی از حرف هایش گفت:من نمی‌توانم از نظر روانی تعریفی برای جنسیت داشته باشم، از نظر فیزیکی مشخص است که من مرد هستم، اما بعضی اوقات دوست دارم احساسات زنانه از خود بروز بدهم و نمیتوانم تعریف دقیقی از آن داشته باشم!!

tags # بازیگر سینما سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام‌
  • تصاویر عجیب محمد صادقی بعد فرار از ایران: جنسیت خودم را نمی‌دانم!
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان
  • طرحی از افتخارات جان سینا در WWE به مناسبت تولد او + عکس
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را کشف کردند
  • (ویدئو) سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟
  • شكست زن هشتم دارت جهان برابر دختر ايرانى